מצוקת התורים: תעודות זהות יונפקו לעולים בנתב"ג

    איתי גדסי No Comments on מצוקת התורים: תעודות זהות יונפקו לעולים בנתב"ג

    משרד העלייה והקליטה ינפיק תעודות זהות לעולים חדשים כחלק מהמאמץ להקל את התורים ברשות והאוכלוסין ולתת שירות מיטבי לעולים לישראל

    ויזה. ארכיון צילום: Nati Shohat/Flash90
    16:59
    25.04.24
    אבי יעקב No Comments on רבנים, שרים ואישי ציבור בברכת כהנים בכותל המערבי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר העלייה והקליטה, אופיר סופר ושר הפנים, משה ארבל סיכמו הבוקר (ראשון) על פתרון מידי, שיאפשר הנפקת תעודות זהות לעולים עם נחיתתם בנתב"ג לאור פקק שנוצר בלשכות האוכלוסין וההגירה ברחבי הארץ בעקבות מבצע 'מרתון דרכון'.

    בישיבה משותפת שהתקיימה הבוקר במשרד הפנים בין שר העלייה והקליטה אופיר סופר, שר הפנים משה ארבל, מנכ"ל לשכת האוכלוסין וההגירה אייל סיסו ומנכ"ל משרד הקליטה סוכם על גיוס עובדים נוספים והעברתם לנתב"ג על מנת שהעולים החדשים יזכו לקבל את תעודת הזהות שלהם עם הנחיתה בישראל.

    החל מהחודש הבא, עולים חדשים שיגיעו לישראל יקבלו תעודות זהות עוד באגף נתב"ג של משרד העלייה והקליטה, ולא יצטרכו להמתין ולהגיע לתור מיוחד שיקבע ברשות האוכלוסין וההגירה.

    השרים סיכמו עוד כי יפעלו יחדיו שתעודות הזהות שיונפקו לעולים על ידי משרד העלייה והקליטה יהיו בהמשך תעודות זהות ביומטריות, כך שעשרות אלפי העולים החדשים המגיעים לישראל לא ידרשו להגיע כלל ללשכות רשות האוכלוסין. לצורך כך יפעלו השרים לתיקון החקיקה הקיימת שמתירה רק לעובדי משרד הפנים להנפיק תעודות זהות לכך שגם עובדי משרד העלייה והקליטה יוכלו להנפיק לעולים חדשים תעודות זהות ביומטריות.

    שר הפנים, משה ארבל: ״לצד מבצע הנפקת הדרכונים 'מרתון דרכון', המתקיים בימים אלו במלוא הכוח, רשות האוכלוסין וההגירה לא מזניחה את העולים החדשים. כפי שהתחייבתי עם פתיחת 'מרתון דרכון', אנו בוחנים את עצמנו ומפיקים לקחים תוך כדי תנועה, על מנת להיטיב עם כלל הציבור ולדאוג למזער את הפגיעה בתחומים נוספים שבסמכות הרשות – וכך אנו עושים. אני מברך את ידידי, שר העלייה והקליטה אופיר סופר על שיתוף הפעולה הפורה ועל מחויבותו לעולים החדשים".

    שר העלייה והקליטה, ח"כ אופיר סופר: ״אני מודה לחברי השר משה ארבל על כך שנעתר לבקשתי להגיע לפתרון מידי לטובת העולים החדשים הממתינים להנפקת תעודות זהות. השר ארבל הבין את הקושי של העולים להתנהל כאזרחים בישראל ולכן נרתם ביחד עם צוות משרדו לסייע בהקדם. הנפקת תעודת זהות היא תנאי מקדים ובסיסי ביכולת של העולים להתחיל לנהל אורח חיים תקין במדינה, ולהיקלט בה בצורה מיטבית. זוהי בשורה גדולה לעולים, וצעד נוסף ומשמעותי שאנו מובילים להצלחת משימת הקליטה".



    0 תגובות