מזל דגים • איך לבחור אקווריום?

    יהודית שובקס - דירה נאה 1 Comment on מזל דגים • איך לבחור אקווריום?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גם אתם ודאי נתקלתם פעם באקווריום מרהיב בזמן ההמתנה לרופא. לא לחינם אנו מוצאים מרפאות רבות שמכבדות את עצמן ומתהדרות באקווריום מיוחד להרגעת האווירה. המים הזורמים שבאקווריום עוזרים לניקוי אנרגטי בחלל החדר שבו הוא מוצב. כאשר נכנסים לחדר עם אקווריום, הרוגע פושט ברגע, והשלווה מורגשת בכל תא ותא בגוף.

    גם אנו לפעמים מחפשים משהו נעים שישרה אוירה טובה ורגועה על הבית. אם נחשוב על חיות מחמד כתוכים או ציפורי נוי, התחזוקה שהם מצריכים והרעש שהם יוצרים יגרמו לנו לוותר במהירות על הרעיון. הרעש הטבעי שמספקים לנו הילדים החמודים מספק אותנו, אנחנו לא צריכים ליווי של קול שני… אקווריום דגים הוא הפתרון, משהו חי, לא מלכלך ו… שקט.

    בתרבויות רבות מיחסים סגולות מיוחדות לאקווריום ולדגים שבתוכו: שפע ושגשוג, הכנסת עצמה, טיהור אנרגיות, סגולה נגד עין הרע, השפעה לרוגע ושלווה ועוד. ביהדות מאמינים שעין הרע לא יכולה להיכנס מתחת למים, זוהי הסיבה מדוע דגים משמשים כסגולה כנגד עין הרע, האקווריום לכשעצמו דוחה עין רעה, ומכיוון שכך מומלץ על הצבת אקווריום, בתנאי שהוא יהיה נקי, בעל מים צלולים ודגים בריאים. לכן רצוי לדאוג למערכות חכמות השומרות על ניקיון המים ועל בריאות הדגים. בעוד שבעבר היה צריך להשקיע זמן ומאמצים לניקוי ולתחזוק של האקווריום בבית, היום בונים אקווריומים עם מערכות חכמות שיודעות לנקות ולתחזק את האקווריום כמעט לבד.

    גם מיקומו של האקווריום בבית השתנה. היום בעזרת הטכנולוגיות החדשות אפשר לתלות אקווריום על הקיר, אקווריום תמונה. אפשר לבנות אקווריום כשולחן סלוני, כמזנון בסלון, אקווריום בנוי בקיר, ואף אקווריום שישמש כמחיצה בין שני חללים. כאן נכנסת המעצבת לתמונה. קיר סתמי יכול להפוך לקיר דקורטיבי מיוחד כאשר האקוריום בתוכו, כמובן עם הכנה מקדימה למיקום אביזרי האקווריום.

    Natural aquqrium representing tropical biotop

    לפני שניגש לרכוש אקווריום, כדאי שנדע על האפשרויות הקיימות בעולם האקווריומים, דבר שיקל עלינו את הבחירה.

    ויקי מ'סנדל אקווריומים' נותנת לנו סקירה על האפשרויות הקיימות. עולם האקווריומים נחלק לשני עולמות שונים לחלוטין. המשותף ביניהם הוא שבשניהם יש דגים, אם כי גם הם אינם זהים בשני עולמות אלו. עולמות אלו הנם עולם המים המתוקים ועולם המים המלוחים.

    עולם המים המתוקים
    אקווריומים עם מים מתוקים מדמים את סביבתם הטבעית של הדגים באגמים. אלו הם האקווריומים שרואים לרוב במקומות ציבוריים ובבתים פרטיים רבים. הם יפים, קלים לתחזוק, ולא דרוש ידע רב כדי לתפעל אותם. אקווריומים מתוקים נחלקים לשני סוגים שונים:

    1. אקווריום ציקלידים
    זהו אקווריום מים מתוקים המאכלס דגים טורפים מסוג ציקלידים. הדקורציה מורכבת מסלעים, צמחייה מלאכותית, כדים, ספינות טרופות ועוד. זהו האקווריום הנפוץ ביותר.

    2. אקווריום צמחיה

    זהו אקווריום מים מתוקים המאכלס בתוכו דגים וצמחייה טבעית. באקווריום זה קיימת חשיבות רבה לסוגי הדגים הנמצאים בו. לרוב אלו דגי להקה אשר אינם פוגעים בצמחיה הטבעית.

    האקווריום הוא בצורת L ולא ישר כמו רוב האקווריומים ומכסה עמוד קונסטרוקטיבי שנבלע מאחור. חגית לוי עיצוב פנים

    עולם המים המלוחים
    אקווריומים עם מים מלוחים מדמים את סביבתם הטבעית של הדגים באוקיינוסים. הטיפול בהם מורכב מעט יותר משל אקווריומים עם מים מתוקים, ואף הם נחלקים לשני סוגים שונים: אקווריום מרינה – אקווריום מים מלוחים המורכב מסלעים, מדגים ומחסרי חוליות ואקווריום ריף – אקווריום מים מלוחים המורכב מסלעים, מדגים, מחסרי חוליות ומאלמוגים.

    איזה אקווריום מתאים לך?

    חשוב מאוד לדעת איזה סוג ברצונכם לרכוש (מתוקים ציקלידים, מתוקים צמחייה, מלוחים מרינה או מלוחים ריף). למתחילים שבינינו מומלץ על אקווריום מים מתוקים ציקלידים, זהו אקווריום שהטיפול בו כמעט אפסי וההנאה מרובה. אם יש לכם נסיון עם אקווריום, תוכלו להזמין אקווריום צמחייה או מרינה, ואם כבר יש לכם מרינה, תוכלו להשתדרג לאקווריום ריף.

    לפני קניית אקווריום

    בשוק קיימים אקווריומים רבים. מומלץ כמובן לרכוש אקווריום איכותי. מהו אקווריום איכותי, וכיצד אפשר לדעת שהוא כזה? להלן נקודות חשובות אשר יבטיחו לכם שהאקווריום שאתם רוכשים הנו איכותי:

    לכל חומר האיכות שלו. קיימים מספר חומרים אשר נראים כלפי חוץ שווים אך הרכבם שונה. חלקם יהיו איכותיים יותר וחלקם פחות. זכוכיות האקווריום יכולות להיות איכותיות יותר ואיכותיות פחות. זכוכיות המיובאות ממערב אירופה הן איכותיות יותר מאלו המיובאות מהמזרח. זכוכיות שאינן איכותיות יכולות להיות בעלות בועיות קטנות שלטווח מאוחר יותר עלולות לגרום שבר בזכוכית. חוזק הזכוכית שאינה איכותית הינו נמוך יותר. זהו נתון שאינו משמעותי כל כך עבור הזגגים, אך חשוב מאוד עבור האקווריום שלך!

    עיבוד החומר – ליטוש ללא פשרות
    לפני הרכבת האקווריום יש ללטש את קצות הזכוכית. ליטוש קצות הזכוכית מונע פציעות וחתכים במגע עם קצוות האקווריום, ובהמשך חשוב מאוד להדבקה טובה של הזכוכיות.

    ישנן 2 סוגי ליטושים הקיימים כיום בעולם האקווריומים: ליטוש סרט וליטוש יהלום. ליטוש סרט – בסוג זה של ליטוש מעבירים את הזכוכית על סרט נע המלטש את קצוות הזכוכית. הליטוש נעשה ידנית. ליטוש יהלום – נעשה על ידי מכונת ליטוש מיוחדת, המסירה במדויק את קצות הזכוכיות בזווית הנקבעת מראש. התוצאה: קצות הזכוכית נראים יפה, אינם חדים ומונעים פציעה.

    בית בקיסריה, תאורה- קמחי תאורה, אדריכלית מיכל יפתח רותם, קרדיט צלם עמי ארליך (3)

    עובי דופן הזכוכית
    עובי הזכוכית הנו לרוב יחסי לגובה האקווריום, ככל שהאקווריום גבוה יותר, יש להשתמש בזכוכית עבה יותר. במקרים שמתקינים זכוכית דקה יותר מהנדרש עלול האקווריום לקבל "בטן" וסדקים, ובמקרים קשים יותר הזכוכית עלולה להישבר.

    דבק איכותי
    כלל הברזל בהדבקת אקווריום: את זכוכיות האקווריום מדביקים בדבק סיליקון שמתאים רק להדבקת אקווריומים, דבק זה שונה מדבקים אחרים המכילים חומרים למניעת עובש. חומרים אלו עלולים להשתחרר למי האקווריום ולהרעיל את הדגים. היו מקרים שבהם הגיעו אלינו לקוחות שרצו לחסוך בהוצאות והדביקו את האקווריום אצל זגגים שלא הכירו את כלל הברזל. התוצאות היו עצובות. במקרים כאלו נאלצנו לפרק את האקווריום, לנקות היטב את הסיליקון ולהדביק את הדפנות שנית בסיליקון איכותי המיועד לאקווריומים בלבד.

    אופן ההדבקה
    קיימות שתי דרכים להדבקת דפנות האקווריום: בהדבקה רגילה ובהזרקת סיליקון. בהדבקה רגילה – מושחים דבק סיליקון באזורי ההדבקה ומדביקים את הזכוכיות זו לזו. בהזרקת סיליקון – מעמידים את זכוכיות האקווריום עם מרווח קטן ביניהם ובעזרת אקדח מיוחד מזריקים את הסיליקון במרווחים בין הזכוכיות. בהדבקת סיליקון ההדבקה איכותית יותר. היא מונעת לכלוכים שעלולים להישאר בהדבקה הרגילה ומונעת בועיות אוויר בסיליקון. הישארות של לכלוכים באזור ההדבקה והיווצרות של בועיות אויר במהלך ההדבקה מחלישות את ההדבקה.

    חיזוקים
    חיזוקים חשובים מאוד לאקווריום, הם מונעים מהזכוכית לקבל "בטן" כתוצאה מלחץ המים. קבלת בטן שעזה באקווריום עלול עם הזמן לגרום לזכוכית להיסדק ואפילו להתפוצץ. החיזוקים גם מונעים ממים לזלוג על הדפנות החיצוניות של האקווריום. זליגת מים על הדפנות החיצוניות של האקווריום גורמת להיווצרות סימני אבנית עליהם. ככל שמוסיפים חיזוקים זה טוב יותר? לא בהכרח, אם בונים טוב ונכון, אין צורך בריבוי חיזוקים אלא רק ע"פ הנדרש.

    אביזרים נלווים.
    לאביזרים הנלווים חשיבות רבה, ורצוי שיהיו איכותיים. להלן רשימת הציוד הבסיסי ביותר שכל אקווריום זקוק לו: פילטר + אביזרי סינון, משאבת אוויר + אבן אוויר, גוף חימום ותאורה. אביזרים אלו רצוי שיהיו איכותיים, בעיקר הפילטר, משאבות האוויר וגוף החימום, שכן, כל תקלה במכשירים אלו עלולה לגרום נזק לדגי האקווריום ומפח נפש גדול.

    השאלה המתבקשת: כיצד ניתן לדעת אם הציוד הוא איכותי או לא? לרוב ציוד המגיע ממערב אירופה או מקנדה ומארה"ב הנו ציוד איכותי יותר. נתון זה ניתן לברר בקלות על ידי קריאת התווית המודפסת על אריזת המוצר.

    באנר דירה נאה

    בואו להיות מעודכנים בעוד נושאים מרתקים בנושאי הבניה והעיצוב. ב- 80 ₪ בלבד ויש לכם מנוי לשנה למגזין "דירה נאה" האיכותי. חייגו: 03-7580060



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      למה המים שלי נהיים ירוקים ומלוכלכים על אף שיש לי פילטר