אב העצור לגלנט: "אפשר לבני לפקוד את קבר סבו"

    אבי יעקב No Comments on אב העצור לגלנט: "אפשר לבני לפקוד את קבר סבו"

    אביו של אלחי כרמלי העצור מזה 5 חודשים במעצר מנהלי פנה במכתב לשר הביטחון גלנט בבקשה כי יורה לשחרר את בנו ע"מ שיפקוד עמו מחר – יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל את קבר סבו של אלחי שנפל בשירותו במוסד: "אני תקווה כי תתעשתו, לפחות ביום קשה זה, ותיתן הוראה לשחרר את בני לאלתר"

    אנדרטה ללוחמי צה"ל צילום: Yossi Aloni/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אביו של העצור המנהלי אלחי כרמלי פנה במכתב לשר הביטחון יואב גלנט וביקש ממנו כי יורה לשחרר את בנו מהמעצר ע"מ שיוכל לפקוד עמו את קברו של סבו של אלחי שנפל בעת שירותו במוסד בשנת 1973 ואשר אביו של אלחי שנולד לאחר מותו קרוי על שמו.

    במכתבו כותב אביו של כרמלי בין היתר: "ערב יום הזיכרון צפים ושבים הזיכרונות לסיפורים על אבא שלא זכיתי להכיר. אבא ז"ל שרת את המדינה במוסד בתפקידים חשאיים ונפל בעת מילוי תפקידו באחת ממדינות אירופה כחודש לפני שאני נולדתי. לכן אני קרוי על שמו, מאיר. גם אני הלכתי מעט בדרכו ושירתי באגף המודיעין בשירותי וכעת אני מוצף במחשבות קשות שמטלטלות אותי, איך יתכן שאותה מדינה, משיבה לנו סטירה מצלצלת?", כותב כרמלי.

    כרמלי מדגיש במכתבו כי בנו נכלא ללא משפט או ראיות וכי משאביו של השב"כ מופנים כנגד יהודים במקום נגד הטרור הערבי: "בני, אלחי, נתון במעצר מנהלי הזוי מזה 5 חודשים. ללא משפט וללא ראיות. מה קורה פה? איך ביום בהיר אחד ניתקו אותו מאשתו ומבנו באופן אכזרי שכזה? אדוני, שר הביטחון, בבקשה אל תהיה חותמת גומי של המחלקה היהודית בשב"כ, שכבר מזמן איבדנו את האמון בה, לצערנו הרב. מהיכרותנו איתה רק הולכת ומתחזקת בקרבנו התחושה הקשה, כי תפיסות אנטי לאומיות השתלטו על המחלקה, והיא מחפשת באובססיביות מטורפת ובתקציבי ענק כל חשד של סירוב לקבל את הטרור הערבי בהכלה ובהכנעה. במקום לטפל בטרור הערבי עצמו".

    בסיום מכתבו פונה כרמלי אל השר גלנט ומבקש כי יורה לשחרר לאלתר את בנו ע"מ שיוכל לפקוד את קברו מחר ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל: "אנו ברגשות מאוד קשים כלפי האהבה שלנו למדינה וההקרבה למענה ביום כזה, לבין האכזבה הקשה מהיחס הפוגע והאכזרי שאנו מקבלים בחזרה. אנו נמצאים כבר תקופה ממושכת בטלטלה, בין כוחות שמבקשים להחליש את הצד הלאומי בשם המילה הדמגוגית דמוקרטיה, לבין אלו המבקשים לחזק את הצד הלאומי באמצעות החלשת כוחו של בית המשפט שרובו ככולו דוחף להיותה של המדינה "ככל העמים בית ישראל". המחלקה היהודית מתנהלת לתחושתנו כגוף פוליטי שמבקש לדכא אידיאולוגיות ימניות מובהקות, לצד הכלתו המדאיגה את הטרור הערבי המשתולל. אדוני, שר הביטחון, אני תקווה כי תתעשתו, לפחות ביום קשה זה, ותיתן הוראה לשחרר את בני לאלתר, שיוכל כבר מחר לבוא איתי לקבר סבו ז"ל".

    נזכיר, כי אלחי כרמלי, נשוי ואב לתינוקת, נעצר לפני כ 5 חודשים בידי המשטרה אשר ביקשה להאריך את מעצרו אך בימ"ש השלום בירושלים דחה את הבקשה. דקות לאחר החלטת בית המשפט, חתם שר הביטחון היוצא גנץ על צו מעצר מנהלי ל-4 חודשים כנגד כרמלי אותו האריך לאחרונה השר גלנט. כרמלי כלוא בכלא רימונים לאחר שהוחזק בבית המעצר מגרש הרוסים בתנאים קשים.



    0 תגובות