צה"ל פתח במבצע 'מגן וחץ' בעזה; התחבורה למירון שובשה

    מערכת האתר No Comments on צה"ל פתח במבצע 'מגן וחץ' בעזה; התחבורה למירון שובשה

    צה"ל תקף הלילה יעדים ברצועה וחיסל בכירים בג'יהאד האיסלאמי. התנועה למירון הופסקה לשעות ארוכות כשאחריהן, לאחר הערכת מצב נוספת במשטרה יחד עם פיקוד העורף הוחלט לחדש את התחבורה להר מירון. במהלך הבוקר תתקיים הערכה נוספת

    צילום: פלאש 90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צה"ל תקף הלילה (בין שני לשלישי) מטרות של הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה, במסגרת מבצע "מגן וחץ", כך דיווח דובר צה"ל. במבצע חוסל מפקד מרחב צפון רצועת עזה האחראי על הירי הרקטי לעוטף בחודש האחרון, ובמקום ישנם גם פצועים. בשל המצב הביטחוני, מפיקוד העורף נמסר כי על תושבי העוטף מתבקשים לשהות בקרבת מקלטים עד מחר (רביעי) בשעה 18:00.

    על פי הדיווחים הפלסטיניים, ישנם 12 הרוגים, מתוכם שלושה בכירי ארגון הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני ג'יהאד גאנם מפקד גדודי אלקודס בעזה הנמצא ברפיח, חליל אל-בחטיני מובארק עז אלדין. הבכירים שסוכלו הלילה פעלו בימים האחרונים לביצוע פעילות טרור נגד ישראל. התקיפות בוצעו על ידי תקיפה מדוייקת של צה"ל אל תוך בתי הבכירים.

    הג'יהאד האסלאמי הגיב לתקיפת צה"ל: "מודיעים על מות שלושת הבכירים, ואומרים: דם ההרוגים מגביר את הנחישות שלנו. לא נעזוב את עמדותינו". בנוסף, בכלי התקשורת של הארגון נאמר: "תהיה נקמה גדולה על החיסול. השעות הקרובות יוכיחו מהן היכולות שמצויות בידי הג׳יהאד האסלאמי כדי להגיב על כך".

    גורם מדיני מסר: "בתגובה לתוקפנות בלתי פוסקת מצד ארגון הטרור הג׳יהאד האיסלמי, נתקפו הלילה בכירי הארגון ויעדי טרור של הארגון ברצועת עזה. יוזכר כי ב-2 במאי שיגר הג׳יהאד האיסלאמי, בהכוונת איראן, 102 רקטות לעבר הדרום, מתוך כוונה להרוג אזרחים תמימים. הבכירים שסוכלו הלילה פעלו גם בימים האחרונים לביצוע פעילות טרור נגד אזרחי ישראל".

    עוד אמר הבכיר: "ישראל הבהירה בעבר ומבהירה כעת: כל מי שיוזם פעילות טרור נגדנו לא ינקה. נגן על אזרחי ישראל בכל מקום ובמלוא העוצמה. אנו קוראים לקהילה הבינ"ל לגנות את הירי לעבר אזרחי ישראל מתוך ריכוזי אוכלוסיה אזרחית בעזה, ולהביע תמיכה ברורה וחד משמעית בזכותה של ישראל להגן על עצמה".

    גורמים בצבר מסרו כי צה״ל וזרועות הביטחון פועלים וימשיכו לפעול באופן ממוקד לסיכול יעדי טרור, על בסיס מודיעין מדויק, ובמאמץ להימנע ככל הניתן מפגיעה בבלתי מעורבים.

    בנוסף, שר הביטחון יואב גלנט, אישר לפני זמן קצר את הפעלת תוכנית ״משב רוח״, המאפשרת לתושבי עוטף עזה לצאת להפוגה בבתי הארחה ברחבי הארץ. אנשי רשות החירום הלאומית (רח"ל) במשרד הביטחון מעדכנים כעת את ראשי הרשויות הרלוונטיות בעוטף על אופן מימוש התוכנית.

    שרון אדרי, מדוברות סורוקה סיפר על היערכות המרכז הרפואי סורוקה מקבוצת כללית בצל מבצע ״מגן וחץ״, נערך סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי לכל תרחיש אפשרי ובהתאם להנחיות פיקוד העורף.

    הצוותים הרפואיים זמינים וערוכים לתת מענה באופן מיידי וגם בהתאם להתפתחויות, ככל שתהיינה. שלטי הכוונה לאזורים ממוגנים ממוקמים במרחבים הפתוחים לטובת ציבור המבקרים.

    ד"ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי סורוקה: "אנו מקיימים ישיבת מטה להערכת מצב ולהמשך פעילות והיערכות בית החולים בהתאם. בשלב הראשון, ובהתאם לפק״ל תרחישי חירום, אנו נערכים להעברת מטופלים מאזורים שאינם ממוגנים לאזורים ממוגנים״.



    0 תגובות