פיגוע במרכז ירושלים: פצועים במקום והמחבל נוטרל

    בנצי לייזרוביץ No Comments on פיגוע במרכז ירושלים: פצועים במקום והמחבל נוטרל

    מספר הולכי רגל נפגעו מרכב ברחוב כי"ח ואגריפס בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי ל-3 נפגעים בדרגות פציעה שונות. גורמים בכירים במשטרה מוסרים כי האירוע נחקר מכל זויותיו ובסוף נקבע כי מדובר בפיגוע אכזרי

    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (שני) בסביבות השעה 16:20 התקבל במשטרה דיווח על נהג רכב שפגע בהולכי רגל בצומת הרחובות אגריפס-כי"ח בירושלים וכוחות משטרה ומג"ב רבים ממחוז ירושלים הוזעקו למקום.צמפרטים ראשוניים עולה כי המחבל, תושב בית צפאפא בשנות ה-30, הגיע בנסיעה ברחוב אגריפס לעבר הצומת, בה דרס מספר הולכי רגל.

    כתוצאה מכך נפגעו 5 בני אדם בדרגות פציעה שונות, אחד באורח קשה והיתר קל-בינוני (עפ״י גורמי רפואה). אזרח שהיה עד למקרה ובסמוך למקום, ירה וניטרל את המחבל, ובהמשך מותו נקבע בזירה.

    מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן, הגיע לזירה וקיים ההערכת מצב עם גורמי הפיקוד לאחר שקיבל סקירה אודות ממצאי הבדיקה והחקירה הראשוניים. בסיום הערכת המצב הטיל את החקירה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים בשיתוף גורמי ביטחון נוספים.

    כוחות המשטרה בזירה אוספים עדויות גם בשעה זאת ובין היתר נבדק הרכב על ידי בוחני תאונות הדרכים מחוז ירושלים, בדיקה ראשונית ששללה תקלה מכנית כלשהי ברכב.

    מדוברות מד"א נמסר כי בשעה 16:20 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על מספר הולכי רגל שנפגעו מרכב ברחוב כי"ח בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי ל-3 נפגעים בדרגות פציעה שונות. בהם: גבר כבן 50 במצב קשה עם חבלה רב מערכתית מחוסר הכרה ו-2 נשים בשנות ה30 במצב בינוני בהכרה מלאה עם חבלות בגופם.

    מדוברות המשטרה, ירושלים נמסר כי לפני זמן קצר התקבל דיווח על נהג רכב שפגע בעוברי אורח ברחוב אגריפס בירושלים. כתוצאה מהאירוע ישנם מספר פצועים במקום. החשוד נוטרל במקום, וכוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום.

    לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק פונו 5 פצועים, בהם: 1 קשה, גבר כבן 70 עם פגיעה רב מערכתית, 1 בינוני אישה כבת 30 עם חבלות בגפיים ו-3 קל גבר כבן 50 ו-2 גברים כבני 25.

    חובש רפואת חירום במד"א אלי ריימונד סיפר: "הייתי עם האופנוע של מד"א ברחוב יפו כשהתקבל הדיווח במוקד 101 של מד"א ובתוך שניות הגעתי למקום. במקום הייתה המולה רבה, ראיתי את חמשת הפצועים בסמוך לרכב כשאחד מהם מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית וארבעת הנפגעים הנוספים בהכרה. הענקנו להם טיפול רפואי והם פונו בניידות טיפול נמרץ לבתי החולים בירושלים.

    בשל העובדה כי דורס נחזה יהודי, האירוע נחקר מכל הכיוונים בסופו נקבע כי מדובר בפיגוע.

    בשיחה למוקד 101 של מד״א רגעים ספורים לאחר הפיגוע נשמע עובר אורח מספר על שאירע: יש כאן פצועים מדריסה, אני נמצא ברחוב אגריפס ורואה כאן שלושה נפגעים. הרכב הפוגע נמצא כאן. אני רואה פה ארבעה פצועים, שניים בהכרה, אחד לא בהכרה. נטרלו את נהג הרכב הפוגע.״

    פראמדיק מד"א איתי גיז שטיפל בפצוע במצב קשה סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 70 שוכב על הכביש בסמוך לרכב הפוגע כשהוא בהכרה מעורפלת. ביצענו בדיקה רפואית וראינו שהוא סובל מחבלות בראש ובגפיים. העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים שערי צדק תוך המשך טיפול כשמצבו קשה ויציב."

    פראמדיק מד"א נדב טייב שטיפל בפצועה במצב בינוני סיפר:"הייתה המולה גדולה והובילו אותנו לאישה בת 32 ששכבה על המדרכה כשהיא בהכרה מלאה וסובלת מחבלה קשה ברגל. הענקנו לה טיפול רפואי שכלל טיפול תרופתי, חבישה וקיבועים של הרגל השבורה ופינינו אותה בדחיפות לבית החולים כשמצבה בינוני ויציב."

    יוסי גוטסמן, דובר שערי צדק מסר כי ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק הובאו 2 פצועים מאירוע הדריסה במרכז העיר: פצוע כבן 60 במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית. לאחר הערכה ראשונית מועבר לבדיקות הדמיה ולהמשך טיפול. פצועה כבת 30 במצב בינוני עם פציעות גפיים. תועבר לבדיקות הדמיה להמשך טיפול.



    0 תגובות