המלחמה הגיעה לאומן: הרוגים ופצועים בתקיפה רוסית נרחבת

    נתי קאליש No Comments on המלחמה הגיעה לאומן: הרוגים ופצועים בתקיפה רוסית נרחבת

    העיר אומן באוקראינה הותקפה הלילה על ידי הצבא הרוסי. המתקפה גרמה למותם של שלושה אזרחים ושמונה פצועים

    צילום: איחוד ברסלב באומן
    16:38
    24.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on חי תחת זהות בדויה: בכיר איראני לשעבר ערק למערב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המלחמה באוקראינה: העיר אומן הותקפה הלילה (בין חמישי לשישי) משמעותית על ידי הצבא הרוסי. כידוע, העיר אומן בה שוכן קברו של ר' נחמן מברסלב, מהווה מוקד עליה לרגל עבור חסידיו ויהודים בכלל ואף מתגוררים בה חסידי ברסלב במהלך כל השנה.

    המתקפה גרמה למותם של שלושה אזרחים ושמונה פצועים בעקבות נפילת טילי שיוט רוסיים, שפגעו בבנייני מגורים בעיר. יצויין, כי התקיפה בוצעה במרחק רב מאזור הציון.

    נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי אמר על התקיפה באומן: "עוד לילה של טרור. טילים ומל"טים. 10 בנייני מגורים ניזוקו באומן. כל הבלוק של אחד מהם נהרס. נכון לעכשיו: 7 הרוגים, יש פצועים. ניתן לעצור את הרוע באמצעות נשק – המגינים שלנו עושים זאת. וניתן לעצור את זה על ידי סנקציות – יש להגביר את הסנקציות העולמיות".

    שר הפנים של אוקראינה איגור קלימנקו עדכן: "בבלוק שנפגע התגוררו 109 נפשות – 46 דירות, מתוכן 27 נהרסו כליל. פינוי ההריסות ייקח יום אחד. נכון לעכשיו, 10 אנשים מתו, אחד מהם הוא ילד, – 6 נשלפו מתחת להריסות, 1 מת בבית החולים".

    שגריר אוקראינה בישראל, איבגן קורניצ'וק אמר בתגובה: "שוב ושוב אנחנו עדים למתקפה חסרת רחמים על חפים מפשע, שהורגת ופוצעת כל מי שעומד בדרכה. חייבים לשים סוף לפשעי המלחמה הללו".

    בתוך כך, עשרות בני אדם נהרגו ונפצעו אתמול בעיר מיקולאייב (ניקולייב) – עיר הנמל האוקראינית המפורסמת, השוכנת בדרום המדינה – בתקיפה נרחבת שערכו הרוסים על מרכז העיר, ובמרכזה שיגרו ארבעה טילי "קליבר" ממימי הים השחור. כמה מהטילים פגעו והרסו מבנים הנמצאים במרחק של 500 מטרים מבית הכנסת המרכזי בעיר.

    ראש מינהל המדינה האזורי מיקולאיב, ויטלי קים, אמר כי במתקפה נהרסו בניינים רבי קומות ובנייני מגורים וכן בניין היסטורי, הממוקם בסמוך לבית הכנסת, במרכז ההיסטורי של העיר.

    מיקולאייב, נמצאת בין המחוזות חרסון וז'פרוז'יה הכבושות למחצה והיא נתונה לתקיפות רבות מאז תחילת המלחמה. בקהילה היהודית בעיר, בראשות שליח חב"ד הרב שלום גוטליב וב"פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" עוקבים מקרוב אחר המתרחש, מציעים עזרה לכלל תושבי האזור, ובודקים האם ישנם יהודים בין הנפגעים. לדברי הרב גוטליב: "ההפגזה התרחשה אחרי תקופה ארוכה יחסית של שקט ותפסה את כולם בהפתעה, ומשכך לא מוכנים. מימדי ההרס עדיין לא התבררו וכך גם האם גם חברים בקהילה היהודית נמצאים בין הנפגעים".

    עדי ראייה דיווחו לכלי התקשורת המקומיים כי "בשעות הלילה והבוקר היו התקיפות החזקות ביותר (מתחילת המלחמה) במיקולאייב, בחבל חרסון, בקרמטורסק ובאזור זפורוז'יה. זאת קטסטרופה שנמשכת והעולם כבר שוכח אותנו".



    0 תגובות