- רדיו קול חי - -

הגרי"ד גרוסמן לקול חי: הפתרון לצרות – לשתוק בבית הכנסת

https://files.93fm.co.il/uploads/2014/01/2014-01-29-הרב-גרוסמן-.mp3 [1]

הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק וחבר מועצת הרבנות הראשית אומר בשיחה ארוכה לבצלאל קאהן במהדורה המרכזית של קול חי כי שבוע של צרות שחולף על עם ישראל נועד לרמוז לנו להתחזק.

הרמב"ם אומר בהלכות תענית שכשרואים דברים כאלה ואומרים שזה מקרה, מי שאומר את זה הוא אכזרי. צריך להאמין שהקב"ה שהוא אבא שלנו ורוצה לעשות לנו טוב.

הוא הביא את הפיוט "התנערי מעפר קומי" וסיפר ששמע מאביו זצ"ל כי תרנגולת שנמצאת בעפר, אם יוציאו ממנה את הלכלוך יתלשו לה נוצות ויהיה דם, אבל התרנגולת לבד מתנערת מהעפר ואז מתנקה כיאות" הטעים הרב.

כשנשאל על עניני חיזוק הביא מרבו האדמו"ר מלעלוב זיע"א שנשאל ע"י האדמו"ר מויזניץ זיע"א מדוע הוא אינו פועל בשמיים לביטול לריכוך גזירת מחלת הסרטן והלא יש לו השפעה בשמיים, והרבי זיע"א ענה כי הפתרון הוא להקפיד שלא לדבר בשעת התפילה, זה אחד מהתיקונים.

הרב הביא את אשר מובא במדרש שוחר טוב: אמר רבי יוסי בן קיסמא, פעם אחת הייתי מהלך וראיתי 300 גמלים טעונים באף וחימה ופגע בי אליהו הנביא ואמר לי, זה למי שמדבר בבתי כנסיות.

בהמשך ציטט הרב את דברי האור החיים על הפסוק "כי תצא אש ומצאה קוצים" – אש זו מידת הדין, קוצים אלו הרשעים שמי שמדבר שיחת חולין בבית הכנסת מקיפין לו כל גופו בקוצים, "ונאכל גדיש" אלו תינוקות של רבן, אלו משלמים ואלו נתפסין בצרת הדור, כי הם היו ערבין עלינו במתן תורה ואם לא משלמים הולכים לערב. "שלם ישלם המבעיר את הבעירה" זה שדיבר צריך לקבל על עצמו להפסיק.

"הייתי בהרבה מחלקות ילדים, יש כל כך הרבה ילדים סובלים. צריך להתנער, מה מבקשים? רק לא לדבר בבית הכנסת".