בכיר אמריקני: ארה"ב תספק לאוקראינה מטוסי F-16

    אבי יעקב No Comments on בכיר אמריקני: ארה"ב תספק לאוקראינה מטוסי F-16

    כחלק "ממאמץ ארוך טווח לחזק את ביטחון המדינה", אמר גורם בכיר בממשל ביידן כי ארצו תספק לאוקראינה מטוסי קרב מסוג F-16. עדיין לא ברור מתי יסופקו מטוסי הקרב לאוקראינה. כמו כן, הוסיף אותו גורם אמריקני כי המטוסים לא ישמשו למתקפה הנגדית הקרובה של אוקראינה נגד רוסיה.

    צילום: Ofer Zidon/Flash90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארצות הברית ומדינות המערב מתכננות לספק מטוסי קרב מסוג F-16 לאוקראינה, כך דווח אמש (שישי) ברשת NBC האמריקנית. זאת, כחלק "ממאמץ ארוך טווח לחזק את ביטחון המדינה", כך לפי גורם בכיר בממשל ביידן. עם זאת, לא ברור עדיין מתי יסופקו מטוסי הקרב לאוקראינה ואילו מדינות יספקו אותם. לפי אותו הגורם האמריקני – המטוסים לא ישמשו למתקפה הנגדית הקרובה של אוקראינה נגד רוסיה.

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודה לארה"ב ולנשיא ג'ו ביידן בחשבון הטוויטר שלו: "החלטה היסטורית, זה ישפר מאוד את הצבא שלנו". קודם לכן, גם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק התייחס לדיווח, ובירך על המהלך המתוכנן: "בריטניה תעבוד יחד עם ארה"ב, הולנד, בלגיה ודנמרק – כדי להעניק לאוקראינה את היכולת האווירית הקרבית שלה היא זקוקה, אנחנו מאוחדים".

    על רקע הדיווחים, שיגר היום סגן שר החוץ הרוסי אלכסנדר גרושקו איום למדינות המערב ואמר כי אם בעלות הברית יספקו לאוקראינה מטוסי קרב F16 הן יתייצבו בפני "סיכונים עצומים", ועלולות להביא להסלמה חמורה במלחמה – כך דווח בסוכנות הידיעות הרוסית טאס.



    0 תגובות