שר הביטחון חושף את התקציבים האיראניים לטרור האזורי

    קובי פינקלר No Comments on שר הביטחון חושף את התקציבים האיראניים לטרור האזורי

    שר הביטחון גלנט: "העימותים המוגבלים – תופעה שנעלמת. היום ישנה תופעה בולטת של התלכדות זירות כשאיראן מניעה את הכל". השר חשף את התקציבים האיראניים לארגוני טרור באזור

    צילום: Erik Marmor/Flash90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפרוס יום העצמאות סוקר שר הביטחון בפני הכתבים הצבאיים שורה של זירות וקובע כי מדובר בסוף עידן העימותים המוגבלים. "אנו נמצאים בפני עידן ביטחוני חדש בו ייתכן איום ממשי בכלל הגזרות בעת ובעונה אחת. פעלנו לאורך שנים תחת הנחה שניתן לקיים עימותים מוגבלים אבל זו תופעה שהולכת ונעלמת. היום ישנה תופעה בולטת של התלכדות זירות".

    גלנט הדגיש כי "איראן היא הכח המניע בהתלכדות הזירות. היא מעבירה לשלוחיה משאבים, אידיאולוגיה, ידע והכשרה. כך מעבירה איראן לחיזבאללה – 700 מיליון דולר בשנה בנוסף להעברת ידע ואמל"ח אסטרטגי. לחמאס – 100 מיליון דולר בשנה, לצד עשרות מיליוני דולרים לגא"פ. לסוריה – מאות מיליונים למיליציות האיראניות, ומיליארדים למשטר הסורי. עיראק – מימון משכורות ונשק בהיקף מאות מיליונים למיליציות השיעיות. תימן – מימון בשווי מאות מיליוני דולרים בשנה לחות'ים".

    "התלות הגוברת של כל המערכות באיראן", אומר שר הביטחון, "גורמת להם למתוח למולנו את הגבולות ולהעז יותר".

    באשר לאיום הגרעיני: "איראן קרובה מאיי פעם ליכולת גרעינית צבאית. מול האיום הזה צריך לפעול באחת משתי הדרכים: פעולה צבאית או איום צבאי אמין. איראן חשה ביטחון עצמי גובר- לתפיסתה המערב מורתע וחסר כלים אפקטיביים כנגדה. בזמן שישראל עסוקה מול השלוחים של איראן, היא (איראן) מתעצמת כלכלית וצבאית והדבר מקנה לה מרחב פעולה. זה דבר שצריך להדיר שינה מעיניי העולם כולו ומעיניי ישראל.

    ביחס לזירה הצפונית אומר שר הביטחון: "אנו ממשיכים ופוגעים באופן שיטתי בנכסים וביכולות איראניות במרחב. לא נאפשר לאיראן להקים צבא איראני בסוריה, לא נאפשר להפוך את רמת הגולן ללבנון ולא נאפשר שהאדמה הסורית תהיה מקפצה לנשק מתקדם לכיוון לבנון. על כל זה אנו עובדים בהיקף גדול. מאז כניסתי לתפקיד, ברבעון הראשון של 2023 הכפלנו את קצב התקיפות בסוריה. אנו פוגעים באופן שיטתי ביכולות מודיעין וצבאיות".

    ולגבי הזירה הפלסטינית: "החלשות הרשות והמנגנונים מעמידה אותנו בפני החלטות ביטחוניות משמעותיות. במקומות בהם הרשות לא פועלת זה מחייב אותנו לפעולות ממושכות יותר ועצימות יותר".



    0 תגובות