- רדיו קול חי - -

50 ראשי סניפים מהבית היהודי: "לא לסנקציות פליליות"

הבוקר שיגרו 50 ראשי סניפים של המפלגה הציונית דתית, מכתב הפונה לחברי הכנסת של המפלגה בו עולה התנגדות להשית סנקציות פליליות על לומדי תורה. ראשי הסניפים כותבים לחברי המפלגה כי ניסוח חוק המגדיר את לומדי התורה , שאינם שותפים בעול זה , כפורעי חוק, מהווה בעיה עקרונית וחינוכית חמורה. עוד נכתב כי החלטה שזו "תיצור פילוג נוראי בעם, תרחיק את נאמני התורה אלו מאלו . היא בוודאי לא תועיל לחיזוק זהותה של המדינה".
ראשי הסניפים כותבים כי "לימוד התורה הוא יסוד קיומנו וזהותנו כעם. לומדי התורה בישיבות, ציוניות וחרדיות כאחד, הם הנושאים אבוקה זו".

חברי הכנסת של הבית היהודי נקראים שלא לשתף פעולה עם כוונות מפלגת יש עתיד, "ישנם שותפים בקואליציה המובילים כיום קו הנוגד כל קדוש במדינה. הם מובילים גם פגיעה בציבור החרדי בכל תחום היקר לו".

יו"ר פורום הבית היהודי בשומרון, דוידי בן ציון, שהוביל את המהלך אומר כי אין סיבה שתצדיק את הבית היהודי לכניעה ערכית. כרגע נתניהו לא ירצה לפרק ממשלה, לפיד קורס בסקרים ואף מבחינה עניינית ואמיתית אל לנו להסכים להגדרת בחורי ישיבה כעבריינים פורעי חוק".

במכתב עליו חתומים ראשי סניפים וראשי ועידה הם קוראים לבית היהודי להתנגד לסנקציות פליליות על בחורי ישיבה "מההיסטוריה אנו למדים שכפיה כנגד התורה היא שהרחיקה את החרדים משותפות במדינה, סגנון כזה בוודאי לא יקרב אותם . שינויים אמיתיים נעשים בהדברות ולא בכפיה, המשיכו להתנגד לפגיעה באחינו, השותפים בנשיאה בעולה של התורה".
גיוס בני הישיבות הבית היהודי [1]