איך מדברים עם ילדים על השואה? | כך תעשו את זה נכון

    עניין משפחתי No Comments on איך מדברים עם ילדים על השואה? | כך תעשו את זה נכון

    מדריכת ההורים נעמה צובל שוחחה עם רחל פסטג והסבירה כיצד לדבר עם הילדים על השואה ומה חשוב להדגיש להם, באופן שגם יתן להם מידע אמין אבל גם לא יגרום להם לחרדות ונדודי שינה

    צילום: רישיון Pixabay חינם לשימוש מסחרי אין צורך בייחוס
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    איך 'מתווכים' את השואה לילדים? בתכנית "עניין משפחתי" שוחחה המגישה רחל פסטג עם נעמה צובל, מדריכת הורים וילדים ויועצת שינה.

    "זה נושא מאוד חשוב", פתחה המומחית. "חשוב לתווך את זה וחשוב לדעת איך לעשות את זה. אנחנו לא יודעים לדעת איך הם יגיבו אבל הם נמצאים בעולם ויכולים לקבל מידע חלקי מכל מיני מקומות ואנחנו רוצים שאם כבר מדברים עם ילדים על נושאים קשים – שהמידע יבוא מאיתנו".

    היא פירטה את הכללים לדיבור על הנושא: "אחד הדברים החשובים זה לענות להם על השאלות שהם לא יודעים לשאול. יכול להיות שילד שמע משהו ממישהו ועלול לפחד. הדבר הראשון זה הרחקה – להרחיק ממנו את הנושא. לומר לו שזה היה לפני המון שנים במקום מאוד רחוק מפה וזה לא הולך לקרות, זה לא יכול לקרות. הדגש הוא שאנחנו עם מאוד חזק והקב"ה מגן עלינו, עמדנו במבחן הזה ושרדנו והגענו עד לפה".

    עוד הוסיפה: "חשוב לשאול אותם מה הם מרגישים. מה הם ראו ומה הם שמעו. לתת להם לגיטימציה לרגשות. לנרמל, לומר שזה באמת מפחיד".

    כמו כן, אמרה צובל: "יש היום המון תכנים שמותאמים לילדים ואפילו ניצולי שואה שמדברים והדברים מוצגים באופן יותר קליל. ולהסביר להם שאם משהו שהם שומעים מפחיד אותם הם יכולים לדבר איתנו על זה".

    האזינו לשיחה המלאה



    0 תגובות