- רדיו קול חי - -

מה זה "משמר לאומי" ומה המטרה? | השר מסביר

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף, שוחח הערב (רביעי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על המשמר הלאומי שעתיד לקום. "המשמר הלאומי ימנה כאלפיים לוחמי קבע ועוד אלפי מתנדבים. המתנדבים יהיו כוח עזר במצבי חירום".

על תפקידו של השר: "השר מתווה מדיניות, קובע יעדים. הם אלה שצריכים להוריד את זה לשטח. אנחנו רוצים שזה יהיה כפוף למשטרה אבל רוצים לוודא שתהיה תכנית טובה. אנחנו רוצים להחזיר את המשילות לרחובות ובן גביר הגיע למסקנה שהדרך היא משמר לאומי. הרעיון שהיה בקדנציה הקודמת נכשל. הם הצליחו לגייס רק 90 שוטרי קבע ו-300 מתנדבים".

וסרלאוף הסביר במה יהיה הארגון שונה מהמשטרה: "המשטרה עושה עוד הרבה דברים אחרים. אין מיקוד. הם עושים למשל גם פיקוח תעבורתי ופגיעות רעש. ברגע שיש כוח משימה שמוגדר רק לנושא ספציפי הדברים יעבדו אחרת. יכול להיות שזה יהיה כפוף למשמר הגבול".

לאחר מכן הוא התייחס לנושא הרפורמה המשפטית: "הרפורמה לא נקברה. יש דד-ליין להידברות. שאנשים לא יחשבו שהיא אינסופית. נעביר אותה בע"ה במושב הקיץ בכל מקרה. אם בהסכמה מה טוב ואם לא – לא. אי אפשר להיכנע לאלימות ובריונות. מקווים שהשיח יניב פירות".

על ההישגים של מפלגתו: "יש דברים שכבר הצלחנו לעשות כמו הכרה בתשעה יישובים ביו"ש ועוד הרבה דברים שאנחנו מתניעים. גם בחקיקה. דברים לוקחים זמן".

/wp-content/uploads/2023/03/וסרלוף-1.mp3 [1]