מפקד גבעתי בריאיון בלעדי: "ההרתעה היא המסר"

    קובי פינקלר No Comments on מפקד גבעתי בריאיון בלעדי: "ההרתעה היא המסר"

    מפקד סיירת גבעתי סא"ל אריאל גונן בראיון ראשון ובלעדי: "זכיתי לפקד על יחידה שאין משימה שלא יכולה לבצע. היינו בלב שכם עם מאות פורעים מסביב והצלחנו במשימה. בסוף נסגור מעגל עם המרצחים שרצחו את לוחם היחידה עידו ברוך ז"ל"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד מספר ימים יעבור סא"ל אריאל גונן מלב הקסבה בשכם לסימטאות בית הספר לקצינים במצפה רמון. אחרי שנתיים שיום יום ולילה לילה הוא מפקד על סיירת גבעתי שעיקר פעילותה היה בגיזרת שומרון, הוא יעזוב את חייליו המיומנים ויעבור להכשיר את הדור הבא של המפקדים בגדוד גפן.

    "אין כמעט לילה שאנחנו לא פועלים כנגד הטרור. מדובר ביחידה מובחרת. אנחנו עובדים ופועלים עם האנשים הכי טובים. זו עשייה בלתי פוסקת ולאורך כל ימות השנה אנו עוסקים בהגנה ובנוסף לזה כמעט מידי לילה עוסקים בפעילות התקפית", אומר סא"ל גונן.

    הוא נולד וגדל בציונות הדתית וכעת רואה הוא עצמו כמפקד של כולם. כולם שווים אצלו. "הייחודיות של הסיירת", אומר אריאל "היא בשל האנשים. הנה דוגמא. אנחנו פועלים בלב מחנה הפליטים בלאטה בשבוע בשעבר, כמו שפועלים כמעט כל שבוע. זה יכול להיות בקסבה של שכם, בג'נין או בכל מקום. ואז אנו מגלים תנועה גדולה של חמושים. זה היה מבצע עצמאי של הסיירת עם פשיטה שמאז 'חומת מגן' לא היה כמותה".

    "ההרתעה היא המסר ולא נאפשר לאף מחבל לבצע פיגוע בלי שהוא יפגע. צריך להבין. הלוחמים בסיירת עברו הכשרה מאד גבוהה וקשה. זה שבועות וחודשים של אימונים בדיוק לסיטואציה הזו. אני חושב שאנחנו יותר מידי מעצימים את המחבלים. בסוף זה אחד שלקח או קנה נשק והוא יוצא לבצע פיגוע. ההכשרה של לוחם אצלנו מסיבית, ארוכה וקשה. רק הטובים ביותר מצליחים".

    בחג הסוכות האחרון איבדה היחידה את אחד מלוחמיה סמל עידו ברוך ז"ל. "היה חשוב לנו לתפוס את המחבלים וכבר כמה פעולות עשינו כדי לחסל את החוליה".

    "למרות שהמחבלים שהרגו את עידו ברוך ז"ל נתפסו וחוסלו טרם נהרסו בתיהם ורק כאשר זה יושלם נסיים את האירוע", אומר מפקד הסיירת ל'קול חי'.

    פעם, נזכר סא"ל גונן "היינו במבצע בשכם בתקופת 'גוב האריות' ומצאנו עצמנו באמצע היום עם הרבה נפגעים בצד השני. כשיצאנו משם הסתכלנו סביב וראינו שעשינו משהו חשוב. חיסלנו חוליות טרור עם אמל"ח רב. אני גאה מאד בעשיה של האנשים", הוא אומר לסיכום.

    "זכיתי לפקד על יחידה שאין משימה שהיא לא יודעת לבצע וגם כשאסיים אני יודע שתהיה המשכיות. זו אופיה של היחידה. לבצע הכל ובצורה מושלמת", הוא מסכם.



    0 תגובות