לקראת תפקידה החדש ביבשת: אלי כהן יבקר בספרד

    שלמה ריזל No Comments on לקראת תפקידה החדש ביבשת: אלי כהן יבקר בספרד

    לקראת כניסת ספרד לתפקיד נשיאת האיחוד האירופי – שר החוץ אלי כהן יוצא לביקור מדיני במדריד וצפוי להיפגש עם עמיתו שר החוץ הספרדי ולהציב את הבעיה האיראנית והתמודדות עמה בראש סדר היום באירופה

    צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90
    16:30
    25.04.24
    איתי גדסי No Comments on ירושלים: אלפי בני ישיבות מעדת תימן התכנסו לשמחת חג

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החוץ אלי כהן יצא היום (רביעי) לביקור מדיני בספרד, במהלכו ייפגש עם עמיתו שר החוץ של ספרד חוזה מנואל אלברס. בנוסף, יקיים שר החוץ פגישות עם נשיאת הפרלמנט מריצ'ל באטט, ראשי לשכת המסחר ספרד – ישראל ועם נציגי הקהילה היהודית.

    השר אלי כהן צפוי לדון עם עמיתו בהתפתחויות האחרונות במזרח התיכון וביחסי ישראל והאיחוד האירופי. שרי החוץ צפויים לעסוק גם ביחסים בין ישראל לספרד ובדרכים בהן ניתן להעמיקם, בעיקר בנושאי טכנולוגיה, סייבר ואקלים.

    שר החוץ אלי כהן: "איראן תהיה במוקד ביקורי בספרד. בפגישותיי עם עמיתי, שר החוץ הספרדי וגורמי ממשל בכירים נוספים אדגיש כי אירופה והעולם כולו חייבים להתמודד מול איראן בחזית אחידה ותקיפה במטרה למנוע איראן גרעינית, הדרך לעשות זאת היא בעזרת סנקציות כלכליות ומדיניות יחד עם איום צבאי אמין. ספרד תיכנס לתפקידה בקרוב כנשיאת האיחוד האירופי ובשיחותיי אבקש כי לנושא האיראני יהיה משקל גדול בדיונים ובהחלטות האירופאיות.

    "בנוסף, אבהיר לשר החוץ של ספרד כי ישראל אינה מתנגדת לתמיכה הומניטרית בפלסטינאים, אך לא נסכים למתן כספים אשר יגיעו לגורמי הסתה ובעקיפין מעודדים טרור. לישראל וספרד תחומי עניין משותפים רבים ואני מתכוון להציג לשר החוץ של ספרד דרכים להעמיק את היחסים בין המדינות בנושאי סייבר, טכנולוגיות פיננסים (פינט-טק), מלחמה במדבור ועוד".



    0 תגובות