תיעוד: נחש שנלכד בבור בגליל המערבי – שוחרר ע"י רט"ג

    אתר קול חי 3 Comment on תיעוד: נחש שנלכד בבור בגליל המערבי – שוחרר ע"י רט"ג

    מטיילים שטיילו ביער פלך נתקלו בנחש זעמן שחור לכוד בבור והזעיקו את אנשי רשות הטבע והגנים

    צילום: איימן מזעל, רשות הטבע והגנים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מטיילים שביקרו ביער פלך בגליל המערבי, נתקלו במהלך הטיול בנחש מסוג זעמן שחור לכוד בתוך בור ודיווחו על כך למנהל מרחב גליל עליון ברשות הטבע והגנים שי קורן. שי הזעיק את הפקח האזורי איימן מזעל לנקודה שציינו המטיילים על מנת לחלץ את הנחש.

    למקום הוזעק גם ארז אדמוני, לוכד נכשים ומתנדב ברשות הטבע והגנים. אדמוני ירד לבור שהיה מלא בזבל ועל לקח זמן רב עד שנמצא הנחש. לאחר חילוצו נבדק הנחש לראות שהוא לא סובל מפציעות כלשהן ורק לאחר מכן שוחרר חזרה למקומו הטבעי.

    איימן מזעל, פקח אזורי ברשות בטבע והגנים: "ערנותם של מטיילים כשהם מטיילים ברחבי הארץ חשובה מאוד ומסייעת לנו להציל בעלי חיים שנפצעים, נלכדים או מסתבכים בפסולת שנזרקת בשטח. גם הפעם עירנותם של המטיילים עזרה לנו להגיע לנחש כמה שיותר מהר ולחץ אותו. חשוב מאוד בעת מפגש עם נחש, לא להתקרב ולא נסות לגעת, הטיפול בנחשים יעשה אך ורק על ידי אנשים מקצועיים העוסקים בלכידת נחשים ואני מודה לארז אדמוני שהגיע לסייע לי היום ללכוד את הזעמן השחור ולשחררו בצורה בטוחה לטבע".

    מדיה: איימן מזעל, רשות הטבע והגנים
    video
    play-sharp-fill

    ברשות הטבע והגנים מסבירים כי זעמן שחור הוא מין של נחש במשפחת הזעמניים והארוך בנחשי ישראל, הזעמן השחור אינו ארסי, ובשל רעבתנותו הגדולה נחשב למועיל שבנחשים בהדבירו מכרסמים רבים, ואף נחשים ארסיים באזורי תפוצתו, זעמן שחור הוא נחש פעיל למדי ומהנפוצים בנחשי ישראל. ככל נחשי ישראל הוא בעל חיים מוגן.

    בישראל חיים כ-41 מיני נחשים, רובם אינם מסוכנים לאדם. למעשה, רק 9 מיני נחשים בישראל הם ארסיים. הארס משמש אותם לציד או להגנה מפני תוקפים. אמנם לנחשים יצא שם רע ושמם נקשר להם תכונות כגון אכזריות וערמומיות, אך לנחשים חשיבות רבה בשמירה על תפקוד המערכת האקולוגית שבה הם חיים, והם מסייעים מאוד בהגבלת ריבוי מכרסמים ומזיקים אחרים.

    עם בוא האביב הנחשים מתעוררים מתרדמת החורף ומתחילים לחפש מזון ובני זוג, ובמקביל עולה המודעות לסכנות שטומן בחובו מפגש מקרי עם נחשים ארסיים, בין בטיול באזורים פתוחים בין ליד הבית או אף בלב העיר.

    במידה ונחש נכנס לביתכם או לחצר, פנו למוקד 106 או הזמינו לוכד נחשים מורשה (ניתן לעשות זאת מתוך רשימת הלוכדים באתר רשות הטבע והגנים). הוא יחזיר אותו לביתו הטבעי.

    ברשות הטבע והגנים מזכירים כי ניסיון ללכוד נחש או לפגוע בו עלול לגרום הכשה. כל הנחשים בישראל הם בעלי חיים מוגנים. פגיעה בהם היא עברה על החוק.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      הלואי וידאגו בכזו מסירות ואדיבות ליהודים המסכנים שכל חטאתם הוא בתפילה וקיום המצוות, שיתנהגו אותם גם בכזו רחמנות מסירות ואכפתיות…

    2. 1

      צריך להשמיד את כל הנחשים הם מסוכנים ומיותרים , מספיק עם כל ההסברים המטופשים, יש חתולים שיאכלו מכרסמים