סיגריות אלקטרוניות: כל מה שחשוב לדעת

    אירית מנטש - אחות במרכז הרפואי בני ברק ורכזת תחום גמילה מעישון במכבי שירותי בריאות No Comments on סיגריות אלקטרוניות: כל מה שחשוב לדעת

    הן משווקות כחלופה "בטוחה" ו"בריאה" יותר לעומת הסיגריות המסורתיות, אך ככל שחולף הזמן מתבררים הנזקים לטווח הקצר והארוך שנגרמים מהשימוש בהן. ריכזנו לכם את כל המידע החשוב על הסיגריות האלקטרוניות

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מהן סיגריות אלקטרוניות?

    סיגריות אלקטרוניות הן מכשירי אידוי המופעלים על ידי סוללה. בניגוד לסיגריות רגילות שבהן המשתמש שואף את העשן הנוצר בתהליך בעירה של עלי טבק, סיגריות אלקטרוניות מבוססות על אידוי נוזל, המדמה עשן אשר נשאף לריאותיו של המשתמש.

    העשן המדומה שנוצר בתהליך האידוי מורכב בעיקר מפרופילן גליקול (PG) וגליצרול (Gly). מלבד ניקוטין, החומר הממכר שבסיגריה, סיגריות אלקטרוניות יכולות להכיל חומרים מזיקים נוספים כגון תרכובות אורגניות נדיפות, מתכות כבדות, חומרי טעם וריח וכימיקלים העלולים לגרום למחלות חמורות.

    מה ידוע כיום על הסכנות שבעישון סיגריות אלקטרוניות?

    הסיגריה האלקטרונית כנראה פחות מזיקה מהסיגריה הרגילה והאדים שלה בדרך כלל מכילים פחות כימיקליים רעילים בהשוואה לעשן הסיגריות. עם זאת, הסיגריה האלקטרונית אינה חלופה בטוחה אף יכולה לסכן חיים. מאחר שמדובר במוצר חדש יחסית, ההשפעה הבריאותית לטווח הארוך של שימוש בסיגריות אלקטרוניות  אינה ידועה מספיק אבל יש מספר דברים שאנחנו כן יודעים:

    נתחיל בניקוטין, שלרוב מצוי בסיגריות אלקטרוניות, שהוא החומר הממכר כמו בסיגריות רגילות. ניקוטין נפוץ מאוד בסיגריות אלקטרוניות, וייתכן שסיגריות אלקטרוניות לא יסומנו כמכילות ניקוטין למרות שיש בהן ניקוטין. הניקוטין שמקורו בעלי צמח הטבק, הוא חומר מסוכן, רעיל וממכר, שיכול לגרום לעלייה בלחץ הדם, בקצב הלב, ולפגיעה בכלי דם, וכן מעלה את הסיכון ללקות בהתקף לב ובשבץ מוחי. בנוסף, חשיפה לניקוטין עלולה לפגוע בהתפתחות המוחית של צעירים.

    "מחלת המאיידים", היא מחלת ריאות שעלולה להתפתח עד לכדי אי ספיקה נשימתית עקב אידוי סיגריה אלקטרונית. "מחלת המאיידים" הוכרה לראשונה בשנת 2019 לאחר שדווחו למרכז האמריקני לבקרת מחלות קרוב ל-3,000 מקרי פגיעה ריאתית חמורה עקב עישון סיגריות אלקטרוניות, מתוכם כ-70 מקרים שהסתיימו במוות. מרבית החולים היו צעירים מתחת לגיל 35. גורם הסיכון העיקרי שנמצא קשור למקרים הוא עישון סיגריות אלקטרוניות.

    סיגריות אלקטרוניות פועלות על סוללה חשמלית, אשר עלולה להתחמם ואף להתפוצץ, וכך לגרום לכוויות ולפציעות חמורות. גם גוף החימום המשמש ליצירת האדים עלול להתחמם יתר על המידה ולגרום לכוויות.

    כיצד ניתן להיגמל מעישון סיגריות אלקטרוניות?

    לא משנה מה אתם מעשנים, סיגריות רגילות, אלקטרוניות, נרגילה או סיגרים, אתם מוזמנים להפסיק לעשן בליווי המומחים של מכבי. חברי מכבי מעל גיל 18 יכולים לבחור בין 3 מסלולי גמילה: סדנה קבוצתית פנים אל פנים, מוקד טלפוני לגמילה מעישון (בהפניית רופא), גמילה מעישון במרפאת רופא המשפחה.



    0 תגובות