ח"כ כהנא: "להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לבתי העלמין"

    אסתי פלד 1 Comment on ח"כ כהנא: "להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לבתי העלמין"

    ח"כ מתן כהנא בריאיון ל'קול חי': "אני מתחנן בפני כל מי שמגיע לטקסי הזיכרון להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לבתי העלמין" | על הגיוס: "כל מי שיש לו חלום לגייס חרדים בכפיה כדאי שיתעורר מהחלום הזה"

    מתן כהנא צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לשעבר ח"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי), אומר הערב (חמישי) ליעקב ריבלין ואבי בלום ב"פילפוליטיקה", כי לא ניתן לגייס את החרדים לצבא בכפייה וכי המתווה של מפלגתו יישמר את עיקרון צבא העם.

    כהנא קרא שלא לפגוע בטקסים הממלכתיים: "יום הזיכרון הוא מחוץ לכל המחאה הזו. צריכים לתת כבוד לחללי צה"ל, אנשים ששילמו בחייהם על הזכות שלנו לחיות כעם עצמאי במדינתו. ואני ממש מתחנן בפני כל מי שמגיע לטקסי יום הזיכרון לחכות יום או יומיים ולהשאיר את הרעיון הזה מחוץ לבית העלמין. השנה אני לא אגיע לטקס כי לא אוכל. אני חס ושלום לא מחרים את הטקס הזה".

    הוא התייחס למדיניותו של מחליפו במשרד לשירותי דת, השר מלכיאלי: "הדבר המעניין שכרגע שום דבר לא בוטל. רפורמת הכשרות היא חוק וצריך חוק נוגד כדי לבטל אותה. החלק הראשון שלה שכל רב עיר יוכל לתת כשרות בערים אחרות, עדיין בתוקף".

    בנושא הגיור, אמר: "בגיור לצערי לא הצלחתי לעשות שום דבר. אני הבנתי שגם אם יש לי כח לעשות שינויים במערך הגיור זה הולך לקרוע את יהדות ההלכה, ופשוט עצרתי. הלכתי למפלגה של ליברמן ואמרתי – אני מצטער אני לא יודע לעמוד בהסכמים הקואליציוניים כי זה יקרע את היהדות ההלכתית בארץ ובעולם. והבנתי שפוליטיקאי או קואליציה גם אם יש לה כח – היא לא צריכה להשתמש בו עד הקצה. הלוואי והממשלה הזו הייתה מבינה את אותו דבר לגבי הרפורמה המשפטית".

    כהנא 'הכה על חטא': "היה אפשר לעשות אחרת ברפורמת הכשרות", אך הבהיר: "אני חושב שגם אם הייתי עושה אותה אחרת היה לזה התנגדות. כי רוב ההתנגדות לצערי נבעה משיקולים של מבנה הקואליציה והתנגדות פוליטית, ופחות מהתנגדות עניינית. אנשים מהליכוד וגם חרדים אמרו לי, שהמבנה של הרפורמה הוא חכם מאד וככה זה צריך להיות".

    "נבחר השר מלכיאלי שאני מאד מעריך ברמה האישית", אמר כהנא. "הוא פועל לממש את האג'נדה שלו. אנחנו הפסדנו בבחירות והוא ניצח. שיהיה לו בהצלחה".

    בנושא הגיוס, אמר השר לשעבר: "כל מי שיש לו חלום לגייס חרדים בכפיה כדאי שיתעורר מהחלום הזה. המתווה של המפלגה שלנו, זה הדרך שתשמור את המתווה של צבא העם".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מתן כהנא ,אתא אדם עלוב אחרה שאתא יסתה אתא מבקש שלום אן שלם אים יהודים שמולנים בוגדים ואים אמחופס מתן כהנא אתא גיזען אתא בוגד בחללה צהל
      אתא מגועל בדם וסינעה ,למיזרחים