הנשיא הרצוג: "לקיים פגישות הידברות בין הצדדים"

    איתי גדסי No Comments on הנשיא הרצוג: "לקיים פגישות הידברות בין הצדדים"

    הנשיא הרצוג פועל שבועות ארוכים בניסיון למנוע משבר חוקתי היסטורי, ולבלום את העמקת הפילוג בעם, ולהביא לפתרון. על מנגנון ההידברות לאפשר יציאה מן המשבר, תוך הקפדה על ערכי היסוד של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ותוך שמירה על אחדות העם.

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לראשונה מאז תחילת המשבר סביב הרפורמה במערכת המשפט, נשיא המדינה יצחק הרצוג פנה בימים האחרונים לשני הצדדים והציע מתווה הידברות. על פי ההצעה, החקיקה תוקפא לארבעה עשר ימים, שיוקדשו לניהול משא ומתן והידברות ללא תנאים מוקדמים, בה ינסו להגיע לפשרה.

    מהנשיא נמסר על הקמת "מנגנון ההידברות לאפשר יציאה מן המשבר, תוך הקפדה על ערכי היסוד של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ותוך שמירה על אחדות העם.

    כי בהתייחסות פומבית של הרצוג לרפורמה, לפני מספר שבועות, אמר הנשיא.כי "זו תקופה רגישה ונפיצה בציבוריות הישראלית. אני ער לקולות הנשמעים מכאן ומכאן, ולכל הכאבים, הדאגות והחרדות. זה לא נעלם מעיניי ומעסיק אותי ללא הפסקה. בימים האחרונים אני פועל ומקיים שיחות עם גורמים רבים ועושה הכול במטרה להביא לקיומו של דו שיח מכובד ומכבד, בתקווה להגיע להבנות".

    הרצוג פנה לנבחרי הציבור מכל הקשת הפוליטית ואמר: "גלו איפוק ואחריות. עלינו להרגיע את הרוחות ולהוריד את הלהבות". נשיא המדינה הכריז כי הוא פועל מזה שבועות ארוכים בניסיון למנוע משבר חוקתי היסטורי ולבלום את העמקת הפילוג בעם. בית הנשיא משמש כיום כמרכז שיח המצליח לשמר את אמון הצדדים כאכסניה מוגנת להידברות בתוככי המחלוקת תוך שמירה על דיסקרטיות המשתתפים.

    במסגרת כך נערכו בבית הנשיא, לרבות על ידי הנשיא, בכל יום בשבועות האחרונים – פגישות עם כלל צידי המפה ביניהם מכוני מחקר וארגונים שונים במטרה לכונן מנגנון הידברות שיאפשר יציאה מן המשבר תוך הקפדה על ערכי היסוד של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ותוך שמירה על אחדות העם.

    הקריאה שעולה ומהדהדת מכל הפגישות והדיונים שמקיים בית הנשיא היא שיש לקיים הידברות. נשיא המדינה מקדיש את זמנו ומרצו לכינון מנגנון הידברות שיוביל לפתרון.



    0 תגובות