הממשלה המסתמנת: גנץ שר החוץ ומ"מ ראה"מ, נתניהו יתפטר בתום שנה וחצי

    ישראל רובין 1 Comment on הממשלה המסתמנת: גנץ שר החוץ ומ"מ ראה"מ, נתניהו יתפטר בתום שנה וחצי

    הסערה הפוליטית, שלב אחרי שלב: לאחר שנסללה הדרך להקמת ממשלה, בליכוד ובחוסן לישראל עובדים שעות נוספות וצפויים להגיע להסכם ולהקים ממשלה בזמן הקרוב: גנץ צפוי לכהן כשר החוץ ומ"מ ראש הממשלה, אשכנזי כשר הביטחון ונתניהו מתחייב להתפטר בתום שנה וחצי מהקמת הממשלה

    אחדות שרבים ציפו לה | נתניהו וגנץ ובתווך נשיא המדינה ריבלין צילום: פלאש 90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש (חמישי), כזכור, נסללה הדרך להקמת ממשלת אחדות בראשות ראש הממשלה נתניהו ובהשתתפות חוסן לישראל בראשות בני גנץ, לאחר שגנץ ביצע תרגיל פוליטי שפירק את רשימת כחול לבן המאוחדת – התמודד על תפקיד יו"ר הכנסת במטרה להמשיך את המגעים לאחדות עם ראש הממשלה נתניהו. ‏בני גנץ נפרד אמש משותפיו יאיר לפיד ובוגי יעלון וכתב: "תודה על הדרך שעשינו ביחד בשנה האחרונה".

    העיתונאי עמית סגל פרסם כי מעט לפני המהלך, בפני גנץ הוצג סקר ממנו עולה שאם היו נערכות הבחירות היום, מפלגת הליכוד היתה מזנקת ל-40 מנדטים וכחול לבן יורדת ל-30, כמו כן על פי הסקר גוש הימין היה זוכה ל-63 מנדטים.

    כעת, נמשכים המגעים ביתר שאת והערכה היא שתוך ימים ספורים תקום ממשלה. הממשלה המסתמנת: גנץ ואשכנזי צפויים לקבל את התיקים הבכירים ביותר בממשלה: החוץ והביטחון והמשפטים. טרם ברור לאיזה סיכום הגיעו ביניהם לגבי התיקים. בנוסף, צפוי גנץ לכהן כממלא מקום ראש הממשלה עד להתפטרות נתניהו בעוד שה וחצי (במערכת הפוליטים קיימות הערכות כי ראש הממשלה מכוון להתמודד אז על תפקיד נשיא המדינה), אז יכנס יו"ר חוסן לישראל לתפקיד ראש הממשלה. כמו כן לגנץ תהיה שליטה משמעותית בקבלת ההחלטות, זכות וטו על חוקים הנוגעים לתחום המשפט ועוד.

    במקביל, על פי פרסומים שונים צפוי חבר הכנסת עמיר פרץ, יו"ר מפלגת העבודה, להצטרף לבדו לממשלת נתניהו – ככל הנראה יסביר פרץ את המהלך בטענה כי זו עת חירום נוכח משבר הקורונה.

    העיתונאי אטילה שומפלבי מפרסם: עדכון מו"מ: אנשי גנץ ואנשי נתניהו במרוץ נגד הזמן בניסיון להגיע להסכם לפני כניסת השבת. עובדים על ההסכם משעות הלילה. יו"ר הכנסת צפוי להיות גם הוא ברוטציה. ממפלגתו של ראש הממשלה המכהן.

    בתוך כך, שותפיו של גנץ לשעבר מתכוונים לאתגר אותו: בכיר מפלגת יש עתיד, ח"כ עופר שלח הצהיר היום כי יעלה למליאת הכנסת את הצעת החוק למניעת הרכבת הממשלה על ידי מואשם בפלילים – כבר בשבוע הבא. שלח הצהיר כי זו תהיה מבחינתם שעת המבחן של גנץ האם יתמוך בחוק או יתנגד לו כשהמשמעות של תמיכתו בחוק היא, לטענתם, שגנץ נותר מחוייב לערכי כחול לבן ואילו אם יתנגד לחוק יתברר, לטענתם, כי גנץ עבר למחנה נתניהו ללא תנאי.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לכו כולכם הביתה חבורת צוררים
      ליברמן ולפיד ישבו באופוזיציה מגיע להם
      תמשיכו לצעוק – קיש קיש קריא
      רק חבל שכל הסיפור הזה לא קרה לפני הבחירות השלישיות ואז ביבי היה מקבל 63 מנדטים ולא היינו צריכים את גנץ והיינו חוסמים את בית המשפט
      אבל הכל מאתו ית"ש ויה"ר שכשם שבענין הזה ראינו ניסים ונפלאות
      כך גם בעניין העיקרי של הקורונה
      כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות
      בב"א