אושרה בקריאה ראשונה הצע"ח לביטול אזרחות מחבלים

    איתי גדסי No Comments on אושרה בקריאה ראשונה הצע"ח לביטול אזרחות מחבלים

    הכנסת אישרה הלילה בקריאה ראשונה את הצעת החוק לביטול אזרחותו או תושבותו של פעיל טרור שמקבל תגמול עבור ביצוע מעשה הטרור

    צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בליץ חקיקה הלילה (בין שני לשלישי) בכנסת: הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק לביטול אזרחות מחבלים שמקבלים כספים מהרשות הפלסטינים. כמו כן, אושרה הקמת משרד העבודה והצעות נוספות.

    89 חברי כנסת תמכו בהצעת חוק לביטול אזרחותו או תושבותו של פעיל טרור שמקבל תגמול עבור ביצוע מעשה הטרור, לעומת 8 שהתנגדו והיא תוחזר לוועדה המשותפת לוועדות הפנים והכנסת להמשך דיון.

    מוצע לקבוע כי אזרח או תושב ישראלי שהורשע בביצוע עבירה שהיא הפרת אמונים למדינת ישראל, נגזר עליו מאסר בפועל בגינה, והוכח כי הרשות הפלסטינית מתגמלת אותו על כך, ניתן יהיה לבטל את אזרחותו או את רישיונו לישיבת הקבע לפי העניין, ולהרחיקו לשטחי הרשות הפלסטינית או לרצועת עזה.

    רישיון ישיבת קבע יבוטל על ידי שר הפנים, לאחר היוועצות בוועדה מייעצת ובהסכמת שר המשפטים, וביטול אזרחות יהיה על ידי בית המשפט, לבקשת שר הפנים, לאחר היוועצות בוועדה מייעצת ובהסכמת שר המשפטים. ההצעה תוחמת את לוח הזמנים להליך ביטול התושבות או האזרחות וקובעת חזקה לפיה אדם שקיבל כספים כאמור, חזקה עליו כי הוא זכאי למעמד ברשות הפלסטינית.

    בדברי ההסבר להצעה נכתב: "אנשים רבים שמחזיקים באזרחות או תושבות ישראלית מקבלים בימים אלה ממש, משכורות חודשיות מאת הרשות הפלסטינית כשכר ותגמול בעד ביצוע מעשי טרור. משכורות אלה עולות בהדרגה עם ותק האנשים בכלא. אין זה עולה על הדעת, שאזרחי ותושבי ישראל שלא רק שבגדו במדינה ובחברה הישראלית, אלא אף הסכימו לקבל תשלום מאת הרש"פ כשכר בעד ביצוע מעשה הטרור וממשיכים ליהנות ממנו, ימשיכו להחזיק באזרחות או תושבות ישראלית.

    "אזרח או תושב מדינת ישראל שהסכים לקבל תשלום מהרש"פ, במישרין או באמצעות גוף זר, כשכר או תגמול בעבור ביצוע מעשה טרור או עבירה אחרת שיש בה משום פגיעה חמורה בביטחון המדינה, כמוהו כמעיד על עצמו שהוא מוותר על מעמדו כאזרח או כתושב. חומרה נוספת ומכרעת יש בכך שאותו אזרח או תושב המדינה, הנהנה מכל הזכויות שמעניקה לו המדינה, מבצע עבירת טרור ומקבל תגמול מאת הרש"פ, כשכר לביצוע מעשה הטרור".

    הקמת משרד העבודה: משרד העבודה בראשות השר בן צור יהיה המשרד האחראי על מוסד הביטוח לאומי, וזרוע עבודה – קידום שוק התעסוקה על ידי הכשרות, לרבות הכשרות טכנולוגיות, עידוד ומתן כלים לתעסוקה בין היתר לאוכלוסיות מגוונות לתעסוקה, רגולציה ועוד.

    היחידות המרכיבות את זרוע העבודה שירכיבו את משרד העבודה הן: האגף לעידוד תעסוקת הורים שמטרתו מתן השתתפות בשכר הלימוד של הורים במעונות היום ובמשפחתונים מסובסדים כדי לעודד תעסוקה, מינהל הסדרה ואכיפת חוקי עבודה השונים, אגף בכיר להסדרת עיסוקים, מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית, מינהל תעסוקת אוכלוסיות ומה"ט.



    0 תגובות