נתניהו בשדרות: "נמשיך לפתח את יישובי העוטף"

    שלמה ריזל No Comments on נתניהו בשדרות: "נמשיך לפתח את יישובי העוטף"

    ראש הממשלה נתניהו בישיבת הממשלה בשדרות: "עשינו דברים רבים למען שדרות. אנחנו ממשיכים את המאמץ הזה היום בתכנית נוספת של 1.6 מיליארד שקלים"

    צילום: חיים צח / לע"מ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת נממשלה בעיר שדרות: "אני רוצה קודם כל להודות לך, ראש העיר והמארח, אלון דוידי, ולראשי הרשויות שנמצאים כאן איתנו, יחד עם השרים והשרות. אנחנו מקיימים היום ישיבת ממשלה מיוחדת בשדרות ומביאים בשורה גדולה לשדרות ולעוטף עזה.

    "זו לא הפעם הראשונה שאנחנו כאן. ממשלות הליכוד בראשותי, יחד עם חברינו, פעלנו כאן בעשור האחרון בשני מישורים עיקריים. אחד, במישור הביטחוני, והשני, במישור של הפיתוח.

    "אנחנו עשינו דברים רבים. אנחנו פיתחנו קודם כל את התחבורה, פתחנו תחנת רכבת בשדרות וחיברנו את העוטף עם המרכז, את המרכז עם העוטף. הארכנו את הרכבת לבאר שבע ושיפרנו אותה, עשינו כאן תכניות גג, אלפי יחידות דיור, הכפלנו את אזורי התעשייה, עזרנו לתושבים מבחינה כלכלית, פיתחנו את הכבישים ועשינו גם דברים טובים אחרים.

    "במישור הביטחוני אנחנו פעלנו כל הזמן, גם בתחום ההגנתי עם מיגון שעשינו וצריך לעשות עוד, והיום נעשה עוד. ובהמשך נעשה עוד יותר, וגם מבצעים גדולים, שאני מציין אותם על דבר ספציפי. אחד, על מבצע צוק איתן, שפגע בפעם הראשונה פגיעה משמעותית בנשק המנהרות שאיים גם פיזית וגם פסיכולוגית על תושבי העוטף. כמובן, ב-2021 מבצע שומר חומות שבעצם שלל וניטרל את נשק המנהרות וכמובן פגע פגיעה אנושה, גדולה מאוד, ביכולות האחרות – האוויריות, והימיות, והאחרות של חמאס.

    "אני רוצה להראות לכם, לפני שנדבר על מה אנחנו עושים היום, מה הדבר הזה עשה לגידול האוכלוסיה בעוטף עזה. אתם יכולים לראות את זה במצגת כאן – גידול האוכלוסייה במדינת ישראל, שהוא עצום בכל קנה מידה עולמי, גדל ב- 22.7%, גידול גדול מאוד במדינת ישראל. הנה הגידול של העוטף, תסתכלו מה קרה בעוטף משנת 2014 – העוטף גדל. אזרחי ישראל באים בהמוניהם ליישובי העוטף, והגידול של האוכלוסייה בעוטף הוא 70% יותר מגידול האוכלוסייה המרשים במדינת ישראל. ב-2014 עם צוק איתן ותכנית החימוש הראשונה, ושוב ב-2021 שומר חומות.

    "אנחנו ממשיכים את המאמץ הזה היום בתכנית נוספת של 1.6 מיליארד שקלים. התכנית הזאת כוללת את פיתוח ושדרוג המרחב הציבורי, תגבור החינוך והעצמת צעירים, חיזוק הכלכלה המקומית, הגברת מוכנות הרשות לחירום ועוד דברים שתכף נפרט.

    "אני רוצה להדגיש שעוטף עזה הוא עוטף ישראל, כאן חיים כל חלקי עמנו. חיים כאן דתיים וחילוניים, מסורתיים, עולים וותיקים, מזרח ומערב – כולם. אנחנו נמשיך לפתח את יישובי העוטף – עוטף ישראל, גם לטובת התושבים וגם לטובת כל מדינת ישראל".



    0 תגובות