בכיר האשים: "רה"ע בחר להשתיק"; בעירייה הגיבו

    אתר קול חי 4 Comment on בכיר האשים: "רה"ע בחר להשתיק"; בעירייה הגיבו

    בכיר בעיריית בני ברק האשים את ראש העיר במחדל העכברים וטען כי ידע על התופעה כל העת, אך החל לטפל בה רק לאחר חשיפת קול חי. בעירייה הגיבו: "שקרים בוטים"

    עיריית בני ברק צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מכת העכברים בבני ברק: רדיו "קול חי" ממשיך ללוות את התופעה המטרידה, בניסיון להביא קץ למחדל הנורא של עיריית בני ברק.

    גם היום המשיך מגיש "קול חי" יענקלה פרידמן לעסוק בנושא בתכנית "הפוך על הפוך" ושמע ממאזינים רבים, שחלקם עלו לשידור על המצוקה הקשה של תושבי עיר התורה והחסידות.

    מגיש התוכנית, יענקלה פרידמן ואיש "קול חי" דודי איינהורן סיפרו בשידור מה ראו בליל שבועות, את העכברים והחולדות שבנס לא מחוללים מגיפה. יענקלה פרידמן העיד: "סיפרו סיפורי זוועה על עכברים וחולדות וגם לאחר שפונים שוב ושוב לעירייה דוחים אותם משבוע לשבוע ולא עושים כלום"

    בכיר בעירייה: "ראש העיר ידע על התופעה, הוא בחר להשתיק"

    בנוסף, פרסם פרידמן דברים חמורים ששמע מבכיר בעירייה ששמו שמור במערכת, שהעלה האשמות חמורות כלפי העירייה והעומד בראשה ואף הציג ראיות התומכות בדבריו.

    הבכיר האשים כי ראש העיר אברהם רובינשטיין הוא האשם במחדל מכת העכברים וכי הוא שגה כשהתעלם והתחמק מטיפול בבעיה, מה שהוביל להחמרה והחרפת המכה.

    לדבריו, ראש העיר היה מודע לחומרת הבעיה שעלתה כל העת בישיבות עבודה שונות, בהם גורמי המקצועי ונציגי הציבור הציפו את הבעיה בכל חומרתה, אך בחר לעסוק בנושאים אחרים במקום להפנות משאבים ותקציבים למיגור התופעה כשעוד הייתה בראשיתה. הבכיר אף טען כי לו היו מטפלים בזמן – היו משיגים שליטה על היקף ועוצמת מכת העכברים.

    עוד טען, הבכיר כי ראש העיר וצוות לשכתו העדיפו לפעול בדרך של השתקה והתעלמות, במקום למצוא פתרונות וכי ראש העיר נגרר לנושא בכח, רק לאחר שקול חי הציף את הנושא ולא הוריד אותו מסדר היום, "אחרת ההתעלמות הייתה נמשכת".

    כמו כן, לפי הבכיר, גם הפעולות עליהן הוכרז לאחרונה, הן בגדר מעט מדי ומאוחר מדי וצריך לפעול בדרך ובקצב שונים ויעילים יותר. לדבריו, מתחילת הקדנציה ראש העיר הזניח את תחום התברואה והניקיון, דבר שהוביל את העיר למצב בו היא נמצאת כיום.

    בתוך כך, לקול חי נודע כי במשרדי הבריאות והגנת הסביבה שוקלים להוציא צווים בנושא ולהפקיע את הטיפול מהעירייה, היות ולדעת אנשי המקצוע במשרדים העירייה והעומד בראשה מסכנים את התושבים בחוסר הפעילות בנושא עד עתה.

    אנו במערכת קול חי פנינו היום לעירייה בבקשה שתגיב לטענות שלעיל, ובשאילתא שהפנינו הוספנו ושאלנו:

    1. האם מונה כבר פרויקטור מיוחד לנושא? אם כן בוודאי שנשמח לדעת מי הוא.

    2. האם יש כבר תכנית פעולה למיגור הבעיה?

    3. מהי חוות הדעת המקצועית עליה העירייה נסמכת ומי הם היועצים לנושא הזה?

    4. מה תקציב העיירה עבור מכה זו בלבד?

    תגובת העירייה: "שקרים בוטים"

    מעיריית בני ברק נמסר בתגובה: "הטיעונים המצוטטים מפי גורם פוליטי בעל מניעים עלומים, נסתרים מנתוני המציאות. בעוד שתקציב אגף התברואה השנתי של עיריית בני ברק לשנת 2017, ערב תחילת הקדנציה הנוכחית, עמד על 83 מליון שקלים בלבד, הרי שלכל אורך כהונת ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין עלתה מסגרת תקציב אגף התברואה העירוני בעקביות מדי שנה ובאופן חד, עד לשיעור הגבוה ביותר בשנת הכספים הנוכחית, בסך של 120 מליון שקלים, התקצוב הגבוה ביותר לתברואה בתולדות העיר מאז ומעולם. הנתונים מופיעים בספר התקציב העירוני הגלוי ומפורסם באתר העירייה. את הגידול בתקציב התברואה העירוני הוביל ראש העיר באופן עקבי וביתר שאת בשנה האחרונה, מאז סובלת העיר ממטרד המכרסמים.

    "לפיכך הטענות כאילו העירייה והעומד בראשה הזניחו את הטיפול בנושא התברואה בכלל ובמפגע המכרסמים בפרט הן שקרים בוטים. יעידו על כך עשרות הפגישות שהתקיימו בשנתיים האחרונות ביוזמת ראש העיר בנוגע לנושא התברואה בחתירה בלתי פוסקת לשפר ולייעל את פעולות העירייה בתחום מהותי זה.

    "מפגע המכרסמים, שגדל בעת האחרונה לממדים עצומים הינו אתגר ראשון במעלה וראשון על סדר היום של העירייה והעומד בראשה. נבחן ונלמד מהרגע הראשון בו התגלו מימדי התופעה. עד כה, ננקטו צעדים רבים לתופעה מורכבת זו שאכן אף רשות בישראל לא התמודדה איתה ועדיין אין למרבית גורמי המקצוע ברשויות המקומיות משנה סדורה וניסיון מוכח במיגור התופעה מלבד עבודה קשה ומאומצת בה משקיעה עירית בני ברק בסדרת פעולות שהואצו והתעצמו לאורך השנה האחרונה.

    "אין זה סוד כי כרשות עירונית מקיימת עיריית בני ברק דיאלוג מקצועי ארוך עם משרדי הממשלה הרלבנטיים שהנושא מצוי בתחומן, דיאלוג שבמהלכו ביקשו הרשויות הרגולטוריות לשמוע על היקפי הפעולות העירונית בנושא והצביעו על מספר צעדים ונקודות לגביהן נדרשו הבהרות ומידע.

    "עיריית בני ברק הציגה משנה סדורה וצבר פעולות נרחב שנעשו לצד שורה ארוכה של צעדים אותה בכוונתה לנקוט, פירוט שהתקבל ונשמע באופן ברור וימשיך להיות חלק מקבוצות הדיון המקצועיות העוסקות בנושא בעמל רב.

    "עיריית בני ברק נחושה ועיקשת למצוא פתרון ולחסל את מטרד המכרסמים מהשורש. אנו מעמיקים את הפעילות בפעולות שחלקן פורטו על ידי ראש העיר בישיבת מועצת העיר האחרונה וחלקן נוספו לאחריה, ואנו בטוחים כי בשבועות הקרובים יורגש השינוי ונראה בשינוי מגמה ברור ועקבי", נמסר לסיום.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      רק עיר חרדית כבני ברק מטייחת ולא מטפלת בדבר הקטסטרופלי הזה. בושה

    2. 3

      הערייה הכי גנבת במדינת ישראל וראש עיר הכי מושחת…

    3. 2

      מה כבר אפשר לצפות מהרשויות המקומיות במגזר החרדי , ש"נבחריהן" לא בהכרח מחויבים לתושבים שמשתתפים בבחירות באופן טכני בלבד רק כדי לקיים את "ככל אשר יורוך"….. ????

    4. 1

      מה ראש העיר אשם צריך לפשפש במעשים ….