ביותר ממיליארד ש"ח: עסקת ענק ביטחונית בין ישראל והולנד

    קובי פינקלר No Comments on ביותר ממיליארד ש"ח: עסקת ענק ביטחונית בין ישראל והולנד

    ישראל תספק להולנד מערכות משגרי רקטות ארטילריות מתוצרת 'אלביט מערכות', בהיקף של למעלה מ-1.1 מיליארד ש"ח (305 מיליון דולר)

    צילום: אלביט מערכות
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו 1 Comment on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד הביטחון הישראלי ומשרד ההגנה ההולנדי חתמו על הסכם יצוא ביטחוני ראשון בין המדינות, לאספקת מערכות משגרי רקטות ארטילריות מתוצרת 'אלביט מערכות', בהיקף של למעלה מ-1.1 מיליארד ש"ח (305 מיליון דולר).

    שר הביטחון, יואב גלנט, אישר את ההסכם שגובש בהובלת מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אייל זמיר ושעלו חתם אתמול (רביעי) בהולנד ראש אגף היצוא הביטחוני, 'סיבט', תא"ל (מיל') יאיר קולס, עם מפקד זרוע היבשה של צבא הולנד, Lieutenant General M.H. (Martin) Wijnen MMAS.

    צילום: משרד ההגנה ההולנדי

    זהו הסכם היצוא הביטחוני הראשון בין ישראל והולנד (GTG) ואחד הגדולים שנחתמו עם מדינה אירופאית בשנים האחרונות. משרד הביטחון ימכור לצבא ההולנדי מערכות רקטות ארטילריות מתוצרת 'אלביט מערכות', מסוג Precise & Universal Launching System (PULS). החוזה בהיקף של 305 מיליון דולר ימומש על פני תקופה של חמש שנים.

    במסגרת החוזה, 'אלביט מערכות' תספק 20 מערכות משגרי רקטות ארטילריות PULS וכן חבילת רקטות וטילים בעלי טווחים שונים ושירותי הדרכה ותמיכה.

    מערכת ה-PULS של אלביט מספקת פתרון מקיף וחסכוני, התומך בירי, הן של רקטות חופשיות והן של רקטות וטילים מונחים ומדויקים, בטווחים הנעים מ-12 ק"מ ועד 300 ק"מ. משגר ה-PULS הינו משגר הניתן לשילוב מלא והרכבה על מגוון רחב של פלטפורמות גלגליות וזחליות, יכולת המאפשרת הפחתה משמעותית בעלויות התחזוקה וההכשרה עבור ציי פלטפורמות קיימות.

    שר הביטחון, יואב גלנט: "מערכת הביטחון ממשיכה להסב גאווה לאומית והצלחה בינלאומית למדינת ישראל. בזכות הפתרונות הביטחוניים שמפתחים ומייצרים בתעשיות הביטחוניות, אנו מחזקים את הקשרים עם מדינות העולם, מבצרים את ביטחוננו ומעצימים את מעמדה של ישראל. אני מברך על ההסכם החשוב שנחתם עם משרד ההגנה ההולנדי ומשוכנע כי נמשיך להעמיק את הקשרים בין המדינות".

    ראש 'סיבט' במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') יאיר קולס אמר בטקס החתימה בהולנד: "זוהי זכות גדולה עבורי להוביל את הסכם היצוא הראשון בין משרדי הביטחון וההגנה של ישראל והולנד, לאספקת מערכות משגרי רקטות ארטילריות. זוהי נקודת מפנה משמעותית שמסמלת את הקשר האסטרטגי בין מדינותינו, הסכם שהוא הזדמנות לחיזוק השותפות שלנו על בסיס ערכים משותפים. אני מאחל לכולנו, למשרד ההגנה ההולנדי, לחברת אלביט מערכות ולמשרד הביטחון הישראלי, להמשיך ולהעמיק את שיתוף הפעולה לתחומים נוספים".



    0 תגובות