טקס החיילים המצטיינים; "האיכות והנכונות ינצחו כל איום"

    אתר קול חי No Comments on טקס החיילים המצטיינים; "האיכות והנכונות ינצחו כל איום"

    הנשיא הרצוג בטקס 120 החיילים המצטיינים: "עלינו לזכור שהפסיפס הישראלי המגוון הוא איננו חולשה. הוא הכוח הייחודי שלנו. הוא הנס שלנו". הרמטכ"ל הלוי: "האיכות והנכונות ינצחו כל איום שיגיע"

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בבית הנשיא, התקיים הבוקר (רביעי) אירוע הוקרה ל-120 חיילים מצטיינים בצה"ל, לרגל יום העצמאות, בהשתתפות הנשיא הרצוג, ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי. הרמטכ"ל התייחס לשאלה האם ישראל תשרוד יותר מימי מלכות דוד והחשמונאים ואמר: "אני מביט בכם, ויודע שאתם התשובה".

    נשיא המדינה, יצקח הרצוג נאם: "לפני שבעים וחמש שנה בדיוק, ה' באייר תש"ח, הכריז דויד בן גוריון 'על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל'. הנס הגלוי, הפלא ההיסטורי ששמו "מדינת ישראל" – קם ונהיה. בעיצומם של קרבות מרים, כאשר רק שלוש שנים קודם הושמדו מיליוני יהודים בשואה – האגדה הייתה למציאות, ואנו – היינו ועודנו – כחולמים. אתם, 120 המצטיינות והמצטיינים, חיילות וחיילי צה"ל, מגיני ישראל ושומריה, תמצית החלום הזה.

    "אחיותיי ואחיי, ישראל היא מדינה חזקה. בשבעים וחמש שנות תקווה ותקומה השגנו שורה ארוכה של הישגים, חלקם יוצאי דופן ופורצי דרך – גם בקנה מידה עולמי. לא היינו מצליחים לעשות את כל זה – אם לא היינו עושים את זה יחד!

    "ערב הקמת המדינה תיאר בן גוריון את מצב העם: מפוצל לארגונים, למפלגות, למגוון של גופים ואינטרסים מתחרים ומנוגדים. הוא הוסיף ואמר, לדבריו, עם קום הפלא של הכרזת הקוממיות – 'נהרסו כל המחיצות' והוסיף, ״וקשה להעריך מי משני הניסים היה גדול יותר – נס התחדשות הקוממיות או נס אחדות ישראל", כך כתב בן גוריון. גם בימים האלה, שעומדים בסימן מחלוקת, עלינו לזכור – הפסיפס הישראלי המגון, המרהיב, זה שמרבה ויכוחים, קולות, דעות ועמדות, הוא איננו חולשה. הפסיפס הישראלי המופלא – שכולל יהודים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים וצ'רקסים, דתיים, חילונים, מסורתיים וחרדים, ותיקים ועולים, מכל תפיסת עולם ואורח חיים, הפסיפס הזה הוא הכוח הייחודי שלנו. הוא הנס שלנו.

    "אתם 120 המצטיינות והמצטיינים שעל הבמה, 120 דוגמאות מופתיות של אור גנוז ושל תקווה. צה"ל הוא צבא העם; ואתם, המצטיינות והמצטיינים – יחד עם המשפחות המסורות והאוהבות שלכם, שנותנות לכם את הכוח, ושמגיעה להן היום תודה ענקית, אתם הפנים הכי-הכי יפות שלנו, של מדינת ישראל. לחיילות ולחיילים הבודדים שנמצאים כאן היום לבדם, אני רוצה לומר: אתם לא לבד! אתם חלק ממשפחת מדינת ישראל. אתם, יחד עם כל המשרתות והמשרתים – בצה"ל, בגופי הביטחון, המשטרה במשמר הגבול וביטחון הפנים, בשירות הלאומי והאזרחי – כולכם סמל לדור צעיר ונהדר, דור ישראלי חדור שליחות, מנהיגות, ונתינה. כולנו גאים בכם. עלו והצליחו".

    צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

    הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, אמר: "בשנתנו השבעים וחמש, יש השואלים האם נצלח את מניין ימי העצמאות של ממלכות דויד והחשמונאים. גם חלק מאויבינו אימצו את השאלה הזאת. אני מביט בכם, ויודע שאתם התשובה.

    "מצטיינים יקרים, בזכותכם צה"ל יהיה חזק יותר, מוכן ונכון, מעז ויצירתי גם בעתיד. הרוח שלכם, האיכות והנכונות, ינצחו כל איום שיגיע, מאיראן הרחוקה, משלוחותיה לאורך גבולות הצפון והדרום או מהטרור הפלסטיני הפועל בתוכנו.

    "אני מביט בכם, ורואה אותנו: בני הדתות והעדות כולן, בני עיר וּבְני כפר, ילידי הארץ ועולים, דתיים וחילוניים. אתם פסיפס אנושי מרהיב, מכל חלקי החברה, מכל המקצועות הצבאיים ומכל היחידות. אתם צה"ל, שישראל בו היא אחת, והוא פועל באחדות המטרה ובשילוב זרועות.

    "משחר הקמתו כצבא העם, משימתו העיקרית של צה"ל היא צבאית, ולצידה גם משימה חינוכית וחברתית; כאז, גם בשנתנו השבעים וחמש. צה"ל הוא הזדמנות גדולה לִמדינת ישראל לא רק בביטחון, אלא גם בכינונה של חברה בריאה ומלוכדת.

    "צה"ל שותף במגוון תוכניות לחיזוק הפריפריה ולתרומה לקהילה: בשילוב בעלי מוגבַּלויות וּתרומתם הייחודית, בעידוד לשירות בלחימה, בטיפוח רבבות תלמידים במהלך לימודיהם ובגיוסם למקצועות הטכנולוגיה והסייבר הצבאיים של אלפי בוגרי תיכון, מקריית שמונה ועד אילת.

    "צה"ל הוא המכנה המשותף הרחב ביותר של אזרחי ישראל: כל המשרתים בו אוהבים את עמם, את ארצם ואת מולדתם. כוחנו בשותפות, ואם נדע למצוא את המכנה המשותף מתוך המחלוקות, נוכל להתמקד במשימה אחת: להצטיין".



    0 תגובות