השב"כ והמשטרה חשפו וסיכלו פיגוע נגד חיילים

    קובי פינקלר No Comments on השב"כ והמשטרה חשפו וסיכלו פיגוע נגד חיילים

    סוכל פיגוע מטען בישראל בהכוונת פעילי חמאס מרצועת עזה – נעצרו שני אזרחים ישראליים תושבי כפר מועאוויה

    חיילים בחברון צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הותר לפרסום כי במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה ללוחמה בפשיעה במרחב מנשה (יל"פ מנשה) שבמשטרת ישראל, נעצרו לפני מספר שבועות לחקירת שב"כ שני אזרחים ישראלים תושבי כפר מועאוויה שבאזור רמות מנשה – מחמד אמין מוסלח, בן 24 ומחמד פיאד מחאמיד, בן 28.

    בחקירותיהם בשב"כ עלה, כי מחמד אמין מוסלח גויס על ידי תשתית פעילי טרור הפועלת במסגרת הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה, לטובת מימוש פיגוע מטען בשטח מדינת ישראל.

    עוד עלה בחקירותיהם, כי לטובת מימוש פיגוע המטען, באכוונת תשתית החמאס מרצועת עזה, גייס מחמד אמין מוסלח את חברו מחמד פיאד מחאמיד.

    השניים ניתקו קשר עם התשתית ברצועת עזה עקב חילוקי דעות שהתגלו בנושא היעד המתאים לפיגוע- נתבקשו לתכנן פיגוע ביום הבחירות, אולם פעילי החמאס רצו שהפיגוע יהיה נגד אזרחים ואילו הנאשמים רצו שהפיגוע יהיה נגד חיילים.

    לאחר ניתוק הקשר מתשתית החמאס ברצועה, פעלו מוסלח וחברו מחאמיד לקידום חטיפת נשקים מחיילים, כשהם מצוידים בנשק מסוג "קרלו" ותוך היערכותם לאפשרות כי ישתמשו בו. לצורך מימוש כוונותיהם החלו השניים לאסוף מודיעין על תחנת אוטובוס של חיילים, לבצע ניסויי ירי באמל"ח ולאתר רכב גנוב.

    במספר הזדמנויות ולצורך מימוש הקשר לביצוע הפיגוע כנגד חיילים, בחנו הנאשמים תחנות אוטובוס שונות בדרך שבין כפר קרע לגבעת עדה ולאורך כביש 65, כאשר לבסוף החליטו לבצע את הפיגוע כנגד החיילים בתחנת אוטובוס סמוכה לבסיס האימונים של חטיבת גולני, הנמצא באזור הסמוך לכפר קרע, מאחר ותחנה זו עמוסה בחיילי צה"ל בעיקר בימי חמישי.

    בשב"כ מציינים כי חקירת הפרשייה חושפת פעם נוספת את העובדה כי ארגון החמאס ברצועת עזה מנצל את אזרחי ישראל הערבים ומגייס אותם לטובת קידום פעילות טרור בשטחי מדינת ישראל, תוך פגיעה במרקם חייהם בחברה הישראלית.

    חשיפת הפרשייה ממחישה את המאמצים הנרחבים של חמאס ברצועת עזה לקידום פעילות טרור בשטחי מדינת ישראל בצירים בין אזוריים, הן מאיו"ש והן מתוך ישראל באמצעות אזרחיה הערבים.

    העולה בחקירת הפרשייה, אודות מעורבותה של הזרוע הצבאית ברצועה בהכוונת הטרור, מחדדת את אחריותה של הנהגת החמאס ברצועה על כלל הנעשה משטחה, ובכלל זה לפעילות האכוונה לקידום פעילות צבאית ישירה או עקיפה של גורמים רצועתיים וחמאס בתוכם.

    תוצרי החקירה הועברו לפרקליטות מחוז חיפה, והיום 03/02/2023 הוגש כתב אישום חמור נגד מחמד אמין מוסלח ומחמד פיאד מחאמיד, המייחס להם עבירות ביטחון חמורות. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטים נגדם.



    0 תגובות