חובשי 'איחוד הצלה' ומד"א נפגעו בדליפת גז בבאר שבע

    אבי יעקב 1 Comment on חובשי 'איחוד הצלה' ומד"א נפגעו בדליפת גז בבאר שבע

    ראשוני: מספר מתנדבי רפואת חירום של איחוד הצלה ומד"א חשו ברע ככל הנראה עקב שאיפת חומר רעיל במהלך ביצוע פעולות החייאה על אדם שהתמוטט בחנות פיצה בבאר שבע.

    צילום: מתנאל בושרי דוברות כב"ה דרום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ששד לדליפת חומר מסוכן בחנות בבאר שבע – פעולות החייאה באחד מהנוכחים במקום. מדובר ברחוב קק"ל בבאר שבע קק"ל  ממנו מדווח על אירוע חומרים מסוכנים ללא פיצוץ חומר כימי. מעדי ראייה במקום מתקיימת החייאה על שני אנשים כרגע, בנוסף מספר פצועים מפונים מהמקום, מד"א מעדכנים על פצוע אחד באורח קשה כתוצאה מהגז.

    יהונתן עוזיהו, מדוברות אונליין איחוד הצלה מסר כי מספר מתנדבים של איחוד הצלה חשו ברע ככל הנראה עקב שאיפת חומר רעיל במהלך ביצוע פעולות החייאה בבאר שבע.

    מדוברות המשטרה, מרחב הנגב נמסר כי במוקד 100 של משטרת ישראל התקבל דיווח, לפני זמן קצר, אודות אירוע שבו נפגעו 10 אנשים כתוצאה משאיפה של חומר מסוכן שמקורו מאחת החנויות שברחוב קק"ל בעיר העתיקה בבאר שבע.

    פצועים פונו מהזירה לבית החולים סורוקה בעיר, כוחות משטרה, מד"א כיבוי והצלה במקום. הציבור התבקש שלא להגיע לאזור

    מכבאות והצלה נמסר כי במוקד 102 של כבאות והצלה לישראל התקבלו מספר קריאות על אזרחים שאינם חשים בטוב ברחוב קק"ל בבאר שבע (בפיצריה) בעקבות דליפה של חומר שאינו ידוע (ע"פ הקריאות).

    צוותי כיבוי והצלה מתחנת באר שבע יחד עם היחידה לחומרים מסוכנים של התחנה הוזנקו למקום האירוע. מפקד המשמרת רשף אריאל רווח שהגיע לזירת האירוע עם כלל הצוותים ביצע הערכת מצב ובתמונה ראשונית זיהה מספר נפגעים במקום ודליפה של חומר שאינו ידוע.

    לוחמי האש החלו בהתמגנות עם ציוד ייעודי לכניסה לפיצרייה ובמקביל החלו לבצע ניטור בכל האזור בכדי לזהות את סוג החומר ואת המקור שלו.

    פאראמדיק מד"א אינסוא, סיפר: "הגענו למקום עם כוחות גדולים של אמבולנסים וראינו זירה מורכבת עם נפגעים ששאפו את הגז ששכבו וחלק שהתהלכו במקום, עשינו מיון ראשוני לנפגעים והתחלנו להעניק להם טיפול רפואי, אחד היה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה, הרחקנו אותו מהמקום וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות גם תוך פינוי, עד לחדר הטראומה בבית החולים, גבר כבן 30 היה בהכרה מלאה ונזקק לסיוע נשימתי פינינו אותו במצב בינוני , 8 נוספים ששאפו גז פונו במצב קל".

    מפקד המשמרת רשף אריאל רווח מסר: "מיד עם הגיענו למקום זיהינו מספר נפגעים כאשר חלקם בתוך הפיצרייה וחלקם בחוץ ובדרגות פציעה שונות. התחלנו בפעולות ניטור וכבר בשלבים הראשונים זיהינו דליפה של גז בתוך החנות וערכים גם מחוצה לה. חילקתי את הצוותים למספר משימות כאשר צוות אחד מבצע ניטור, צוות שני נכנס ממוגן עם ציוד ייעודי לחנות להגשת עזרה וצוות שלישי מבצע סגירה של מקורות האנרגיה".

    "לאחר שסגרנו את מקור הגז לחנות ירדו הערכים ואנו מבצעים עדיין ניטור עד לירידה משמעותית של הערכים בתוך החנות ובסביבתה. יש לציין כי ניתנה הנחייה לפינוי כלל האזרחים מהמקום בכדי שלא יפגעו מהדליפה" אמר מפקד המשמרת.



    1 תגובות

    מיין תגובות