השרה רגב חתמה על הסכמי תחבורה ראשונים עם מרוקו

    שלמה ריזל No Comments on השרה רגב חתמה על הסכמי תחבורה ראשונים עם מרוקו

    שרת התחבורה מירי רגב ומקבילה המרוקאי, מוחמד עבד אל ג'ליל חתמו על שלושה הסכמים חדשים, ובראשם הסכם להכרה הדדית ברישיונות נהיגה

    מרוקו צילום: פלאש 90
    16:02
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on "את שונאת את החרדים?": כיצד הגיבה היועמ"שית?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במסגרת ביקור ראשון של שר/ה תחבורה ישראלי במרוקו, חתמו היום שרת התחבורה מירי רגב ומקבילה המרוקאי, מוחמד עבד אל ג'ליל, על שלושה הסכמים חדשים, ובראשם הסכם להכרה הדדית ברישיונות נהיגה.

    ההסכם הראשון שנחתם בין שרי התחבורה של ישראל ומרוקו הוא הסכם להכרה והמרה של רישיונות הנהיגה, שיאפשר לראשונה לישראלים המבקרים או מתגוררים במרוקו, לנהוג עם רישיון נהיגה ישראלי.

    לדברי שרת התחבורה מירי רגב, "הביקור ההיסטורי במרוקו רק התחיל, וכבר רואים תוצאות. הצוותים המקצועיים של שני המשרדים ביצעו עבודת הכנה רצינית, ומצאתי בעמיתי המרוקאי שותף לחזון השלום המרחבי של ראש הממשלה נתניהו ושל מלך מרוקו חסן השישי. ההכרה הדדית ברישיונות הנהיגה תתרום לחיזוק קשרי התיירות והעסקים בין המדינות, ולהעמקת ההיכרות עם העם המרוקאי, שדור ההורים והסבים שלנו עוד זוכר חיי חברות ושכנות טובה לצידם".

    בעלי רישיון נהיגה ישראלי המבקרים, מתגוררים ועושים עסקים במרוקו, רשאים מעתה לנהוג עם רישיון נהיגה ישראלי, או להמיר את רישיונם לרישיון מרוקאי מקביל, ללא צורך במבחן נהיגה עיוני ומעשי. במקביל, יוכלו בעלי רישיון נהיגה מרוקאי המבקרים או שוהים בישראל כחוק, לנהוג עם רישיונם ולהמירו לרישיון ישראלי ללא צורך בבחינות כלשהן.

    ההסכם השני שנחתם הוא הסכם ספנות, המחזק את יחסי הסחר הימיים בין ישראל ומרוקו ומעודד חיבורים ישירים בין נמלי הים במרוקו לנמלי הים בישראל. כמו כן, ההסכם יעודד החלפת ידע וניסיון בלוגיסטיקה ימית ונמלים, מחקרים משותפים וקשרים בין אנשי מקצוע בתחום הספנות משתי המדינות.

    הסכם נוסף מתייחס לנושא בטיחות בדרכים וחדשנות, וקובע קווים מנחים לשיתוף פעולה בתחום התחבורה והבטיחות בדרכים, בנושאים של אסטרטגיית ניהול הבטיחות בדרכים, שילוב טכנולוגיות חדשנות, שדרוג מערכות איסוף נתונים בתחום הספנות, תכנון עירוני ותשתיות, חקירת תאונות וקידום מחקר וחדשנות בתחום הבטיחות בדרכים.



    0 תגובות