המדינה מבקשת מבג"ץ דחייה נוספת לפינוי חאן אל אחמר

    ישראל רובין No Comments on המדינה מבקשת מבג"ץ דחייה נוספת לפינוי חאן אל אחמר

    בפעם התשיעית: מדינת ישראל דוחה את תגובתה בעניין פינוי המאחז הפלסטיני חאן אל אחמר. רגבים: "ממשלת ימין נבחנת במעשים ולא רק בדיבורים"

    חאן אל אחמר, ספטמבר 2022 צילום: רגבים
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תקופת הארכה שניתנה למדינה בעתירת רגבים בעניין פינוי חאן אל אחמר הגיעה היום (רביעי) לקיצה, והמדינה מבקשת דחיה נוספת של ארבעה חודשים נוספים להצגת עמדתה.

    "הדרג המדיני נותר איתן בעמדתו לפיה שלטון החוק מחייב לממש את צווי ההריסה במתחם חאן אל אחמר", נכתב בכתב הבקשה. המדינה פירטה כי בשבועות שחלו מאז הקמת הממשלה, נערכה עבודת מטה בשיתוף ראש המל"ל החדש צחי הנגבי, היועץ לביטחון לאומי, נציגי משרד הביטחון, צה"ל, שב"כ, משרדי החוץ והמשפטים ועוד.

    "יש בפירוט תהליך העבודה כדי ללמד על המורכבות, הרגישות והחשיבות הרבה שרואים גורמי המדינה בהידרשות לצו על תנאי כמו גם על הימצאותו של הנושא בסדר עדיפות גבוה… בצד זאת, בהינתן מורכבות הסוגיה ורגישותה, העניין הרב בקהילה הבינלאומית והשלכותיה על יחסי החוץ והביטחון של מדינת ישראל בעת הנוכחית, הונחו גורמי המקצוע להשלים את עבודת המטה הנדרשת לשם גיבוש מענה מדויק לצו על תנאי. גיבוש המענה המפורט בסוגיה כה רגישה ומורכבת, מצדיק לעמדת הדרג המדיני מתן שהות נוספת להשלמת עבודת המטה, על מנת שזו תאפשר לגורמי המקצוע להניח בפני הדרג המדיני את מכלול השיקולים".

    בתנועת רגבים מותחים ביקורת חריפה על בקשת הדחיה. "קיווינו לקבל תגובה ראויה לממשלת ימין לאומית כפי שהובטח לנו בבחירות", אומר מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים. "הממשלה קיבלה את המנדט להציב חזון מדיני ציוני ולבלום את ההשתלטות הפלסטינית על שטחי C, ובמקום זה קיבלנו שוב את אותם התירוצים, ואין לכך שום הצדקה. כמו קאטו הזקן, אנחנו מחזיקים באותה עמדה עקבית, ודורשים מנציגינו בממשלה לפעול במיידי לפינוי המתחם הזה ויתר חבריו: לא 300 מטר הצידה ואף לא קילומטר הצידה, אלא למגרשים שהוכנו עבורם באבו דיס".

    בתנועת רגבים דורשים מבג"ץ להוציא צו חלוט כפי שרמז בבקשות הדחיה הקודמות ולשים סוף לפרשה. "מדובר במקרה קיצוני של חוסר סבירות שאין דומה לו", מוסיף דויטש. "אם בבג"ץ שורר מינימום של יושרה משפטית וציבורית בעניין 'עילת הסבירות', הרי שזה מקרה הבוחן אם הוא יעשה בו שימוש במקרה הזה, ולא רק במקרים הפוכים כפי שנהג עד היום, ויוציא צו מוחלט לפינויו".



    0 תגובות