נתניהו נפגש עם בלינקן: "ישראל תישאר דמוקרטיה"

    שלמה ריזל No Comments on נתניהו נפגש עם בלינקן: "ישראל תישאר דמוקרטיה"

    ראש הממשלה נתניהו נפגש עם שר החוץ האמריקאי שהצהיר: "אנחנו מחוייבים למנוע מאיראן נשק גרעיני וערים למעורבות של איראן במלחמה באוקראינה"

    צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו 1 Comment on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (שני) עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן והשניים מסרו הצהרות לתקשורת. על רקע זעקות השמאל בשל צעדי הממשלה בתחום המשפטי, הבטיח ראש הממשלה כי "ישראל תישאר דמוקרטיה".

    ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מזכיר המדינה בלינקן, טוני, ברוך הבא שוב לירושלים. ביקורך כאן הוא ביטוי נוסף, ביטוי מתמשך, לקשר האיתן בין ישראל לארה"ב. מדובר באחת מהבריתות הגדולות של ההיסטוריה המודרנית. יש לנו אינטרסים משותפים שהולכים וגדלים מיום ליום. יש לנו ערכים משותפים. אנו שתי דמוקרטיות חזקות, שאני מבטיח לך שתישארנה שתי דמוקרטיות חזקות. הנשיא ביידן מחויב לברית בינינו. אני מכיר אותו כבר 40 שנה. הוא ידיד אמת של ישראל, ותומך, כמוך, בברית הזו.

    "איני בטוח שכל הישראלים מכירים את תרומתך בסיוע לנו בהגנת טילים בזמני סכנה. סייעת לנו בזמן שיא באחד מהמשברים, ואז עשית זאת שוב. ועכשיו סייעת לנו בהתנגדות לניסיונות הדה-לגיטימציה לישראל באו"ם, ואנו אסירי תודה על כך ועל ידידותך.

    "ביקורך מתרחש בתקופה חשובה. זו עת שבה רבים בקהילה הבין-לאומית, הייתי אומר אפילו רוב הקהילה הבין-לאומית, ראו את פניה האמיתיות של איראן. הם ראו את הברבריות של המשטר נגד אזרחיו. הם ראו כיצד איראן מייצאת תוקפנות אל מחוץ לגבולותיה ומחוץ למזרח התיכון. אני חושב שיש קונצנזוס שאסור שהמשטר הזה ישיג נשק גרעיני. היו לנו שיחות טובות על עיצוב מדיניות משותפת, בניסיון לעבוד בשיתוף כדי להדוף את הסכנה.

    "אחזור שוב על דבר ששמעתם אותי אומר פעמים רבות: המדיניות שלנו, והמדיניות שלי, הן לעשות את כל מה שביכולתה של ישראל על מנת למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני ואת האמצעים לשגר אותם, והיא תישאר כזו. העובדה שאנחנו וארה"ב עובדים יחד היא חשובה גם למען מטרה משותפת זו.

    "בנוסף להדיפת הסכנה, אנו גם רואים הזדמנות לנצל את ההזדמנויות להרחיב את מעגל השלום. בכוונתנו להעמיק עוד יותר את השלום, שעשינו בהסכמי אברהם. שוחחנו על כמה מהיוזמות שאנו שוקלים לבצע יחד – אך אולי נגיע גם לפריצות דרך דרמטיות שיכולות להיות לדעתי היסטוריות ובעלות משמעות רבה במאמצינו המשותפים להביא שגשוג, ביטחון ושלום לאזור זה של העולם, והלאה.

    "בהקשר הזה, אני מוכרח לומר שאני מאמין שהרחבת מעגל השלום והניסיון לסתום את הגולל אחת ולתמיד על נושא הסכסוך הערבי-ישראלי, יסייעו לנו גם להגיע לפתרון ישים עם שכנינו הפלסטינים".

    שר החוץ האמריקאי אמר כי יש צורך להגעה לקונצנזוס עבור הצעות חדשות וזו הדרך הטובה להבטיח שהן תתקבלנה ותשרודנה. ביחס לאיום האיראני, אמר בלינקן "אנחנו מחוייבים למנוע מאיראן נשק גרעיני וערים למעורבות של איראן במלחמה באוקראינה".

    צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

    מוקדם יותר גינה שר החוץ האמריקאי את הפיגועים בירושלים: "אנו מגנים את הפיגוע הזה במונחים החריפים ביותר. אנו מגנים גם את הפיגוע, ואנו מגנים את כל מי שחוגגים, וכל פיגועי טרור שלוקחים חייהם של חפים מפשע".

    שר החוץ, אלי כהן שקיבל את פניו בנתב"ג, אמר כי "הברית בין ישראל לארה"ב היא אחד מעמודי התווך של הביטחון הלאומי של מדינת ישראל ויחסי החוץ שלה. ביקורו של מזכיר המדינה בישראל הוא אירוע חשוב ומשמעותי ליחסים ביננו ואני מודה למזכיר המדינה על מחויבותה של ארה"ב ליציבות האזורית, על המסר החד משמעי נגד הטרור שהשמיע מיד עם נחיתתו לישראל, על הנכונות לפעול להרחבת הסכמי אברהם אותם הובילה ארה"ב והמשך החזית הנחושה נגד איראן".



    0 תגובות