החרפה או סיום? נתניהו מכנס הערכת מצב בקרייה

    שלמה ריזל No Comments on החרפה או סיום? נתניהו מכנס הערכת מצב בקרייה

    שלושה נהרגו ויותר מ-10 נפצעו בהפצצה, בג'יהאד האסלאמי מאיימים – "עומק השטח של האויב יספוג מהלומות נוספות בתגובה לתקיפות ולהרס בתי המגורים". בעזה מאיימים בהרחבת טווח הירי "בקרוב מאוד". לפי המתווך המצרי, חמאס מאיים שייכנס למערכה אם זו תמשיך לימים הקרובים

    צילום: Atia Mohammed/Flash90
    12:03
    24.04.24
    אתר קול חי No Comments on התקדמות או תעתוע: "חמאס הגמיש את דרישותיו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ישראל מאיימת על חמאס; גורם מדיני מוסר: הסיכולים האיכותיים שפוגעים בשורת הפיקוד של הגא״פ הם גם מסר לחמאס ואירגוני טרור אחרים שמאיימים לפגוע בישראל. המצב כרגע: מחלוקת בדרג המדיני איך להמשיך. גלנט טוען שחייבים להמשיך עד הסוף ולמחוק את הגיאהד לגמרי למרול שההרתעה הושגה (אפשרי מבחינה צבאית). מהעבר השני טוענים שזה יבוא במחיר עליית כוחו של חמאס בחלל הריק שיווצר.

    לפני שעה קלה, צה"ל תקף מפקדות מבצעיות של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה; הותקפה המפקדה ששימשה את אחראי הירי הרקטי בגזרת רפיח. כלי טיס של צה"ל תקפו שתי מפקדות מבצעיות של היחידה הרקטית בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה, המשמשות לתכנון וניהול של הירי הרקטי לעבר שטח מדינת ישראל.

    אחת המפקדות שהותקפו שימשה את אחמד אל חשאש, אחראי הירי הרקטי בגזרת רפיח שהחליף את אחראי המערך הרטי שחוסל בתחילת המערכה. לפי מקור פלסטיני, המחוסל הוא איאד אלחסני (אבו אנס), חבר המועצה הצבאית של סראיא אלקדס והאחראי על המבצעים (מקביל לראש אגף מבצעים) חוסל בתקיפה בשכונת נצר. לפי אותו מקור נהרג עמו המלווה שלו, מחמד עבד אלעאל, ומספר ההרוגים בדירה עלה לשלושה.

    בשעה זו, ראש הממשלה יקיים הערכת מצב ב-18:00, פגישה שתסמן האם פנינו לקראת סיום או לקראת החרפה, ועימות מול החמאס שישב עד כה על הגדר ונתן לג'יהאד האיסלאמי להתעמת עם ישראל. המתווך המצרי רמז לפני זמן קצר לבכירים ישראלים במידה והיום או מחר לא יושג הסכם רגיעה, חמאס ייכנס בגלוי לעימות בשל מלאי האנרגיה בשטחי עזה שהולכים ומתדלדלים.

    יצויין כי בעקבות המצב הביטחוני, פיקוד העורף יפעיל בשבת הקרובה את תדרי "קול חי" ו"קול חי מיוזיק", במתכונת הגל השקט. בזמן אמת, יפרצו לשידור התרעות על אזעקות באזורים: מרכז, ירושלים, שפלה ודרום. לתשומת לב: ההתרעות יפעלו אוטומטית ממערכות פיקוד העורף ומיועדות למי שמתקשים לשמוע את האזעקות באזור מגוריהם, ולאחר שעשו 'שאלת רב' האם להשתמש בגל השקט.

     

     



    0 תגובות