כל השבת: הג'יהאד ממשיך בשיגור הטילים לישראל

    מערכת האתר No Comments on כל השבת: הג'יהאד ממשיך בשיגור הטילים לישראל

    הג'יהאד האיסלאמי המשיך במהלך השבת לשגר ללא הפסקה רקטות לעבר יישובי העוטף, אזעקות גם בנתיבות ובאופקים. פועל מעזה שעבד בישראל נהרג מרסיסי רקטה סמוך לשוקדה, אחיו נפצע קשה ופונה לטיפול רפואי. גורם מדיני בכיר: "הסבב האחרון מלמד על חולשת חמאס בעזה". דיווח ראשוני על הפסקת אש מסתמנת

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עשרות רקטות שוגרו במהלך השבת מעזה לעבר ישראל, כאשר טווח הירי כלל גם את יישובי השפלה והדרום. במקביל, צה"ל ממשיך לתקוף רבות של הג'יהאד האיסלאמי ברחבי הרצועה. בתוך כך, נמשכים הניסיונות של המתווכים להגיע למתווה מוסכם של הפסקת אש. כל העדכונים ממבצע "מגן וחץ".

    מצרים, שמנסה לתווך בין ישראל והג'יהאד, הגישה הצעה חדשה להפסקת האש. ההצעה נמצאת כעת בדיונים אצל רה"מ נתניהו. בניגוד להצעות קודמות, מזכיר הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נח'אלה, נוטה להסכים להצעה. בתוך כך, הרטמכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר חושבים שצריך להגיע לסיום המערכה, שכן מטרות המבצע הושגו.

    בחדשות N12 מדווחים, במערכת הביטחון מעריכים שאם הג'יהאד לא יעתר להצעה המצרית, הוא ינסה להמשיך את הירי עד ליום חמישי – יום ירושלים שבו מתקיימת צעדת הדגלים. זאת, ככל הנראה כדי שהארגון ישדר שהצליח להביא הישג.

    מוקדם יותר, ראש המל"ל צחי הנגבי אמר : "אנחנו לא מנהלים מגעים להפסקת אש – אנחנו עוסקים באש כרגע. זרועות המודיעין וחיל האוויר הצליחו להגיע להישג חסר תקדים, ולערוף את ראשם של כל צמרת הארגון בתוך שניות, ומאז גם להרוג את המחליפים של אותם ארכי מרצחים".

    הנגבי התייחס גם למאמצי התיווך המצריים: "המצרים מנסים כהרגלם תמיד. הם מעוניינים בהפסקת האלימות ובמניעת הסלמה. זה גם האינטרס שלנו. אני לא יודע כמה יש להם קשר ישיר עם הג'יהאד שהוא קבלן ביצוע של איראן. כרגע הם לא הצליחו לשכנע אותם להפסיק לירות לישראל. וודאי לא נתחייב להפסיק עם הסיכולים הממוקדים. היעד שלנו הוא 'שקט ייענה בשקט'".

    בצה"ל עדכנו על תקיפה נרחבת של חיל האוויר ברצועה הלילה. בין היתר ציינו כי הופצצה מפקדה ששימשה את אחד מבכירי היחידה הרקטית של הג'יהאד, מוחמד אבו אל-עטא – אחיו של בהאא אבו עלעטא שחוסל במהלך מבצע "חגורה שחורה" ב-2019. עוד הוסיפו כי הותקפה מפקדה נוספת של בכיר בארגון, שמשמשת להכוונת ירי לעבר ישראל ו-7 משגרי רקטות ומרגמות שהוטמנו ברצועה, מהן אף בוצע ירי לעוטף אתמול.

    הירי והתגובה מגיעים לאחר דיווחים על התקדמות להפסקת אש בתיווך מצרי, לפיהם, בישראל דנים במתווה "המשופר" וטרם החזירו תשובה. במערכת הביטחון הביעו נכונות לסיום המבצע בדיונים סגורים, אך בינתיים הפעילות ההתקפית נמשכת. הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר טענו באחת ההתייעצויות הביטחוניות כי "היה צריך לסיים את המערכה".

    כעת אנחנו מדווחים כי יש צפי להפסקת אש



    0 תגובות