- רדיו קול חי - -

הפילוג הספרדי • "לא נשתוק ולא ניתן לך לפגוע בתנועה"

האם הפילוג הספרדי יוביל למלחמת התרסות והשמצות? • אמש (רביעי) התראיין ח"כ אלי ישי ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' ואמר כי "אם אומר כל מה שנכון – האמן לי, אגרוף גם עשרה מנדטים, אבל אני לא אומר הכל כדי שלא תהיה מחלוקת ולא לשון הרע".

ישי ל'קול חי': "אם אומר כל מה שהיה – אגרוף עשרה מנדטים" • ראיון בלעדי [1]

אך כנראה שגורמים בש"ס החליטו לא להבליג. אמש פרסמו חברי הכנסת של מפלגת ש"ס, מכתב חריף ששוגר לישי ובו תקפו אותו בצורה קשה על הקמת המפלגה החדשה.

בפתח המכתב נאמר: "בימים האחרונים הנך מפיץ כי נעשה בשנה האחרונה ניסיון לפילוג בסיעה של כמה חברי כנסת ואתה מנעת את זה, וכן כאילו חל איסור להתראיין שלא באישור יו"ר התנועה הרב אריה דרעי".

"הרינו להבהיר, לא די במעשה החמור שעשית בכך שעזבת את התנועה תוך שימוש בשמו של מרן זיע"א וחילול ה', הנך מוסיף חטא בכך שהנך בודה סיפורים מליבך. לבל ישתרש שקר זה נעמיד דברים על דיוקם".

"אנחנו בניגוד אליך, לא היינו שותפים מעולם לא במעשה ולא במחדל לניסיון פילוג בתנועה, משלא עלתה בידך בחרת לממש את משאלת הלב שלך ולפרוש לבד כנגד רבותינו חברי מועצת חכמי התורה".

"למען הסר ספק, יו"ר התנועה הרב אריה דרעי מעולם לא אסר עלינו להתראיין ולהביע את דעתינו, להפך הוא עודד אותנו להתראיין ולהביא את דבר התנועה לציבור, אך ביקש שבנושאים חשובים המייצגים את עמדת התנועה ולא את פעילותנו האישית כגון כניסה לממשלה וכו' נקיים את דבריו של מרן זיע"א דבר אחד לדור וגו' ומפני רגישותם של הדברים נעשה זאת בתיאום".

"לעומת זאת, בזמן כהונתך כיו"ר התנועה חל עלינו איסור מוחלט להתראיין גם בנושאים חשובים פחות. די להזכיר שזו הסיבה שבגינה סילקת את חיים אמסלם, על אף שהייתה לו הסכמה מראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז להביע דעתו בנושא הגיורים".

"אלי, תנועת ש"ס וכבודו של מרן חשובים לנו יותר מכל חברות כזו אחרת, לא נשתוק ולא ניתן לך ולאף אחד מטעמך לנסות לפגוע בתנועה ע"י הפצת עובדות שאינן נכונות".

ובשורת החתימות: "החותמים בכאב למען כבודם של מרן זיע"א ורבותנו נשיא וחברי מועצת חכמי התורה שליט"א, ניסים זאב, יעקב מרגי, אברהם מיכאלי, דוד אזולאי, יצחק ועקנין, יצחק כהן, משולם נהרי, אמנון כהן, יואב בן צור".