גלנט חשף ביוון: איראן צברה חומר לחמש פצצות

    שלמה ריזל No Comments on גלנט חשף ביוון: איראן צברה חומר לחמש פצצות

    שר הביטחון גלנט חשף בפתח ביקורו הרשמי ביוון: "איראן איננה מסתפקת בפצצה גרעינית אחת. עד היום צברה חומר מועשר ברמה של-20% ו-60% שיכול להספיק לחמש פצצות גרעיניות"

    צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון יואב גלנט החל הבוקר (חמישי) ביקור עבודה רשמי ראשון ביוון ובקפריסין. גלנט התקבל במשמר כבוד במשרד ההגנה באתונה ונפגש עם עמיתו שר ההגנה היווני, רמטכ״ל צבא יוון ובכירים נוספים.

    בדבריו התייחס השר גלנט למאמציה של איראן להשגת נשק גרעיני ובמקביל להיותה הגורם העומד מאחורי פעולות טרור באזור ובעולם כולו. כמו כן התייחס השר לחוליית הטרור שנתפסה על אדמת יוון ותכננה לבצע פיגועים כנגד יעדים ישראלים.

    "שיתוף הפעולה המודיעיני בין המדינות קיבל ביטוי ציבורי לפני כחודש, עם מעצרם של שני פעילי טרור פקיסטניים שהופעלו על ידי משמרות המהפכה במטרה לפגוע במטרות ישראליות ביוון. זהו אינו הפיגוע היחיד שנמנע. איראן בהנחיה ישירה של מנהיגה, מקדמת פעולות טרור ברחבי העולם. זיהינו מאמצים אלו ביוון, גרמניה, קפריסין ובמדינות נוספות", אמר השר.

    "בחודשים האחרונים, מתמודדת מדינת ישראל עם התקפות טרור מלבנון, מסוריה, מעזה ומאיו״ש. לכולן מכנה משותף מובהק: איראן. איראן איננה איום רק על ישראל: היא המממנת, המאמנת, התומכת ומובילת הטרור ועסקאות הנשק המסוכנות והגדולות בעולם. לשם המחשה, לאורך החצי שנה האחרונה נחתו בסוריה, על בסיס שבועי, טיסות מאיראן ובהן אמצעי לחימה, שנועדו להמשיך להפיץ את פעילותה ההרסנית באזור. אנו פועלים ונמשיך לפעול באופן שיטתי מול איום זה. לא נאפשר לאיראן להקים צבא איראני בסוריה ולא נאפשר שהאדמה הסורית תהיה מקפצה לנשק מתקדם לכיוון לבנון".

    "תוכנית הגרעין האיראנית נמצאת בשלב המתקדם ביותר בו היתה מאז ומעולם. היא איננה מסתפקת בפצצה גרעינית אחת. עד היום צברה חומר מועשר ברמה של-20% ו-60% שיכול להספיק לחמש פצצות גרעיניות.

    "העשרה איראנית ל-90% תהיה טעות חמורה מצד איראןֿ. מחירה יהיה גבוה ויהיו לכך השלכות שיכולות להבעיר את המזרח התיכון. ישראל תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה למנוע איראן גרעינית וכך מצופה גם מהקהילה הבינלאומית".



    0 תגובות