הם לא רעים, הם פשוט מבולבלים! • דעה

    אתר קול חי 3 Comment on הם לא רעים, הם פשוט מבולבלים! • דעה

    ממה נובעת ההסתה הפרועה נגד הציבור החרדי וכיצד נתמודד עימה

    אילוסטרציה | למצולמים אין קשר לנאמר צילום: לוסי מרק, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שלום רב לכם אחיי היקרים בני הציבור החרדי!

    בראשית הדברים אשמח להבהיר, כי ברצוני לכתוב את הנאמר רק כחומר למחשבה ולא כהלכה למעשה, ומן הראוי שכל אחד יפעל על פי דעת רבותיו!

    בימים ובשבועות האחרונים, חווה המגזר החרדי, גל גדול ומבחיל של הסתה (ל"ע), ולמען האמת לצערנו אין בדברים האלו שום חידוש מיוחד, כבר למעלה מ-75 שנה שהציבור החרדי, הציבור שהכי מצדיק את קיומו של העם היהודי בארצו, דווקא הוא נרדף בארצו, ועוד על ידי אנשים שמכנים עצמם "דמוקרטים, ליברלים, ונאורים", אך משתמשים בהרבה מיכולותיהם על מנת להוקיע, להגחיך, ולהרגיז את מי שלא חושב כמותם, ואף חלילה להפחיד מפניו, מה שגורם לרבים במגזר החרדי לחשוב מה הוא המסלול הנכון ביותר שצריך לצעוד בו על מנת להתמודד עם האתגר הזה.

    יהיו כאלו שיאמרו שחסר המון בהסברה החרדית, ואם ימצאו האנשים הנכונים, אשר יסבירו את הדברים הנכונים, ובזמנים הנכונים, אזי תפחת בעזרת השם ההסתה כלפי המגזר החרדי.

    יהיו כאלו שיאמרו כי חבל על הזמן, ושום דבר לא יעזור, וכמה שהציבור החרדי יחבק ויכיל וינסה להראות את פניו היפות ודבריו המיוחדים ומעשיו הנפלאים, כל זה לא יעזור, כי אותם אנשים אינם מעוניינים כלל לשמוע, אלא רק להטיח את הבוץ ואת הרפש וללכת, ולכן עדיפה ההתעלמות במקרה זה.

    ויהיו כאלו שיאמרו כי על הציבור החרדי להפסיק להיות פראייר ולהיכנס בהם עד הקרביים (מטאפורית כמובן, לא פיזית חלילה!) ולהשיב מלחמה שערה, ולא לתת חלילה את לחיינו השנייה כדי לקבל את הסטירה שוב.

    וישנם עד כהנה וכהנה גישות, וייתכן שכל הגישות נכונות, (וכמו שכתבנו קודם, מן הראוי שכל אחד יפעל על פי רבותיו!), אך ברשותכם, ארצה להציע רעיון למחשבה והוא שהם פשוט מבולבלים!

    ולמה כוונת הדברים? אכן ישנם את אותם האנשים שפשוט לא זכו לדעת כלום על יהדות רח"ל, אבל הם אינם מונעים דווקא משנאה ח"ו ובעז"ה כשיפתחו בפניהם השערים, והם יחשפו פנים אל פנים לציבור שומרי התורה והמצוות על שלל מעלותיו, ולדברים הנפלאים שהתורה משפיעה לשומריה ואוהביה ותומכיה וכו', אז הם מעצמם ירצו לדעת עוד ועוד על היהדות, וגם אם ח"ו לא יחזרו בתשובה, אז לפחות הם יכבדו ויאהבו ויוקירו את שומריה, (וכאן באמת מגיעה מילה טובה לכל אותם ארגונים נפלאים שעוסקים ופועלים המון בנושאים כמו התשובה הקירוב והחינוך תורני).

    וישנם את אלו שהקב"ה העמיד אותם בעולם הזה עם אתגר של שנאה (ל"ע) וזה מתחיל בשנאה לעצמם, וממילא גם לאחרים, ובפרט לאלו שכל כך שונים מהם וב"ה רוב האנשים השונים האלו לא סובלים מאותו אתגר קשה (ל"ע), אך לעניות דעתי רבים מהם פשוט "מבולבלים", ולמה? כי הם אינם מבינים איך לקרוא אותנו שומרי התורה והמצוות, איך להבין את חשיבתנו, ואיך לדבר את שפתנו, הם פשוט לא מבינים, והם שלא חונכו על דרך היהדות או להיפך אף חונכו לשנוא אותה ה"י, (לחלקם גם הסבא כבר לא היה חרדי ל"ע), אותם אלו אשר חייהם אינם מלאים בתוכן רוחני, בהמון זמן מחייהם, הם פשוט מרגישים ריקנות (וכפי ששמעתי פעם מאחד המשגיחים בבני ברק, אין מה להשוות בין ריקנות רח"ל של בחור חרדי לזו של החילוני), והנשמה היהודית שנמצאת בקרבם, מרגישה געגוע ורצון עז לעשות משהו טוב, אז או שרבים מהם הולכים למקומות החומרניים יותר על מנת לפצות את החלק הזה, וחלקם מנסים באמת ללכת לכיוון הרוחני יותר, אז או שהם ילכו לכל מיני סדנאות רוחניות למיניהם או שהם ילכו להיטיב ולעשות חסד עם החי הצומח והדומם ולכל מה שלא נודף ממנו ריח יהדות, ולמה? כי קשה להם!

    קשה להם להכיל ולהבין איך אותו החרדי חושב שדווקא הוא שישב ולמד תורה במשך שעות רבות בישיבה בשנות בחרותו, דווקא הוא הגן יותר על עם ישראל מאותו החייל שעמד על הגבול ולפעמים אף נכנס לתוך שטח אויב תוך סיכון חיים עצום (ל"ע), (וכל זאת מבלי לזלזל חלילה באותם אלו שמסרו ומוסרים את נפשם למען עם ישראל בזמנים הכי קשים רח"ל)?

    קשה להם להכיל ולהבין איך הילד החרדי בן ה8 שלפעמים לומד במבנה לא מפואר במיוחד, ואם הוא גם לא בן יחיד, אז אין לו גם כמעט סיכוי לחדר פרטי משלו בבית, ובכל זאת הוא ישמח גם מקרטיב שעולה שקל שהוא קיבל ב'מתמידים', בעוד הילד החילוני באותו הגיל שלומד במבנים הרבה יותר יפים, ולפעמים הוא חי רק עם כלב בבית, גם צעצועים במאות שקלים לא ישמחו אותו?

    וקשה להם גם להכיל ולהבין איך האברך החרדי בן ה30 שמטפל ב5-6 ילדים כ"י, איך הוא לא מרגיש תחת מעמסה חלילה, בעוד מקבילו החילוני שבגיל זה בקושי מגדל את הילד ראשון מרגיש כבר עמוס?

    וגם קשה להם להכיל ולהבין איך בני זוג חרדים יכולים לחיות כל כך הרבה שנים ביחד באהבה ואחווה שלום ורעות, בעוד אצלם אחוזי הגירושין מחרידים ל"ע?, ועוד כהנה וכהנה, ובסיכומו של עניין, קשה להם להבין איך יכול להיות שדווקא החרדים הם אלו שמשלבים הכי חזק בין הרוחניות לחומריות, ועוד בצורה שבמהותה היא מיועדת בכלל לקרבה לפני הבורא? האם הם לא מרגישים שזה סותר? (ח"ו), ואיך הם כל כך שמחים בחלקם, וברובם המוחלט הם לא פוזלים לשאיפות גשמיות? למה הם לא רוצים הנאות?

    אז מי ששומר תורה ומצוות בד"כ גם מבין את התשובה די בקלות, שגם שומרי התורה המצוות הם אנושיים לחלוטין וגם הם לפעמים מתמודדים עם קשיים ל"ע, ויחד עם זה מה שמחזיק אותנו רגועים שמחים ואופטימיים, זאת האמונה בבורא העולם יחד עם לימוד ושמירת התורה הקדושה, המצוות והחסדים, אבל מי שלא מכיר ולא יודע ולא רואה למה שיבין אותה?, ולמה שהם לא ינסו להבין אותה?, כי רבים מהם פשוט פוחדים!

    פוחדים מזה שאולי יתברר שהחרדים האלו צדקו, ואז האמת תתפוצץ להם בפרצוף והם יתחילו להבין שהם חיו את חייהם שנים רבות ביקום מקביל? ואת התחושה הזאת לעניות דעתי לא כדאי לאחל אותה לאף אחד ח"ו, אז אנא מכם אחי ורעי היקרים, הבה נשתדל בלנ"ד ובעז"ה לא לכעוס על אותם יהודים, שהם אחינו אך טועים בדרכם, וגם אם אנו לא תמיד פועלים בזירה הפומבית, אלא נמצאים בביתנו ובאזור מגורנו ובתוך כותלי בתי מדרשנו, ייתכן שדווקא שם על ידי לימוד התורה וקיום המצוות ומעשי החסד והתפילות שלנו, נוכל להשפיע הרבה יותר לטובת כלל עם ישראל ובפרט לטובת אותם אחינו שיזכו במהרה בימינו לשוב בתשובה שלמה ולהתקרב לבורא ולשמור ולאהוב את תורתו ומצותיו ולהוקיר את מי שזכה להיות כזה.

    ויהי רצון שנזכה בקרוב לגאולת עולמים, לישועת הכלל והפרט ולהרבות אחווה ושלום ורעות בין כל עם ישראל, אמן.

    בברכת חג מתן תורה שמח,

    החפץ בעילום שמו



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      הלוואי שיהיה להם האומץ להכיר אותנו ואת האושר