בנוכחות נשיאי ביהמ"ש העליון: נחנך רחוב ע"ש השופט

    בנצי לייזרוביץ No Comments on בנוכחות נשיאי ביהמ"ש העליון: נחנך רחוב ע"ש השופט

    בהשתתפות נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות והנשיא בדימוס, אהרון ברק, שופטי בית המשפט העליון בעבר ובהווה, נשיאת בית המשפט הצבאי לערעורים, בכירי מערכת המשפט הישראלית, בני משפחת השופט שמגר ז"ל ומכובדים נוספים חנך ראש עירית ירושלים משה ליאון את רחוב השופט מאיר שמגר

    מבט ממעוף הציפור על בית המשפט העליון והכנסת צילום: Nati Shohat/Flash90
    10:20
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on ועדה מיוחדת בצה"ל תבחן את הוקרת החטופים והאזרחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש העיר ירושלים, משה ליאון ונשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, חנכו היום (ד', 24/5) את רחוב השופט מאיר שמגר, בסמוך לבית המשפט העליון. בטקס, השתתפו נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אהרון ברק, שופטי בית המשפט העליון בעבר ובהווה, נשיאת בית המשפט הצבאי לערעורים, בכירי מערכת המשפט הישראלית, בני משפחת השופט ומכובדים נוספים

    נשיא בית המשפט העליון בדימוס מאיר שמגר ז"ל, נולד ב-13 באוגוסט 1925; ב-1975 מונה לשופט בבית המשפט העליון ובשנים 1995-1983, תקופה של כ-12 שנה, כיהן כנשיא בית המשפט העליון. שמגר שירת בין היתר כפרקליט הצבאי הראשי בשנים 1968-1961 והיה היועץ המשפטי לממשלה בשנים 1975-1968, אז מונה לשופט בבית המשפט העליון.

    במסגרת כהונתו בבית המשפט העליון, היה שמגר הרוח החיה מאחורי פרויקט בנייתו של היכל בית המשפט העליון החדש בגבעת רם בירושלים והמעבר אליו בראשית שנות ה-90. בספרו האוטוביוגרפי סיפר כי התעקש שההיכל החדש לא יוקף גדר, כהצהרה על כך שכל אדם יכול לגשת לבניין. היום, נקרא הרחוב המוביל אל היכל בית המשפט העליון של שמו.

    ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "נשיא בית המשפט העליון לשעבר השופט מאיר שמגר, היה איש ירושלים. בחייו המשמעותיים, נכח בצמתים המרכזיים של מדינת ישראל והטביע בהם את חותמו. בפסיקותיו ביטא שמגר, את תפיסותיו העקרוניות בקשר לירושלים, ואת החשיבות שבבניינה. קיבלנו מהדור של השופט שמגר וחבריו את ירושלים הבנויה, ואנחנו דואגים לכך שדור העתיד יקבל מאיתנו ירושלים מתקדמת יותר, שוויונית יותר, מכילה יותר ומאוחדת יותר. זו משימה מורכבת, מאתגרת – אך אפשרית.

    נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות: ״קריאת רחוב על שמו של אדם היא מעשה של הנצחה שיש בו תודה והוקרה לפועלו מצד יושבי העיר שבו מצוי אותו הרחוב. כאשר זוכה אדם ששמו יונצח ברחובותיה של עיר הבירה יש לכך ערך מוסף המסמל הבעת תודה והוקרה ברמה הלאומית. העיר ירושלים בחרה לקרוא רחוב על שמו של נשיא בית המשפט העליון בדימוס השופט מאיר שמגר אשר לא אחת כונה "מבחירי בניה ובנאיה" של מערכת המשפט בישראל, וככל שמדובר בבניין אחד יחיד ומיוחד – בניין בית המשפט העליון שנבנה בשערי העיר ירושלים – אין מדובר במטאפורה אלא במעשה בנייה במובן הפשוט והמובהק של המילה ולפיכך, אך טבעי ומתבקש הוא שהרחוב הנקרא על שמו מוביל אל הבניין הזה״.



    0 תגובות