חלם זה כאן: כך המדינה "תטפל" בפקקים
דוד פיינגולד 4 Comment on חלם זה כאן: כך המדינה "תטפל" בפקקיםבמשרד האוצר ומשרד התחבורה נחושים לפתור את בועת הפקקים הישראלית שעל פי נתוני ה-OECD גורמים למשק הישראלי הפסד של 20 מיליארד שקלים בשנה, אך נדמה כי הפתרון שבידם לקוח מ"חכמת חלם" וחבל
התכניות האחרונות
- מאי 2024
- אפריל 2024
- מרץ 2024
- פברואר 2024
- ינואר 2024
- דצמבר 2023
- נובמבר 2023
- אוקטובר 2023
- ספטמבר 2023
- אוגוסט 2023
- יולי 2023
- יוני 2023
- מאי 2023
- אפריל 2023
- מרץ 2023
- פברואר 2023
- ינואר 2023
- דצמבר 2022
- נובמבר 2022
- אוקטובר 2022
- ספטמבר 2022
- אוגוסט 2022
- יולי 2022
- יוני 2022
- מאי 2022
- אפריל 2022
- מרץ 2022
- פברואר 2022
- ינואר 2022
- דצמבר 2021
- נובמבר 2021
- אוקטובר 2021
- ספטמבר 2021
- אוגוסט 2021
- יולי 2021
- יוני 2021
- מאי 2021
- אפריל 2021
- מרץ 2021
- פברואר 2021
- ינואר 2021
- דצמבר 2020
- נובמבר 2020
- אוקטובר 2020
- ספטמבר 2020
- אוגוסט 2020
- יולי 2020
- יוני 2020
- מאי 2020
- אפריל 2020
- מרץ 2020
- פברואר 2020
- ינואר 2020
- דצמבר 2019
- נובמבר 2019
- אוקטובר 2019
- ספטמבר 2019
- אוגוסט 2019
- יולי 2019
- יוני 2019
- מאי 2019
- אפריל 2019
- מרץ 2019
- פברואר 2019
- ינואר 2019
- דצמבר 2018
- נובמבר 2018
- אוקטובר 2018
- ספטמבר 2018
- אוגוסט 2018
- יולי 2018
- יוני 2018
- מאי 2018
- אפריל 2018
- מרץ 2018
- פברואר 2018
- ינואר 2018
- דצמבר 2017
- נובמבר 2017
- אוקטובר 2017
- ספטמבר 2017
- אוגוסט 2017
- יולי 2017
- יוני 2017
- מאי 2017
- אפריל 2017
- מרץ 2017
- פברואר 2017
- ינואר 2017
- דצמבר 2016
- נובמבר 2016
- אוקטובר 2016
- ספטמבר 2016
- אוגוסט 2016
- יולי 2016
- יוני 2016
- מאי 2016
- אפריל 2016
- מרץ 2016
- פברואר 2016
- ינואר 2016
- דצמבר 2015
- נובמבר 2015
- אוקטובר 2015
- ספטמבר 2015
- אוגוסט 2015
- יולי 2015
- יוני 2015
- מאי 2015
- אפריל 2015
- מרץ 2015
- פברואר 2015
- ינואר 2015
- דצמבר 2014
- נובמבר 2014
- אוקטובר 2014
- ספטמבר 2014
- אוגוסט 2014
- יולי 2014
- יוני 2014
- מאי 2014
- אפריל 2014
- מרץ 2014
- פברואר 2014
- ינואר 2014
- דצמבר 2013
- נובמבר 2013
- אוקטובר 2013
- ספטמבר 2013
- אוגוסט 2013
- יולי 2013
- יוני 2013
- מאי 2013
- אפריל 2013
- מרץ 2013
- פברואר 2013
- ינואר 2013
- דצמבר 2012
- נובמבר 2012
- אוקטובר 2012
- ספטמבר 2012
- אוגוסט 2012
- יולי 2012
- יוני 2012
- מאי 2012
- אפריל 2012
- מרץ 2012
- פברואר 2012
- ינואר 2012
- דצמבר 2011
- נובמבר 2011
- אוקטובר 2011
- ספטמבר 2011
- ינואר 2011
ארכיון תוכניות
פוסטים אחרונים
- ממתי מותר להסתפר השנה: פולמוס הלכתי מרתק ב'זמן אוויר'
- בגלל ה'פרצ'קס': ההדלקה המרכזית תחת סימן שאלה משמעותי
- הבשורה של HOKA: חדשנות, מקצועיות, אופנה וצבע
- אלקטרה A אינוורטר – עכשיו באישור משמרת השבת
- "אירוע בסדר גודל תנ"כי": סיוון רהב מאיר על מות ראיסי
תגיות
הפקקים במדינת ישראל לא מועטים. על פי נתוני משרד האוצר עד שנת 2030 נעמוד בפקק במשך 60 דקות ביום(!). ואיך הם מציעים לנו לפתור את בועת הפקקים? שימו לב. נתיבי התחבורה הציבורית, יהיו שונים מעט.
ככל הנראה, על פי משרד האוצר, הדרך לפתור את בעיית הפקקים היא להגביל את כמות הרכבים שנמצאים על הכביש. וכדי לגרום לאנשים לעזוב את רכביהם ולנסוע במשותף למקומות העבודה, מציע משרד האוצר הטבה בדמות התרת נסיעה בנתיבי התחבורה הציבורית.
על פי הנתונים שבידי משרד האוצר, כיום ממוצע הרכבים לאדם הוא 1.2. "אם רק נגדיל אותו ל-1.3", מצהירים במשרד האוצר, "לא יהיו פקקים בישראל" מבטיחים לנו.
ובכן, למי יותר לנסוע בנתיב תחבורה ציבורית, אתה שואלים? על פי תכנית משרד האוצר ומשרד התחבורה, יותקנו מצלמות שיאפשרו לרכבים בהם נוסעים שלושה אנשים ויותר לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית.
כמו כן, תופעל תכנית בה יתוגמלו נהגים שלא יסעו לבד בשעות ובאזורי העומס. זאת לצד הצעה להפחתת מחירי הביטוח אם הנסיעה ברכב תופחת.
כידוע מצב התחבורה בציבורית בישראל אינו מן המשופרים בעולם ומשכך נראה, כי הצעת משרד האוצר ומשרד התחבורה לערבוב בין נתיבי התחבורה הציבורית לנתיבי ברכב הפרטיים, שייכת ל"חכמת" חלם.
על פי נתוני ה-OECD, כבישי ישראל הם הצפופים ביותר מכל המדינות החברות בארגון. בנוסף, המשק הישראלי מפסיד 20 מיליארד שקלים בשנה ממצב התחבורה.
כדי לשנות את הרגלי הנסיעה בישראל ולחבר בין נוסעים לאזורים משותפים, נראה שנדרשת עבודה יסודית יותר שיגרמו לשינוי הרגלים בצורה רחבה ועמוקה יותר.
בנוסף, אם חפצים להוביל שינוי בטווח המיידי, מספיק שיאסרו על אוטובוסים וכלי תחבורה ציבוריים לנסוע בנתיבי תחבורה פרטיים ומצב התחבורה יכול להשתנות.
חחח אולי יוסיפו כמה נתיבים בכבישים עמוסים, בכביש 4 יש חלק מאוד פרוק בשעות מסוימות והוא רק בן שתי נתיבים כשבצידיו יש שדות שוממים כך שבקלות אפשר להכפיל את רוחבו
חלם ממש
קלינאי תקשורת דחוף
זה בחינם אחי,
הקופה תשלם
ואיך עד עכשיו לא חשבו על זה?