ישי ל'קול חי': "אם אומר כל מה שהיה – אגרוף עשרה מנדטים" • ראיון בלעדי

    מני גירא - שוורץ, אסתי פלד 5 Comment on ישי ל'קול חי': "אם אומר כל מה שהיה – אגרוף עשרה מנדטים" • ראיון בלעדי
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' קיים מגיש המהדורה אבי מימרן ראיון ראשון עם ח"כ אלי ישי, שהכריז השבוע כי לאחר שנים רבות הוא פורש ממפלגת ש"ס, וכי הוא מקים מפלגה חדשה.

    בדבריו אמר ישי כי "בתקופת הניסיון מאז השלישיה, היא לא צלחה. אבל לא בגלל זה הקמתי מפלגה. אני מקים מפלגה כי יש פוטנציאל גדול לחזק את תורת ישראל עם ישראל וארץ ישראל".

    "יש קהלים רבים, רבבות בישראל, שיש סיכוי גדול שיצביע עבורנו, עם נעשה דבר חדש. וכך נביא כוח גדול יותר לעולם התורה".

    על ההחלטה הגורלית סיפר כי "בשבוע שעבר חשבתי לפרוש מהחיים הפוליטיים. ולקחת פסק זמן, אבל לאחר התייעצות עם משפחתי, ולאחר התייעצות עם מורי ורבי הרב מזוז, שהורה לי שאסור לי לעזוב –החלטתי שאסור לעזוב", לדבריו, הרב מאזוז ביקש ממנו "לבחון אפשרות כן להישאר בש"ס, בתנאים שהוא סמך ידו עליהם, אולם היא לא צלחה".

    "הפוטנציאל הוא גדול, נביא הצלחה גדולה והפתעה גדולה לחיזוק עולם התורה, ושמירה על הערכים היהודיים".

    לדבריו של ישי, מרן הגר"ע יוסף אמר לו בזמנו כשאריה דרעי איים להקים מפלגה חדשה, כי אם המפלגה תביא מנדטים מבחוץ – הרי שזה יועיל לעולם התורה: "גם בזמנו כשאריה דרעי אמר שיביא מנדטים רבים (מחוץ לש"ס) וזאת בכדי לחזק את עולם התורה, מרן אמר לי: לא אעמוד בדרכו".

    "תמיד אהיה כפוף לדעת תורה. דעת התורה שלי היא הרב מזוז.  כל עוד הייתי בש"ס לא זזתי מעולם מהוראות מועצת החכמים. כולנו תחת מרן, אני לא זז מדרכו של מרן".

    "אני יודע בדיוק מה אמר מרן, גם לי באופן אישי, אחרי חזרתו של דרעי – ואני לא רוצה להיכנס לזה. מרן לא רצה לעשות שום שינוי. הוא קיבל את ההחלטה (להחזיר את דרעי) כשהראו לו סקרים, הוא קיבל את ההחלטה כפי שקיבל, ואני נזהר בדבריי".

    "אם אומר כל מה שנכון – האמן לי, אגרוף גם עשרה מנדטים, אבל אני לא אומר הכל כדי שלא תהיה מחלוקת ולא לשון הרע".

    "אם מרן היה אתנו והיו מראים לו את הסקרים היום, היה נותן את לי את ברכת הדרך. הרי הייתי צמוד אליו 14 שנה ואני יודע מה הייתה דעתו".

    "יש לי אהבה גדולה וכבוד גדול למועצת החכמים ולרב בעדני, ואני מקווה ומאמין שתהיה הצלחה לשתי הרשימות. גם בזמנו 'אגודה' ו'דגל' רצו בנפרד והיו הרבה מאבקים, והנה בסוף הם התאחדו".

    "כל המנדטים שלנו ילכו בדרכו של מרן זצ"ל. וכיוון שהוא לא אתנו, מי שינחה אותי הוא הרב מזוז. אשמח לשבת עם חבריי בש"ס, לכתוב אמנה, על מה לא עושים כדי לשמור על אחדות ולהגדיל את הכוח של עולם התורה", לדבריו "ביחד עם יהדות התורה וש"ס והמפלגה שלי נהיה 20 מנדטים".

    ישי מקשיח עמדותיו מול אורי אריאל ומספר שהמו"מ עבר לאנשיו. אורי אריאל יצטרך להתחייב להצביע עמנו בכל הנושאים, גם כאלה שהצביע בעבר אחרת. ואומר: "אם בסוף אורי אריאל יהיה יתנו, התנאי הראשון שיצביע בדיוק אתנו בעניין הגיוס, בעניין עולם התורה, בעניין הקצבאות ובעד ביטול החוקים המזיקים, וללא קשר, אקח את המשרדים החברתיים ביותר".

    "המפלגה שלי והמפלגה שלהם (של אריאל) יכולים להתאחד לצורך הבחירות, אבל הם יתחייבו שיצביעו כהוראת ראש הישיבה הרב מזוז, וכך יהיה מכפלת כוח לעולם התורה. זו תהיה הכרעת הרב מזוז".

    "קשה מאוד לגרור אותי בעניין דרעי. אני חושב שהחוכמה היא גם אם יש שיקולים אישיים או אגו או פגיעות כאלה ואחרות, להניח אותם בצד, הציבור נקעה נפשו ממאבקים ומהשמצות. הציבור מבין היטב. אעשה כל מאמץ ללכת בדרך נקיה וטובה, בדרך ארץ. אני משלם מחיר על הדבר הזה. השלום והאחדות מעל זה".

    לדבריו, "זו בדיוק הדילמה שלי, כי יש לי דברים לומר – שיעוררו סקרנות וזה יהיה מרתק, ואם אומר את כל מה שיש לי – אביא הרבה מנדטים, לבין לשמור הכל בפנים למנוע חילול השם, ולשמור על האחדות".

    בנוגע לדברי מרן על החזרת הפיקדון לדרעי, ישי ענה: "את הפיקדון להחזיר לניסים זאב, שייסד את התנועה".

    "יצאתי ממקום נוחות, לכאורה בשביל מה אני צריך את זה. יכולתי לקחת את ההצעה ולהיות רגוע. או לפרוש, וזה בדיוק הדילמה, וזו העוצמה של דעת תורה, ההכרעה נפלה עפ"י הוראת הרב מזוז. הניסיון היה קשה. ואחת ההחלטות הקשות בחיי".

    "מה שאני עושה ובדרך שאני הולך, זו דעת תורה, וכל אחד הולך לפי רבותיו. וכי אין ספק שאם מרן היה חי – הוא היה נותן לי ברכת הדרך למהלך. הרי אם היה מרן חי והיו מראים לו את הסקרים – הוא היה אומר להחזיר אותי, אבל אני לא רוצה לחזור לזה".

    "אני יודע מה זה מרן, זכיתי לגדול על ברכיו, היה אבא שלי, למדתי את דרכו. לאור הסתלקותו של מרן הכי קל היה לי להסתלק וללכת. אבל ברגע שקיבלתי דעת תורה אני הולך בכל הכוח", סיים ישי.

    האזינו לראיון המלא:



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      האיש על סמים…

    2. 3

      חזק ביותר!!!
      אלי, כולנו איתך! לך בכול הכוח. העם איתך!

    3. 2

      אלי יודע מה שהוא אומר ואין על האדם הזה בעולם!!! נ.ב. שימו לב שהוא מתייחס למרן כלפי הטענות שלו על דרעי ובולם אז יש משהו

    4. 1

      מי שיוצא נגד מרן הגר"ע לא יבוא אח"כ לקברו ויבכה שיענה לו! הרבה דרכים למקום להוציא את האמת לאור. אלי ישי בוגד שפל! אין על מימרן ששאל אותו שאלות נכונות אם כי ביותר מידי כבוד.