"סגנון דר שטירמר": סערה במערכת הפוליטית בעקבות הסתה נגד הציבור החרדי

    אבי יעקב 2 Comment on "סגנון דר שטירמר": סערה במערכת הפוליטית בעקבות הסתה נגד הציבור החרדי

    עיתונאית ערוץ 12 אמרה במהלך פאנל שנערך היום מילים קשות נגד הציבור החרדי: "שוב ושוב החרדים מוצצים לנו את הדם. די להתייפף" אמרה. בכל קצוות הקשת הפוליטית גינו את האמירה הגזענית, המסיתה והמכלילה. ארגון "בצלמו" פנה לרשות השניה בדרישה לפתוח בהליך הפרה ונתינת קנס ודורשים מערוץ 12 להשעות אותה לאלתר

    צילום: Anna Kaplan/ Flash 90.
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנחת הטלוויזיה גלית גוטמן עוררה סערה לאחר שבמהלך שידור הבוקר בחדשות 12 קראה לחרדים מוצצי דם שחולבים את החברה החילונית בישראל: "כמה נטל יכולים לשים על שליש מהמדינה הזאת בשביל להחזיק בסוף את כל החרדים האלה שמוצצים לנו את הדם, הם איבדו את הבושה. אני אשב ואגיד את האמת, זאת המציאות", הסיתה גוטמן.

    כאשר הפרשן, ברק סרי, שהשתתף בפאנל מחה על האמירות הקשות כלפי האוכלוסיה החרדית, גוטמן לא חזרה בה והוסיפה: "אז אני אומרת לך, מוצצים את הדם, חולבים אותנו הם איבדו את הבושה, מספיק להתייפיף".

    שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "בימים לא פשוטים, כשהחברה שלנו במתח עצום והרוחות סוערות, יש מי שבוחר לשפוך שמן למדורה על ידי הסתה פרועה ומסוכנת. אם לא נשים את הקו האדום, כאן ועכשיו, אנו חלילה עלולים להגיע למעשי אלימות כלפי חובשי כיפה, וכבר ראינו דברים כאלו בעבר. אני קורא למנהיגי הציבור החילוני, גנץ, לפיד, מיכאלי וליברמן, תעצרו את פרץ ההסתה לפני שיהיה מאוחר מידי".

    בארגון "בצלמו" פנו לרשות השניה קנסו מיידית את חדשות 12 בשל האמירה חרדים מוצצים את הדם. מדובר באמירה אנטישמית שנאמרת באופן קבוע נגד יהודים. הבוקר בתכניתה אמרה גלית גוטמן שוב ושוב החרדים מוצצים לנו את הדם. די להתייפף. מדובר באמירה גזענית מסיתה מכלילה שקרית ומוציאת דיבה ואף אנטישמית. לא חזרנו לארצנו אחרי אלפיים שנות גלות כדי להיתקל בשנאה כה עזה. אנחנו דורשים מידית מהרשות לפתוח בהליך הפרה ונתינת קנס ודורשים מערוץ 12 להשעות אותה לאלתר. עברו הימים שהשמיצו אותנו.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו: אני מגנה את האמירה המכוערת והמסיתה של גלית גוטמן נגד הציבור החרדי בישראל, שמזכירה אמירות אפילות שהופנו נגד בני עמנו בעבר. אין לכך שום מקום — כל ישראל אחים!

    שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: ״אני מגנה בתוקף את השיח המתלהם והאמירות המכלילות והפוגעניות נגד הציבור החרדי. אין מקום לאמירות מהסוג הזה נגד ציבור שלם. לצד המחלוקות הפוליטיות, עלינו לזכור תמיד שכולנו אחים וכולנו יהודים״.

    סגן שר החקלאות ח"כ משה אבוטבול בתגובה לדבריה של גלית גוטמן: "די להסתה ולרעל השנאה היום נחצו כל הגבולות, צריך לעצור כאן ומיד, לפני שישפך כאן דם. צריך לזכור שאחים אנחנו .חילוקי דעות כן -שנאת אחים לא"

    ח"כ ארז מלול (ש"ס): "הביטוים הקשים של גלית גוטמן האשימה את המגזר החרדי ש״מוצצים לנו את הדם״, חייבים להוקיע ולגנות אותם מכל גווני הקשת. אילו הדברים היו נאמרים על אתיופים, רוסים, ערבים או כל מיעוט אחר, הייתה קמה כאן קול זעקה ומחאה. צביעות".

    יו״ר יהדות התורה, שר הבינוי והשיכון והשר במשרד רה״מ הרב יצחק גולדקנופף: אם האמירה המחליאה שנאמרה על ידי מגישה בשידור חי בערוץ מרכזי תעבור בשתיקה על ידי הנהלת הערוץ, היא מלמדת שדמי אחיי החרדים הותר בפומבי. אני מבקש מחבריי לכנסת ולממשלה לגנות את הדברים. אנו מוחים ומגנים את ההסתה הבזויה.

    יו"ר ועדת העבודה והרווחה הרב ישראל אייכלר: "כבר עשרות שנים שחלק מהתקשורת והפוליטיקאים מסיתים ומתירים את דמם של החרדים. רצינו לחשוב ש"הכלבים נובחים והשיירה עוברת". אך בתקופה האחרונה מתברר שההסתה חודרת לוורידים של ישראלים רבים שמשוכנעים ש"החרדים הם אסונינו" כמו אלה שהשתכנעו ש"היהודים הם אסונינו". רבים מהם צורחים שהחרדים מוצצים את דמם ושצריך למצוא "פתרון סופי" לבעיית "הילודה החרדית".

    "אם היו בולמים את ה'שטירמר', את גבלס ואת שטרייכר בזמן, העם הגרמני לא היה נסחף אחרי הכנופיות הנאציות. לכן, מדינת היהודים שקמה על אפרם של קורבנות השנאה האנטישמית הי"ד, חייבת לשים קץ בכח משטרתי גדול וביד חזקה נגד כל אמירה או כתיבה או קריקטורה והתבטאות אנטישמית. אם לא יעשה כן, החיזבאללה, הג'יאהד האיסלאמי ואיראן יכולים להיות רגועים. מדינת "קורי העכביש" תתפרק מבפנים"

    מתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו:"על התבטאות בנוסח גבלס אין מחילה. הנהלת ערוץ 12 מוכרחה לפטר את גלית גוטמן לאלתר. ההסתה נגד הציבור החרדי שוברת שיאים, הגיע הזמן למתוח קו אדום"

    יו״ר ועדת החינוך ח״כ יוסי טייב בתגובה לדברי ההסתה של גלית גוטמן: מדובר בהסתה חוצה כל גבולות שאסור לעבור עליה לסדר היום, אלו משפטים שהייתי שומע בתור נער בצרפת לפני עלייתי לארץ, אני דורש מהערוץ להשעות את הכתבת באופן מיידי.

    ראש העיר ירושלים משה ליאון: "שמעתי בזעזוע את האמירות הקשות נגד הציבור החרדי. אני מוקיע את האמירות הללו ואין להם מקום במדינת היהודים. הציבור החרדי תורם המון למדינת ישראל, אם זה בהתנדבות, בארגוני חסד, בהשתלבות הולכת וגוברת בשוק העבודה. דווקא בתקופות מתוחות חשוב לשמור על שיח מכבד ולהתרחק מאמירות שמדיפות ריח של תקופות אפלות.
    שבת שלום וחג ירושלים שמח לכל עם ישראל.

    שר התקשורת שלמה קרעי בתגובה: "בחשכת ימי הביניים, כשגויים אנטישמיים הטיחו ביהודים אמירות כאלו, אמרנו: ככה זה- עשו שונא ליעקב. אבל כאן בישראל? יהודיה? בריש גלי? לא יודע מי זו האישה הזו, אבל האמירות שלה הן פסאודו אנטישמיות, מבישות ולא ראויות לבמה תקשורתית. עם קמצוץ אתיקה עיתונאית, מצופה מערוץ 12 להשעותה לאלתר.

    שר החוץ אלי כהן; ההסתה המסוכנת של לפיד נגד החרדים מחלחלת לתקשורת ולרחוב והתוצאות שלה כבר ניכרות בשטח. בואו נעצור לפני שיהיה מאוחר! החרדים הם אחים שלנו, הם חלק מהמדינה ואני קורא לגלית להתנצל על דבריה החמורים.

    ח"כ בועז ביסמוט בתגובה לאמירות המסיתות של גלית גוטמן בערוץ 12: עבדתי שנים ארוכות כעיתונאי בפריז. אילו שדרן בצרפת היה אומר את האמירות המסיתות והדוחות האלה, כעיתונאי הייתי מדווח על שדרן אנטישמי. מי שלא מסוגל לרסן את פיו, מוזמן להחליף מקצוע. במדינה היהודית מכבדים כל יהודי!

    ח"כ קטי שיטרית: דבריה האנטישמים של גלית גוטמן גורמות לי רק לרחם עליה. רק אדם שלא מבין את הקשר היסטורי והתרבותי יכול להעלות על דל שפתיו את הביטוי "מוצצים לנו את הדם" כלפי יהודים מאמינים. ככה נשמעת מישהי מלאה בשנאת חינם שהתנתקה מהשורשים שלה.

    יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס: "אפילו בלייבור בבריטניה הרחיקו חבר פרלמנט שקרה ל'יהודים התלמודיים' מוצצי דם. גם הם מבינים שהז'רגון של גבלס פסול לשימוש תמיד ובכל מצב. לא אגיע לאולפני חדשות 12 עד שההסתה המתועבת הזו תטופל".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מה הכוונה מכל קצוות הקשת הפוליטית
      חרדים וליכוד?
      מישהו מהשמאל גינה?

    2. 1

      הגיע הזמן לארגן הפגנת המליון עם טלאי צהוב!!!!!!