הידוק יחסים: שר החוץ בביקור מדיני פורץ דרך בשבדיה

    אבי יעקב No Comments on הידוק יחסים: שר החוץ בביקור מדיני פורץ דרך בשבדיה

    שר החוץ אלי כהן הגיע אמש (א׳) לביקור בזק בשבדיה, במהלכו צפוי להיפגש עם עמיתו, שר החוץ השבדי טוביאס בילסטרום, חברי ממשל נוספים, אנשי עסקים בכירים וחברי הקהילה היהודית המקומית. שבדיה, מכהנת כנשיאת האיחוד האירופאי ומשפרת את היחסים הבילטראליים בקו חיובי אותו נוקטת ממשלת שבדיה בפורומים בינלאומיים

    צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מהדקים יחסים עם שבדיה: ביקור ראשון של שר חוץ ישראלי בשבדיה מזה 22 שנים. שר החוץ אלי כהן הגיע אמש (א׳) לביקור בזק בשבדיה, במהלכו צפוי להיפגש עם עמיתו, שר החוץ השבדי טוביאס בילסטרום, חברי ממשל נוספים, אנשי עסקים בכירים וחברי הקהילה היהודית המקומית.

    את ביקורו מתחיל שר החוץ אלי כהן הבוקר בביקור מדיני בשבדיה, המכהנת כנשיאת האיחוד האירופאי, במסגרת התחממות היחסים בין שתי המדינות. שר החוץ כהן צפוי להיפגש עם עמיתו שר החוץ השבדי, ולדון עימו על המשך שיפור היחסים הבילטראליים והקו החיובי אותו נוקטת ממשלת שבדיה בפורומים בינלאומיים.

    שר החוץ אלי כהן: "כנשיאת האיחוד האירופי, שבדיה הינה גורם חשוב בגיבוש העמדה האירופאית בנושאי הביטחון האזורי. אפגוש היום את שר החוץ בילסטרום, ידיד גדול של מדינת ישראל, ונדון בדרכים למניעת הגעת כספי הסיוע למחבלים ומשפחותיהם. נמשיך להדק את יחסי שבדיה וישראל גם במוסדות הבינלאומיים. שבדיה היא בין המדינות הראשונות בעולם שאימצו את הגדרת האנטישמיות של ihra ונבחן יחד את הדרכים בהן ניתן להמשיך להיאבק בכל גילויי השנאה".

    זוהי תהיה פגישתם השנייה של שני השרים כאשר הם נפגשו לראשונה בחודש ינואר, במסגרת הפורום הכלכלי הבינלאומי שהתקיים השנה בדאבוס. השר השבדי בילסטורם חלק עם השר כהן את הקשר המיוחד מצידו לישראל ולעם היהודי: רעייתו התנדבה בקיבוץ משגב בישראל בשנות ה-90 וסבו וסבתו אירחו ניצולי שואה בביתם בשבדיה לאחר סיום מלחמת העולם השנייה.



    0 תגובות