פרסום ראשון: המכתב החריף של רבני העיר צפת

    נתי קאליש 1 Comment on פרסום ראשון: המכתב החריף של רבני העיר צפת

    רבני העיר צפת, מכל העדות והחוגים יוצאים במכתב חריף נגד המשך בניית מעונות הסטודנטים בעיר. "פשוט וברור שדבר זה הוא פגיעה חמורה בקדושת וצביון העיר, ומהווה סכנה גדולה לכלל התושבים ברוחניות ובגשמיות" כתבו הרבנים. ביום ראשון הקרוב, מתוכננת הפגנה גדולה מול בניין עיריית צפת, למחות נגד המשך בניית המעונות

    הפגנה מול המכללה
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבני העיר צפת יוצאים במכתב חריף נגד בניית מעונות הסטודנטים סמוך לתחנה המרכזית, וקוראים למי שיכול למחות ולפעול נגד המשך הבנייה.

    במכתב תחת הכותרת "קול זעקה ומחאה גדולה" כתבו רבני העיר: "הננו בזה בקול זעקה ומחאה גדולה, למען הצלת עיר הקודש צפת, על תכנית 'מכללת צפת' לקידום בניית מעונות לסטודנטים בעיר צפת. פשוט וברור שדבר זה הוא פגיעה חמורה בקדושת וצביון עיר הקודש ומהווה סכנה גדולה לכלל התושבים ברוחניות ובגשמיות".

    "אי לכך אנו דורשים בתוקף מכל המעורבים בקידום התכנית, לחדול בהם מיידית, כדי שלא נבכה בכייה לדורות" הוסיפו הרבנים. "ולציבור הקדוש אנו קוראים, על כל איש למחות ולפעול למניעת המכשלה החמורה. ובוודאי בזכות זה ובזכות צדיקי הדורות אשר חיו בעיר צפת וקדשוה בקדושת עולם. תבוא עליו ברכת התורה ויתברך בכל הברכות ברוחניות ובגשמיות".

    מכתב הרבנים המלא:

     

     

    חבר המועצה יוסי גלנט מטעם ש"ס שתומך במאבק שוחח עמנו ואמר כי: "אני ועוד חברי מועצה מתנגדים לבניית המעונות, צריך להילחם בכל דרך ובכל הכח, אם לא נילחם זו תהיה בכייה לדורות".

    ביום ראשון הקרוב מתוכננת הפגנת ענק נגד בניית המעונות מול עיריית צפת. אחד ממארגני ההפגנה שוחח עמנו, ולטענתו, "בבניית המעונות לסטודנטים שרובם ערבים ישנה סכנת התבוללות, גילויי אנטישמיות ותמיכה בטרור, פקקים בכביש המרכזי של העיר ופגיעה בסגנון ורוח תושבי העיר".

    מהמכללה האקדמית צפת נמסר בתגובה לפניית "קול חי":

    "במכללה האקדמית צפת מצטערים על כך שמתנהל קמפיין פוליטי מתוזמן, שנוצר כדי לעצור את ההתפתחות המתבקשת של המכללה, המעוניינת לתת הזדמנות לאלה הרוצים לרכוש השכלה, אך ידם אינה מאפשרת לשכור דירה. המכללה פועלת על פי החוק והאישורים שניתנו לה בוועדות התכנון והבנייה השונות, ואף הסדירה את ההערות שניתנו לה בנושא נתיבי התנועה ברחוב".

    "בניית המעונות כוללת גם הקמת מגרש חניה רחב ידיים שאמור להקל משמעותית על עומסי התנועה בכניסה לעיר. בנוסף, המכללה מתכננת שיתופי פעולה עם הקהילות השונות בעיר, כדי שהמבנה יועמד גם לשימושם. בסופו של דבר, הפעלת המעונות בצמוד למתחם המכללה, דווקא תמנע תנועת רכבים ברחבי העיר ותרכז את פעילות הסטודנטים בסמוך למתחם המכללה".

    "יצוין, כי המעונות ייועדו לסטודנטים שיגיעו ממרכז הארץ ויהפכו את צפת למוקד לימודים בעל חשיבות ארצית, דבר שיתרום רבות לפיתוח העיר צפת והאזור כולו, בין השאר בזכות העובדה שהסטודנטים ישתמשו בשירותי בעלי העסקים המקומיים ובכך יגדילו את הכנסותיהם. עוד נציין כי המכללה האקדמית צפת פועלת בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה בכל צורך שעולה. בנוגע לטענה על החשש הביטחוני, המכללה דוחה בשאט נפש כל גילויי שנאה ואנטישמיות באשר הם".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לשבש למכללת צפת את השגרה עד שלא יוכלו ללמוד שם כמו שהשמאל משבש את החיים לעם ישראל