סוף לבירוקרטיה: תעודות נישואין ינתנו בכל המועצות הדתיות

    צבי טסלר No Comments on סוף לבירוקרטיה: תעודות נישואין ינתנו בכל המועצות הדתיות

    משרד הדתות מודיע כי מעתה ניתן לקבל אישור לתעודת הנישואין בכל אחת מ-129 לשכות הנישואין של המועצות הדתיות הפזורות ברחבי הארץ

    המועצה דתית בבית שמש צילום: המועצה הדתית, בית שמש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהוראת מנכ"ל המשרד לשירותי דת, יהודה אבידן, החל מעתה ניתן לקבל אישור לתעודת הנישואין בכל אחת מ-129 לשכות הנישואין של המועצות הדתיות הפזורות ברחבי הארץ. הדבר ייעל ויקצר באופן משמעותי את בקשות האזרחים לאישור על תעודת נישואין.

    במשרד לשירותי דת מציינים שבכל שנה פונים למעלה מ-10,000 איש בבקשה לאישור תעודת נישואין, כחלק מהליך הבקשה לקבלת אזרחות זרה.

    השר לשירותי דת, חה"כ הרב מיכאל מלכיאלי: "נתקלתי באזרחים המגיעים באופן מיוחד מרמת הגולן לירושלים לצורך אישור על תעודת הנישואין. מדובר בהליך בירוקרטי אשר מן הראוי לסיים אותו ולקצר את הסבל לאזרח".

    במשרד נערכה עבודת מטה סדורה מול לשכות הנישואין להפעלת השירות בכל אחת מ-129 הלשכות.

    בהנחיה ללשכות הנישואין, אותה העביר מנכ"ל המשרד לשירותי דת יהודה אבידן, נכתב כי מעתה בכל לשכת נישואין שבמועצה דתית יהיה ניתן לאשר את תעודת הנישואין בהצגת התעודה המקורית. כמו כן, יהיה ניתן לקבל העתק תעודת נישואין בלשכות הנישואין בהתאם לאגרה הקבועה בחוק, ויהיה ניתן לאשרר גם תעודת רווקות.

    במשרד לשירותי דת מדגישים כי אישרור תעודת הנישואין ורווקות בלשכות הנישואין אינו מייתר את הצורך בחתימת אפוסטיל במשרד החוץ, וכי החל מ-1.6.23 לא תתקיים קבלת קהל במשרד לשירותי דת והשירות יינתן ב-129 המועצות הדתיות הפזורות ברחבי הארץ.



    0 תגובות