בצל המתחים: נתניהו ביקר אצל מקרון בארמון האליזה

    שלמה ריזל No Comments on בצל המתחים: נתניהו ביקר אצל מקרון בארמון האליזה

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בארמון האליזה שבפריז, במסגרת ביקור מדיני פומבי ראשון מאז הקמת הממשלה. במהלך הפגישה צפויים לדון השניים בין היתר, בתוכנית הגרעין האיראני, ובהסכמי אברהם. השגרירה היוצאת גרמן טענה כי סורבה להגיע

    צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ
    21:48
    16.04.24
    נתי קאליש No Comments on "מקרה נדיר": נעצר אנטישמי שריסס כתובות נאצה באומן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נחת בפריז. הוא הגיע אל ארמון האליזה לפגישה עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון. מדובר בנסיעה המדינית הראשונה של נתניהו, בהמשך צפויות לו פגישות מדיניות נוספות, בהמשך גם הזמנה לבית הלבן. בארה"ב אין עדיין תאריך לביקור, אך בכירים אמריקנים אומרים שנתניהו בוודאי יוזמן לפגישה עם הנשיא ג'ו ביידן.
    ראש ממשלת ישראל התקבל בידי משמר כבוד של חיילים צרפתים, אך ברקע אירעה פוליטיקה לא קטנה.  שגרירת ישראל, היוצאת בפריז יעל גרמן לא הגיעה לקבל את פניו של נתניהו כמקובל למרגלות השטיח האדום בשדה התעופה, וכן לא הצטרפה לפגישותיו. זאת לאחר שגרמן הודיעה על התפטרותה במחאה על מדיניות הממשלה. גרמן, ממשיכה כיום להחזיק בתפקיד, ועתידה לסיים את תפקידה בעוד כשבועיים.
    גרמן טענה כי רצתה להגיע לשדה התעופה כאקט ממלכתי, אך בלשכת ראש הממשלה סיננו אותה מהאירועים מהפגישות. מלבדה כמעט כל עובדי השגרירות בפריז לא באו לשדה התעופה, ובין הישראלים הבודדים בשדה היו קציני צה"ל שמשרתים בנספחות הצבאית ועוד קומץ עובדים. גרמן עצמה סירבה להגיב.


    0 תגובות