ראשי הקואליציה דוחים את עמדת היועמ"שית: "ניסיון השתקה"

    איתי גדסי וישראל רובין 1 Comment on ראשי הקואליציה דוחים את עמדת היועמ"שית: "ניסיון השתקה"

    ראשי מפלגות הקואליציה בהודעה על רקע מכתבה של היועצת המשפטית לממשלה: "ניסיון השתקה בניגוד מוחלט למנדט החד-משמעי שקיבלנו בבחירות. אלה שפועלים בניגוד עניינים הם דווקא אנשי הייעוץ המשפטי"

    צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו 1 Comment on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראשי מפלגות הקואליציה הוציאו לפני זמן קצר הודעה משותפת, בה הם דוחים את חוות דעתה היועצת המשפטית לממשלה ביחס למעורבותו של ראש הממשלה נתניהו, ברפורמה המשפטית. "אנחנו דוחים על הסף את מכתבה של היועצת המשפטית לממשלה. פנייתה היא ניסיון השתקה בניגוד מוחלט למנדט החד-משמעי שקיבלנו מאזרחי ישראל בבחירות", נכתב בהודעה.

    "אין שום קשר בין הרפורמה המשפטית של יריב לוין, שתכליתה החזרת הדמוקרטיה לישראל, לבין ענייניו של ראש הממשלה", הוסיפו ראשי הקואליציה. "אלה שפועלים בניגוד עניינים הם דווקא אנשי הייעוץ המשפטי. ביד אחת הם נלחמים בפומבי ובכנסת ברפורמה המשפטית שתשפיע על מעמדם, וביד השנייה הם מנצלים את תפקידם כדי לסכל אותה".

    יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ שמחה רוטמן הגיב בצהריים לחוות דעתה של היועצת המשפטית לממשלה, לפיה אסור לראש הממשלה נתניהו לעסוק ברפורמה המשפטית ואמר כי עמדתה לא מחייבת את ראש הממשלה.

    "חוות הדעת הזו מאוד תמוהה", אמר רוטמן בריאיון ל'כאן חדשות'. "אני לא מצליח להבין את הקשר בין רוב הרפורמה לתיקי נתניהו. זו הדגמה נוספת של המעורבות הפוליטית מאחורי חוות הדעת של הייעוץ המשפטי לממשלה. היא חסרת כל תוקף ולא מחייבת. מי שהוציא אותה נגוע אף הוא בניגוד עניינים. אבל הרפורמה מקודמת על ידי וע"י השר לוין ולכן זה ממילא לא רלוונטי".

    יו״ר הקואליציה, ח״כ אופיר כץ כתב על חוות הדעת: "אבסורד מוחלט וניסיון לסתימת פיות. ראש הממשלה הלך לבחירות גם על הנושא המשפטי, קיבלנו מנדט ברור מהציבור. אם נלך לפי רוח דבריה, אז כל היועמ״שים והשופטים בניגוד עניינים. זאת עוד הוכחה לנחיצות הרפורמה".

    כזכור, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה הבהירה לראש הממשלה בנימין נתניהו, כי אסור לו לעסוק ברפורמות המשפטיות עקב ניגוד העניינים בו הוא מצוי בשל משפטו. מיארה הוסיפה כי מניעות זו חלה גם על מתן הנחייה ישירה או עקיפה באמצעות גורמים אחרים בכל הנוגע לקידום היוזמות.

    השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: "היועמ"שית מנסה להלך אימים על ראש הממשלה ועל ממשלת ישראל. באיומים לא משנים מדיניות והממשלה לא תתקפל. אם רוצים שיח זה לגיטימי, אבל חייבים להבין שאיומים כאלו רק מדרבנים את הממשלה להעביר את הרפורמה כמה שיותר מהר".

    video
    play-sharp-fill

    סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין כתב: "אתמול שמענו דברים חמורים מאין כמוהם מפיו של עורך דין בכנס שערכה לשכת עורכי הדין. אפשר היה לצפות שהיועצת המשפטית לממשלה תפעל ותשמיע קול ברור בעניין זה. אבל לא. היועצת וצוותה עסוקים בכתיבת עוד חוות דעת שתכליתה למנוע מראש הממשלה להביע את עמדותיו.

    "מסתבר שניגוד עניינים הוא דבר מוזר. לנבחר ציבור אסור לדבר על רפורמה בייעוץ המשפטי, אבל ליועצת המשפטית ולצוותה מותר לפעול לסכל את הרפורמה שנוגעת ישירות לסמכויותיהם".

    בתוך כך, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הודיע כי הוא וחברי סיעת המחנה הממלכתי ישתתפו במוצאי השבת הקרובה בהפגנות נגד מה שהם מכנים "ההפיכה המשטרית". במוצאי השבת האחרונה תכנן גנץ להשתתף בהפגנה, אך ביטל את השתתפותו בעקבות הפיגועים הקשים שאירעו בשבת בירושלים.

    "המאבק שלנו להגנה על הדמוקרטיה הולך ונעשה קריטי יותר", מסר גנץ. "לא מדובר פה רק ברפורמה המשפטית או ההפיכה המשטרית כפי שהיא באמת, אלא גם בהגבלת כלי התקשורת, הגבלת הזכות לשבות ומי יודע מה עוד נגלה בהמשך. אנחנו חייבים להפגין נחישות לאורך זמן ולכן גם השבת הזאת אנחנו נצא כולנו לרחובות בכל רחבי הארץ".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      צריך לפטר את היועמש"ית ההזויה הזאת. די לדיבורים. הגיע הזמן למעשים. היא שמה פס על כולם. למה לא מפטרים אותה ? היא מצפצפת על כל גוש הימין. כל דקה שהיא בתפקיד זה מחדל חמור. שלא לדבר על זה שגם משלמים לה משכורת מהמיסים של כולנו. עד מתי ירקו עלינו ואנו נגיד שזה רק גשם ??!!