נוכח המתיחות: שר החוץ כהן נפגש עם מנהיג הודו

    שלמה ריזל No Comments on נוכח המתיחות: שר החוץ כהן נפגש עם מנהיג הודו

    שר החוץ אלי כהן סיים את ביקורו המדיני בהודו בפגישה עם ראש הממשלה מודי ודן עימו בחיבור בין הודו, ישראל ומדינות הסכמי אברהם ועל קידום הסכם הסחר החופשי בין המדינות שיחזק את כלכלת ישראל. מודי עודכן על חיסול ראשי הגיהאד האיסלאמי בעזה וחשיבות המאבק בטרור המאיים על אזרחי ישראל השר כהן: ״הודו היא מעצמה עולמית, המדינה המאוכלסת בעולם והכלכלה החמישית בגודלה"

    צילום: משרד החוץ
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחזקים את היחסים האסטרטגיים עם הכלכלה החמישית בעולם. זה ביקור ראשון של שר חוץ ישראלי בהודו ב-19 השנים האחרונות. שר החוץ אלי כהן סיים את ביקורו המדיני בהודו בפגישה עם ראש הממשלה מודי ודן עימו בחיבור בין הודו, ישראל ומדינות הסכמי אברהם ועל קידום הסכם הסחר החופשי בין המדינות שיחזק את כלכלת ישראל. שר החוץ כהן עדכן את ראש הממשלה מודי על חיסול ראשי הגיהאד האיסלאמי בעזה וחשיבות המאבק בטרור המאיים על אזרחי ישראל

    שר החוץ אלי כהן: ״הודו כמעצמה עולמית, המדינה המאוכלסת בעולם והכלכלה החמישית בגודלה, יכולה לשחק תפקיד מרכזי בקידום הסכמי אברהם והחיבור הכלכלי בין ישראל למדינות המתונות במזרח התיכון. דיברתי עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, על קידום הסכם הסחר החופשי אשר יחזק עוד יותר את היחסים המעולים בין המדינות ויביא לכלכלת ישראל הזדמנויות חדשות".

    "ראש הממשלה מודי הוא אחד הגורמים המרכזיים לכך שהיחסים בין ישראל להודו היום הם הקרובים והחזקים ביותר מאז כינון היחסים בין המדינות בשנת 1992. הודתי לראש הממשלה על היחס אותו מקבלת הקהילה היהודית בהודו, ושמעתי מראש הממשלה על הערכתו לישראל על עמידתה לצד הודו עוד בטרם כינון היחסים הדיפלומטיים הרשמיים בין המדינית״.

    ממשרד החוץ נמסר כי שר החוץ אלי כהן סיים את ביקורו המדיני בהודו בפגישה עם ראש הממשלה נרנדרה מודי. שר החוץ ראש הממשלה דנו בהזדמנויות שנפתחו ליחסים בין המדינות בזכות החתימה על הסכמי אברהם ואישור הטיסות מעל ערב הסעודית ועומרי אשר קירבו את הודו לישראל.

    כמו כן דיברו שר החוץ וראש הממשלה על קידום המו״מ על הסכם הסחר החופשי בין המדינות. בשנת 2022 עמד הסחר בין ישראל להודו על כ-10 מיליארד דולר וחתימה על הסכם סחר יכולה להגדיל את הסכום בצורה משמעותית ולקדם את כלכלת ישראל.

    שר החוץ כהן הציג בפני ראש הממשלה את פעילות צהל כנגד בכירי הג׳יהאד האיסלמי ברוצועת עזה ובחשיבות המאבק בטרור המאיים על אזרחי ישראל. שר החוץ כהן עדכן את ראש הממשלה מודי כי בשל האירועים בארץ הוא נאלץ לקצר את ביקורו בהודו ולחזור כבר הלילה לישראל.



    0 תגובות