נוכח הציר האיראני: שר החוץ ביקר את הנשיא האזרי

    שלמה ריזל No Comments on נוכח הציר האיראני: שר החוץ ביקר את הנשיא האזרי

    ישראל ואזרבייג׳ן מחזקות את הברית המדינית והביטחונית. שר החוץ אלי כהן נפגש בבאקו עם נשיא אזרביג׳ן ודן עימו על האתגרים המשותפים האסטרטגיים לשתי המדינות, בראשם הביטחון האזורי והמאבק בטרור, ובהרחבת שיתופי הפעולה בין המדינות. אזרבייג׳ן, מדינה מוסלמית שיעית, תשתף פעולה עם 30 חברות ישראליות

    צילום: משרד החוץ
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החוץ אלי כהן נפגש הבוקר (ד') עם נשיא אזרבייג׳ן, אילהם עלייב (Aliyev), בארמון הנשיאות בבאקו. השניים דיברו על חיזוק הברית המדינית ביטחונית בין ישראל לאזרבייג׳ן, ביטחון אזורי ומאבק בטרור, כמו גם על חיזוק קשרי הכלכלה והתיירות.

    השר שהגיע ערב קודם למדינה השיעית, ומחר ימשיך לטורקמניסטן הסונית הסמוכה ליצירת קשרים באזור, לבלימת ציר הרשע האיראני, הודה לנשיא עלייב על החלטתו להקים שגרירות בישראל לאחר 30 שנות יחסים חמים בין המדינות, ואמר כי השגרירות תסייע לחזק את הקשרים בין העמים ובין הכלכלות.

    שר החוץ כהן הגיע לאזרבייג׳ן בראש משלחת כלכלית רחבה שאורגנה ע״י אגף הכלכלה במשרד החוץ, מכון היצוא ושגרירות ישראל בבאקו. המשלחת כוללת כ-30 חברות מתחומי ביטחון מולדת (HLS), ביטחון סייבר, מיים וחקלאות, והיא תקיים למעלה מ-100 פגישות עם גורמי ממשל אזריים וחברות מקומיות.

    שר החוץ אלי כהן: ״ישראל ואזרבייג׳ן מחזקות את הברית המדינית והביטחונית ביניהן. נפגשתי עם נשיא אזרבייג’ן, אילהם עלייב, ודיברנו על האתגרים האזוריים האסטרטגיים המשותפים לנו, ובראשם הביטחון האזורי והמאבק בטרור. בירכתי את הנשיא על החלטתו להקים שגרירות בישראל, שגרירות ראשונה של מדינה מוסלמית שיעית בארץ. פתיחת השגרירות תחזק עוד יותר את הברית הביטחונית, המדינית והכלכלית בינינו״.



    0 תגובות