רוסים מבחמוט: "לא הצלחנו להתארגן"; פריגוז'ין לעג

    אבי יעקב No Comments on רוסים מבחמוט: "לא הצלחנו להתארגן"; פריגוז'ין לעג

    למרות שהקרמלין משקיע מאמצים אדירים בכיבוש העיר בחמוט, שבה מתנהל הקרב הארוך והקשה במלחמה. בימים האחרונים רושמת אוקראינה הישגים בהגנה על העיר, ושחררה שטח שחיילים רוסים נסוגו ממנו. ראש שכירי החרב של פוטין מתוסכל: "הם נמלטו"

    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד ההגנה של בריטניה עדכן במהלך השבת כי הכוחות האוקראיניים רשמו הישג בקרב על העיר בחמוט שבמזרח אוקראינה – העיר שבה מתנהל הקרב הקשה והארוך מתחילת המלחמה. כזכור, בהצהרה דרמטית של ראש כוח וגנר, יבגני פריגוז'ין החודש הוא איים להוציא בתוך ימים אחדים את שכירי החרב שלו מבחמוט, וטען כי הצבא הרוסי גוזר עליהם "מוות חסר תכלית".

    פריגוז'ין, שמקורב לוולדימיר פוטין, טוען כבר זמן רב כי הצבא הרוסי "מרעיב" את שכירי החרב שלו ולא מעניק להם את התחמושת הדרושה כדי להילחם. לדבריו זו הסיבה להחלטתו להוציא את שכירי החרב מעמדותיהם בבחמוט. לאור מלחמת ההתשה בבחמוט, כל התפתחות בשטח זוכה לתהודה גדולה. בעדכון היומי של משרד ההגנה הבריטי על מצב המלחמה נמסר כי מיום שלישי שחררה אוקראינה שטח של קילומטר לפחות בדרום בחמוט, בעקבות נסיגה בלתי-מאורגנת של חטיבה רוסית. לפי פריגוז'ין לוחמי החטיבה נמלטו.

    ההודעה של משרד ההגנה הבריטי מאשרת את הטענות שהשמיעה השבוע אוקראינה, שטענה כי אילצה את הכוחות הרוסיים לסגת וכבשה שטח של יותר מקילומטר. בכיר בצבא האוקראיני אמר היום כי "החיילים שלנו מתקדמים בכמה אזורים בחזית, והאויב מאבד כוח אדם וציוד". לפי בריטניה, הנסיגה הרוסית מעידה על "המחסור החמור של מוסקבה ביחידות קרביות מהימנות".

    אתמול הודיע משרד ההגנה הרוסי כי אוקראינה פתחה השבוע במתקפה מצפון לבחמוט, שבה לקחו חלק יותר מאלף חיילים ועד 40 טנקים. לפי מוסקבה הכוחות הרוסיים הדפו 26 מתקפות, אך הכוחות באחד האזורים שהותקפו לא הצליחו להתארגן מחדש בשטח. בביקורת נוספת על הצבא הרוסי אמר פריגוז'ין מ"קבוצת וגנר" כי מה שמשרד ההגנה הרוסי מתאר "נקרא 'מנוסה' ולא 'התארגנות מחדש'".



    0 תגובות