- רדיו קול חי - -

המפכ"ל לשעבר: "אין לי כבוד לבן גביר, הוא עבריין"

צילום: Miriam Alster/Flash90

מפכ"ל המשטרה לשעבר, רב ניצב בדימוס אסף חפץ שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר (ראשון) וסירב להכיר בכשלי הארגון בראשו עמד. חפץ תקף בחריפות את השר בן גביר והתעקש, חרף העובדה שבהפגנות החרדים מופעלת אלימות משטרתית גבוהה בהרבה מזו שבהפגנות נגד הממשלה – המדיניות, לדבריו, הינה עניינית לחלוטין ואינה תלויה בזהות המחאה.

על רקע הסערה סביב רצונו של השר בן גביר להדיח את מפקד מחוז תל אביב המשטרה, אמר חפץ: "מפכ"ל המשטרה צריך לנהל את המשטרה. בן גביר מנסה לנהל אותה זה לא צריך להיות ככה. היועמ"שית צודקת. סבב המינויים הזה לחלוטין לא תקין, בטח לא בעיתוי הזה. תמיד מתייעצים ועושים דיונים. היא עשתה נכון שעצרה את זה. זה מינוי לא ראוי. אנחנו כבר רואים שהמפכ"ל נסוג מזה".

לדבריו "יש פה התערבות גסה של השר בהתנהלות המשטרה. אין שום היגיון לעשות את הסבב בעיצומן של ההפגנות".

חפץ הביע הזדהות מוחלטת עם ההתבטאות לפיה השר בן גביר הוא עבריין: "לחלוטין, בן גביר הוא עבריין. יש לו הרשעות. אין לי טיפת כבוד למינוי שלו לשר. הוא פשוט לא מתאים. אני קיוויתי שאולי הוא ישתלט על עצמו ויעבוד כמו שצריך, אבל היום לחלוטין ברור שהוא לא מתאים. הוא מפר את האיזונים ומפרק את הארגון. הוא מתערב באיזונים העדינים בעבודת המשטרה".

בתגובה לדברי המגיש בצלאל קאהן, שאמר כי המשטרה היא ארגון רקוב שזקוק לריענון משמעותי, הגיב חפץ: "זה קישקוש שהארגון רקוב. זה לא נכון".

עוד אמר: "עבדתי עם הרבה שרים. דבר כזה נורא כמו בן גביר לא היה. תפקידו של השר לתת מדיניות, להביא תקציבים ולדאוג שהארגון יפעל כמו שצריך. הוא לא עושה את זה. אמרתי בקולי שגם המפכ"ל איבד את האמון וצריך להתפטר. עכשיו הוא חזר בו. הוא עשה טעות גסה. לא יתכן שמפכ"ל לא יעמוד מול שר שמנסה להתערב בכל דבר חיובי שם".

בתגובה לטענה כי בהפגנות החרדים, המשטרה מפעילה כוח רב פי כמה וכמה מזה שבהפגנות נגד הממשלה, הגיב חפץ: "אי אפשר להשוות בין הפגנה להפגנה. ברגע שיש הפגנות אלימות של חרדים שגורמות לנזק… יש הבדל גדול וצריך לעשות הכל כדי לא לפגוע במפגינים. יש הבדל מהותי בין ההפגנות האלה והאלה. זה לא קשור לחרדים. מפעילים אמצעים רק בשיקולים ענייניים", התעקש המפכ"ל לשעבר.

/wp-content/uploads/2023/03/חפץ.mp3 [1]