ביקור יו"ר בית הנבחרים: הרצוג אירח את מקארת'י

    אבי יעקב No Comments on ביקור יו"ר בית הנבחרים: הרצוג אירח את מקארת'י

    נשיא המדינה אירח בבית הנשיא את יושב ראש בית הנבחרים של ארצות הברית קווין מקארת׳י ומשלחת חברי קונגרס. "אין קשר גדול ועמוק יותר מהקשר בין המדינות שלנו. אין עוד דמוקרטיה במזרח התיכון" אמר מקארת'י

    צילום: בית הנשיא
    17:47
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on ריקודי שמחה והודיה: בירושלים טרם עיכלו את גודל הנס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח בבית הנשיא היום (שני) את קווין מקארת'י, יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית המבקר בישראל כביקורו הראשון מחוץ לגבולות ארצות הברית, מאז כניסתו לתפקיד. יחד עמו הצטרפה משלחת דו-מפלגתית של 17 חברי קונגרס.

    תחילה, קיימו השניים פגישה בארבע עיניים, ולאחר מכן קיימו פגישה מדינית מורחבת. הפגישה התקיימה בהשתתפות יועצי הנשיא, שגריר ישראל בארצות הברית מייק הרצוג ובהשתתפות 17 חברי קונגרס, ביניהם גם מנהיג הרוב הדמוקרטי לשעבר סטני הוייר, שהגיעו עם יו"ר בית הנבחרים במסגרת משלחת דו-מפלגתית.

    בפגישתם, שהתקיימה באווירה חמה, דנו בשותפות החזקה בין ישראל לארצות הברית, ובדרכים להעמיק את שיתופי הפעולה השונים בין המדינות.

    בפתח פגישתם אמר נשיא המדינה: ״ברוכים הבאים, נפלא לראות אתכם כאן בבית הנשיא. אנחנו רואים חשיבות רבה בביקור הבי-פרטיזני שלכם. אדוני היו"ר, כבוד לנו שאתה כאן איתנו. אנחנו רואים את כולכם כחברים גדולים שלנו. אנחנו גאים ושמחים לחגוג 75 שנה למדינה.

    כיום אנחנו מדינה מדהימה, משגשגת, והקשר עם ארצות הברית זורם בעורקים שלנו. אמריקה היא בת ברית קרובה מאד שלנו. אנחנו נעים להשתלבות מלאה באזור כתוצאה מהסכמי אברהם, שהגיעו לאחר הסכמי שלום גם עם ירדן ומצרים. מצד שני יש אויב גדול שמאיים עלינו לא רחוק מכאן. חצי שעה מכל כיוון מכאן ישנה מדינת אויב, ואנחנו מאמינים שהברית עם אמריקה משמעותית." בהמשך הרחיב הנשיא על האיום האיראני, הסכמי אברהם ועל הויכוח הפנים ישראלי בנוגע לרפורמה המשפטית.

    יו״ר בית הנבחרים קווין מקארת׳י הודה לנשיא על אירוחו החם ואמר: ״המשלחת שלנו היא בי-פרטיזנית ומטרתה להבהיר שאין קשר גדול ועמוק יותר מהקשר בין המדינות שלנו. אין עוד דמוקרטיה במזרח התיכון. יש רק שתי מדינות שהוקמו בשאיפה לחירות תוך הבטחה כי כולם שווים. לפעמים יש שכנים קשים, אבל הסכמי אברהם היו מאבני הדרך המשמעותיות ואנחנו רוצים לעזור ולהרחיב את זה. הגענו לרגל ציון יום העצמאות ה-75 למדינה, לא יכולנו לפספס זאת. פיתחתם מדינה מדהימה, בעיקר כשזה מגיע לטכנולוגיה."

     



    0 תגובות