דיווח מצרי: ישראל והג'יהאד בדרך להפסקת אש

קובי פינקלר No Comments on דיווח מצרי: ישראל והג'יהאד בדרך להפסקת אש

ערוצים ממלכתיים במצרים מדווחים כי מאמציה של מצרים צלחו בהשגת הפסקת אש באופן מיידי כשהכוונה להתחיל אותה בסביות השעה 21:00. תוך כדי הדיווחים המצריים על הפסקת אש שהושגה – אזעקות צבע אדום נשמעות בעוטף עזה

צילום: דובר צה"ל
9:16
30.04.24
בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on ח"כ צבי סוכות מאיים: נפרק את הממשלה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ערוץ אקסטרה ניוז המצרי מדווח ממקורות יודעי דבר כי מאמציה של מצרים צלחו בהשגת הפסקת אש באופן מיידי. תוך כדי הדיווחים המצריים על הפסקת אש שהושגה – אזעקות צבע אדום נשמעות בעוטף עזה. למרות זאת, מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר שתי עמדות שיגור מרגמות השייכות לארגון הטרור ג'יהאד אסלאמי פלסטיני ברחבי רצועת עזה.

מבצע "מגן וחץ": דובר צה"ל מוסר כי צה"ל תקף כ-40 משגרי רקטות ומרגמות מוטמנים של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברחבי רצועת עזה. מטוסי ומסוקי קרב תקפו בשעות האחרונות כ-40 משגרי רקטות ומרגמות מוטמנים של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברחבי רצועת עזה.

צה"ל ממשיך גם בשעה זו לתקוף משגרים ועמדות נוספות של ארגון הטרור. התושבים מתבקשים להישמע להנחיות פיקוד העורף המתעדכנות בפורטל החירום הלאומי. כחלק מהערכות מערכת הביטחון ללחימה ממושכת ובהתאם להערכת המצב העדכנית, שר הביטחון יואב גלנט, פנה כעת למזכיר הממשלה בבקשה להביא להחלטת ממשלה את בקשתו להאריך את תוקף ההכרזה על המצב המיוחד בעורף, לטווח של 0-80 ק״מ מגבול הרצועה.

חשוב לציין כי הארכת מצב החירום תאפשר לצה״ל לקבוע לאוכלוסייה הנחיות מיוחדות, להגביל התקהלויות ולסגור אתרים במקומות הרלוונטיים.

לצד זאת, איילת קדר, דוברת המרכז הרפואי ברזילי מוסרת כי למרכז הרפואי הובאו עד כה 11 נפגעים.מ3 נפגעי חרדה. 8 נפגעי גוף עם חבלות כתוצאה מריצה לממ"ד בזמן האזעקה.

במהלך השעות האחרונות האחרונה סייר הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, באוגדת עזה וקיים הערכת מצב עם מפקד פיקוד הדרום, מפקד אוגדת עזה ומפקדים נוספים. במסגרת הסיור, פגש את הכוחות בשטח והוצגה לו היערכות צה״ל לתרחישי ההגנה וההתקפה שונים

במקביל, משרד ראש הממשלה מפרסם כי כאות תמיכה בתושבי הדרום, בהובלת מנכ"ל משרד רה"מ, התכנס היום פורום המנכ"לים בעיר אשקלון

כל זאת, בהמשך למדיניות ראש הממשלה בנימין נתניהו ביחס ל"הסרת חסמים בשטח", מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי כינס היום (ד'), 10 במאי 2023, בעיר אשקלון את פורום המנכ"לים בסימן חיזוק, פיתוח ומיגון הדרום. מנכ"לי משרדי הממשלה התכנסו בעיר אשקלון לאות הבעת תמיכה בתושבי הדרום, ונפגשו עם ראש העיר תומר גלאם.

תחילה קיבלו המנכ"לים סקירה ביטחונית בשיתוף נציגי המל"ל וראש רח"ל, וכן דנו בהיערכות משרדי הממשלה בחירום.

לאחר מכן, הפורום דן באתגרים והחסמים הקיימים במטרה לקדם תכניות תמיכה, פיתוח, חיזוק ומיגון יישובי הדרום בכלל והעיר אשקלון בפרט. כחלק מהדיון, ובסיוע מנכ"ל משרד האוצר, הושגה פריצת דרך בשחרור חסמי בינוי (תמ"א 38) באמצעות מציאת דרכי מימון עבור דירות שאינן ממוגנות.

את היום המנכ"לים סיימו בסיור בחברת קצא"א בעיר אשקלון. במהלך הביקור התרשמו מנכ"לי משרדי הממשלה, ממתקניה האסטרטגים של קצא"א ומפעילותה בשמירה על הביטחון האנרגטי של מדינת ישראל ועל מחויבותה של החברה ועובדיה בשגרה ובחירום, לשמירה על תפקודו של משק האנרגיה במדינת ישראל.

כמו כן, ביקר המנכ"ל, יחד עם מנכ"ל משרד הבריאות ומנהל בית החולים ברזילי, הפרופ' חזי לוי, בחדר המצב בבית החולים ברזילי באשקלון, וראה כיצד ההערכות למעבר לחרום מבוצעת ביעילות רבה למתחמים הממוגנים לצורך המשך מתן שרותי רפואה. מנהל בית החולים ציין את צורכי המיגון למחלקות נוספות.



0 תגובות