שטח סרוג • "הבית היהודי עשה טעויות של טירונים, אסור לשכוח את עולם התורה"

    דוד קורצווייל No Comments on שטח סרוג • "הבית היהודי עשה טעויות של טירונים, אסור לשכוח את עולם התורה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום עלתה התוכנית הראשונה 'שטח סרוג' לגלי האתר. התוכנית בהגשת דודו סעדה, יו"ר קבוצת בשבע, ובעריכת בתיה מסיקה עסקה בכל מה שנוגע במגזר הדתי לאומי.

    סעדה: "זה התחיל לפני מספר שבועות עם רעיון לחבר את השטח של הציבור הדתי לאומי לשעה מיוחדת ברדיו קול חי, אבל הרצון המרכזי היה בעיקר לאחד. לאחד בין המגזרים, לאחד בין האנשים, לאחד בין הגוונים והצבעים של הכיפה, לאחד בין הלבבות… אתם בוודאי יודעים שכשם שפרצופיהם אינם שווים כך דעותיהם אינן שוות… אבל הדעה בתוכנית שלנו ממש לא חשובה. חשוב לנו להביא אליכם את הקולות של האנשים המיוחדים את הסיפורים המופלאים של אנשי המגזר בשטח הסרוג…את החינוך..את השילוב שבין עולם התורה לצבא ולמדינה".

    IMG-20131231-WA000

    התוכנית שהורכבה באמנות מכילה ראיונות ופינות מיוחדות. כך עלתה פינה שבועית קבועה "יש לך מושג ב-60 שניות", והשבוע על 'עלוני פרשת השבוע'.

    פינה נוספת שעלתה היא – 'ישוב הדעת' בה נסקרים יישובים ברחבי הארץ כאשר השבוע עלה ראש מועצת הר חברון הטרי יוחאי דמרי שסיפר על האיזור, אופי היישוב, תהליכי הקליטה והייחודיות הפנים קהילתית של המועצה. דמרי שחולש על 11 יישובים (לא כולל מצפם ומאחזים..) עלה לשידור וסיפר על עצמו ועל היישוב.

    בהמשך עלה הרב חיים דרוקמן ראש ישיבות בני עקיבא ששוחח על דמותו של השר לשעבר יוסק'ה שפירא שנלב"ע השבוע. התברר שהשניים הקימו בשנת 1941 את חוג איתנים במפד"ל לעידוד התנחלות, חינוך וצמצום פערים, בשנת 1943 פרשו מהמפד"ל והקימו יחד את מצ"ד – מחנה הציונות הדתית שהתמודדה לכנסת ה-11 במסגרת סיעת 'מורשה' שמטרתה הייתה: ללכד את פוטנציאל המחנה הדתי.

    לאחר מכן נשמעה אתנחתא מוסיקלית, והשבוע עלה היוצר יצחק מאיר שסיפר על עצמו ועל עבודתו טרם שהושמע השיר "והיה כנגן המנגן ותהי עליו רוח ה' " דואט סוחף עם אהרון רזאל.

    עוד פינה שעלתה היא פינת כיפת ברזל המציגה מידי שבוע דמויות של אנשים המשלבים בין חיי משפחה, תורה ועבודה לבין חיי צבא מתוך מסירות נפש גדולה. השבוע זה היה עם סא"ל יאיר הירש, תושב קידה שבבנימין ומנכ"ל חברת המזון 'ליב' שבבעלות איש העסקים מוני ליימן.

    הרב יצחק לוי, מנהיג המפד"ל לשעבר עלה לראיון מקיף ונוקב על הנעשה כיום, כשהתבטא על חברי הבית היהודי שהם "טירונים פוליטיים".

    תכנית הגרעין הסוקרת את מפעל הגרעינים התורניים סקרה השבוע את גרעין אומץ מהעיר עכו עם ישי רובין מנהל הגרעין.

    הקינוח היה עם 'על פי דרכו' שעוסקת בחינוך. והשבוע עם הרב מוטי הרשקופ ראש ישיבת כינור דוד וראש אולפנת שירת הים. הישיבה קיימת במשך 15 שנה והוקמה ע"י תושבי עטרת מתוך ערך התיישבותי להעצים את הישוב ואת קליטת התושבים בו. כיום קרוב ל 41% מתושבי הישוב הגיעו דרך הישיבה והשתלבו בקהילה.

    האזינו לתוכנית המלאה

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    IMG-20131231-WA002



    0 תגובות